GrilledFish

Τρία γεύματα που θα σας κάνουν χαρούμενους!

Ίσως νομίζετε ότι αυτό που θα σας κάνει πραγματικά ευτυχισμένους όταν έχετε λιγούρες είναι ένα κοτόπουλο α λα κρεμ ή μια καρμπονάρα… Λάθος! Τα γεύματα που σας προτείνω μπορούν κυριολεκτικά να βελτιώσουν τη διάθεσή σας, αφού θα δώσουν στον εγκέφαλό σας αυτό που χρειάζεται προκειμένου να είστε χαρούμενοι κάθε μέρα! Και ξέρετε τί λένε οι νέες έρευνες για το αδυνάτισμα και τη διάθεση. Όσο πιο αισιόδοξος είναι κάποιος τόσο πιο αποφασισμένος να χάσει κιλά! Προτού ξεκινήσετε δίαιτα αλλάξτε τη διάθεσή σας!

1 Σπανακόρυζο
Τα πολύ χαμηλά επίπεδα του φυλλικού οξέος, ενός συστατικού που βρίσκεται στο σπανάκι, συνδέονται με την κατάθλιψη, όπως αναφέρεται σε μελέτη του Ερευνητικού Κέντρου Διατροφής πάνω στη Γήρανση, Τζιν Μάγιερ USDA, του Πανεπιστημίου Ταφτς στη Βοστόνη. Αν δεν σας αρέσει το σπανακόρυζο μιμηθείτε τον Ποπάι και προσθέσθε φύλλα σπανακιού στις σαλάτες σας!

2 Ψάρι
Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα μπορούν ν’ αποτρέψουν τον φόβο, ενεργοποιώντας τις περιοχές του εγκεφάλου που επηρεάζουν τη διάθεση, σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου Αλεγκένι στο Μίντβιλ της Πενσιλβανίας, οι οποίες σ’ αυτούς που πάσχουν από κατάθλιψη ενδέχεται να είναι μικρότερες. Προτιμήστε ψάρια με χαμηλά επίπεδα υδραργύρου (όπως ο άγριος σολομός), δύο φορές την εβδομάδα. Αν δεν βρίσκετε άγριο σολομό και το ελληνικότατο σαυρίδι κάνει τη δουλειά του!

3 Πατάτες στο φούρνο
Αυξάνοντας τη βιταμίνη Β6 μέσω της διατροφής σας μειώνετε τον κίνδυνο κατάθλιψης, όπως αποκαλύπτει μελέτη του Πανεπιστημίου Μπράιαμ Γιάνγκ στο Πρόβο της Γιούτα. Μια μετρίου μεγέθους πατάτα (μαζί με τη φλούδα) σας παρέχει σχεδόν τη μισή βιταμίνη Β6 που χρειάζεστε την ημέρα. Φτιάξτε πατάτες στο φούρνο με λίγο ελαιόλαδο και μπόλικη ρίγανη που είναι αντιοξειδωτική και λεμόνι.

Το μυστικό

Αλλάξτε διάθεση με ένα μπολ δημητριακά! Τροφοδοτούν το σώμα και τον οργανισμό σας με ενέργεια, καθώς έχουν υψηλό γλυκαιμικό δείκτη. Καλύτερα, όμως, θα είναι να τα προτιμήσετε στο απογευματινό σας γεύμα, αντί για το πρωινό. Ο λόγος είναι ότι τα πρωινά χρειάζεστε τροφές που δεν μπορείτε να κάψετε εύκολα, έτσι ώστε να διατηρείτε την ενέργειά σας. Αν τα καταναλώσετε αργότερα μέσα στην ημέρα, ένα μπολ θα σας δώσει την ώθηση που χρειάζεστε και θα βελτιώσει τη διάθεσή σας.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

  • ΧΡΥΣΟΥΛΑ

    βικυ σε ποιες αλλες τροφες βρισκεται το φυλλικο οξυ? τροφες που εχουν ωμεγα-3 λιπαρα οξεα που υπαρχουν αλλου?βικυ ξερω οτι μετα τις 9 δεν πρεπει να τρωμε φαγητο αλλα αν πεινασω και φαω ενα μπολ δημητριακα ειναι λαθος?

    • Βίκυ Χατζηβασιλείου

      Για τα Ω-3 δες αντίστοιχο άρθρο μου στην αντιγήρανση, φυλλικό οξύ έχουν όλα τα σκουροπράσινα λαχανικά, μπορείς να φας ένα μικρό μπολ.

  • maraki

    Agapiti Viky,

    Tha mporouses na mas dosis idees apo proina, i na mas parapem4is se kapoio analogo ar8ro ?..

    Euxaristo!

    • Βίκυ Χατζηβασιλείου

      Μαράκι δες αλλα άρθρα μου στο αδυνάτισμα.

  • Jessica

    Κυρία Χατζηβασιλείου, το site σας μέρα με τη μέρα γίνεται ακόμα καλύτερο! Συγχαρητήρια για τη δουλειά σας!!

    • Βίκυ Χατζηβασιλείου

      Ευχαριστώ πολύ!

  • Αννα

    Καλημερα σας!! Μηπως μπορειτε να μου πειτε σε ποιες αλλες τροφες βρισκουμε τα ωμεγα-3 λιπαρα οξεα του ψαριου? Εχω ελλειψη απο αυτα και επειδη ειμαι φοιτητρια δεν μπορω να τρωω πολυ συχνα ψαρι… Ευχαριστω!

    • Βίκυ Χατζηβασιλείου

      Στους ξηρούς καρπούς αλλά διάβασε και αντίστοιχο άρθρο μου για τα ω-3 λιπαρά οξέα στην αντιγήρανση.

  • ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ

    BIKY,ΣΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΑΝΑΦΕΡΕΙΣ ΤΑ ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ Τ ΑΠΟΓΕΥΜΑ…ΓΙΑΤΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΔΙΑΙΤΕΣ ΜΑΣ ΤΑ ΒΑΖΟΥΝ ΓΙΑ ΠΡΩΙΝΟ,ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ? ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ Κ ΜΠΡΑΒΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΣΟ ΚΑΛΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΠΟΥ ΜΑΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙΣ.

    • Βίκυ Χατζηβασιλείου

      Αυτό το άρθρο δεν αφορά το αδυνάτισμα αλλά την καλή διάθεση. Αν φας δημητριακά το απόγευμα θα απελευθερώσεις πιο αργά ενέργεια και θα βελτιώσεις τη διάθεσή σου.

  • lili

    viky mou eimai 23 xronon 1.69 upsos kai 69 kila..evala 10 kila se ena xrono!!!exo polu megali perifereia xontra podia an kai etsi itan o somatotupos mou panta k otn imoun adynati,kai exo valei polu loipos stin koilia..olo ekana diaites k tis stamatousa tora to pira sovara apofasi!!auto pou thelo na se rotiso ti askiseis na kano gia na leptenoun podia perifereia k koilia??thelo na mazepso..aa sto spiti mou exo diadromo k diafra dvd gymnastikis!!se eyxaristo polu k sygnomi an se kourasa

    • Βίκυ Χατζηβασιλείου

      Παρακαλώ μη γράφετε greeklish. Ευχαριστώ.

  • Μάγδα

    Βίκυ μου, θα ήθελα να σε ρωτήσω, αν ο καπνιστός σολωμός, είναι το ίδιο καλός με τον φρέσκο. Είναι δύσκολο να μαγειρεύουμε τον φρέσκο πολύ συχνά, τον καπνιστό όμως τον βρίσκουμε συσκευασμένο στο σούπερ μάρκετ και είναι πολύ βολικό να τον φάμε με μια σαλάτα. Από θερμίδες όμως πώς πάει ο καπνιστός? Μήπως έχει πολλές? Ευχαριστώ.

    • Βίκυ Χατζηβασιλείου

      Μάγδα μου ο καπνιστός είναι επεξεργασμένος με πολύ αλάτι, οι θερμίδες είναι περίπου οι ίδιες με τον φρέσκο 170

  • lili

    συγνωμη!!! ¨) θα μου απαντησετε τελικα τι να κανω?

    • Βίκυ Χατζηβασιλείου

      Τι ακριβώς θέλεις να μάθεις Lili?

  • ΧΡΥΣΟΥΛΑ

    οταν εννοεις να τρωω ενα μικρο μπωλ το βραδυ εννοεις ενα ποτηρι γαλα με 5 κουταλιες δημητριακα?

    • Βίκυ Χατζηβασιλείου

      Ναι.

  • lili

    θελω να σε ρωτησω τι ασκησεισ να κανς για να λεπτενουν ποδια περιφερεια και κοιλια?γτ εχω πολυ λιποσ σε ολα αυτα τα σημεια και γενικα ειμαι πολυ χαλαρη λογο φαινομενου γιο-γιο που ειχα αυτα τα χρονια…ειμαι 23 χρονςν 69 κιλα και 1,69 υψοσ…ευχαριστω πολυ για το χρονο σου βικακι!!!!!!!!!!!!

    • Βίκυ Χατζηβασιλείου

      Διάβασε αντίστοιχα άρθρα μου Lili

  • rina

    viku mou sugnwmi pou grafw greeklish alla exei provlima to computer mou kai den exw ellinika , thelw na se rwtisw otan knme diaita apagoreuontai ta tiganita.uparxoun omws 2 eidi tiganitwn opws tiganito psari i augo i omeleta.auta gt proteinontai gia mia diaita enw oi tiganites pattates apagoreuontai ? alla to ene tigani kai allo to allo?

    • Βίκυ Χατζηβασιλείου

      ΠΟιος προτείνει τηγανητά ψάρια σε δίαιτα ή αυγά; Εκτός αν είναι χωρίς λάδι σε αντικολλητικό τηγάνι.

  • ΑΝΝΑ

    BIKAKI ΓΕΙΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ,ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ.
    ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΣΕ ΡΩΤΗΣΩ,ΕΧΩ ΤΟΠΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΤΗΝ ΚΟΙΛΙΑ,ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ.ΤΙ ΑΣΚΗΣΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΩ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ?
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

    • Βίκυ Χατζηβασιλείου

      Άννα μου διάβασε αντίστοιχα άρθρα μου

  • Στελλα

    Βίκυ μου Χρόνια Πολλά! Είμαι φανατική του site σου!! Έχω αρχίσει να μαγειρεύω και να τρώω υγιεινά. Θέλω να σε ρωτήσω αν ο τρόπος που μαγειρεύω είναι σωστός και δεν ”σκοτώνει” τα θρεπτικά συστατικά και τις βιταμίνες: αν για παράδειγμα κόψουμε μια μελιτζάνα σε χοντρές κάθετες λωρίδες τις βάλουμε σε ταψάκι με αντικολλητικό χαρτί, ρίξουμε από πάνω μίγμα που θα έχουμε χτυπήσει σε σέικερ που αποτελείται από τριμμένη φρέσκια ντομάτα, μαϊντανό, λίγο αλάτι λίγο λάδι πιπέρι ρίγανη και φύλλα δάφνης. Αν το βάλουμε στο φούρνο για 30 λεπτά είναι υγιεινό;;έχει βιταμίνες;; Ευχαριστώ εκ των προτέρων!!

    • Βίκυ Χατζηβασιλείου

      Βεβαίως!

  • Στελλα

    Βίκυ μου Χρόνια Πολλά! Είμαι φανατική του site σου!! Έχω αρχίσει να μαγειρεύω και να τρώω υγιεινά. Θέλω να σε ρωτήσω αν ο τρόπος που μαγειρεύω είναι σωστός και δεν ”σκοτώνει” τα θρεπτικά συστατικά και τις βιταμίνες: αν για παράδειγμα κόψουμε μια μελιτζάνα σε χοντρές κάθετες λωρίδες τις βάλουμε σε ταψάκι με αντικολλητικό χαρτί, ρίξουμε από πάνω μίγμα που θα έχουμε χτυπήσει σε σέικερ που αποτελείται από τριμμένη φρέσκια ντομάτα, μαϊντανό, λίγο αλάτι λίγο λάδι πιπέρι ρίγανη και φύλλα δάφνης. Αν το βάλουμε στο φούρνο για 30 λεπτά είναι υγιεινό;;έχει βιταμίνες;; Ευχαριστώ εκ των προτέρων!!

  • κικη

    ΚΥΡΙΑ ΧΑΤΖΗΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΓΕΙΑ ΣΑΣ.
    ΓΕΝΝΗΣΑ ΤΟ ΤΡΙΤΟ ΜΟΥ ΠΑΙΔΙ, ΠΡΙΝ 6 ΜΗΝΕΣ.
    ΕΙΜΑΙ 36 ΕΤΩΝ 1.69 ΚΑΙ 74 ΚΙΛΑ.
    ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ ΟΤΙ ΘΑ ΧΑΣΩ 10 ΚΙΛΑ ΣΕ 4 -5 ΜΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΩ;

    • Βίκυ Χατζηβασιλείου

      Είναι πιθανό αν ξεκινήσεις άσκηση και διατροφή. Δες ιδέες στα άρθρα μου.

  • elena

    kuria viki otan milate gia dimitriaka ennoeitai ta sketa? giati eimai sigouri pws se pollous den aresoun. se thermides den exoun polu diafora apo auta pu exoun sokolata..

    • Βίκυ Χατζηβασιλείου

      Πάντα εννοώ τα σκέτα και ολικής άλεσης. Έχουν σάκχαρα και περισσότερα λιπαρά τα άλλα.

  • αγγελική

    καλημέρα
    ποιές είναι οι τροφές που δεν μπορούμε να κάψουμε εύκολα και πρέπει να τις προτιμούμε για πρωινό?
    εγώ τρώω με το ζόρι το πρωί δημητριακά γιατί νομίζω πως είναι το καλύτερο που μπορώ να κάνω.

    • Βίκυ Χατζηβασιλείου

      δεν έχω καταλαβει καλά την ερώτησή σου, εννοείς ποιες τροφές δημιουργούν περισσότερη ώρα κορεσμό;

  • ΣΟΝΙΑ

    Βικυ μου καλημέρα και καλο μήνα .
    θα σε παρακαλούσα να δώσεις μια διαιτα, διατροφη για χασιμο κιλων όπου να περιέχει οτιδήποτε πέραν απο γαλακτομικά και κρεας.

    Σε ευχαριστώ πολλή.

    • Βίκυ Χατζηβασιλείου

      Διάβασε αντίστοιχα άρθρα μου.

  • αγγελική

    Στο ”μυστικό’ γράφεις : ”ο λόγος είναι οτι τα πρωινά χρειάζεστε τροφές που δεν μπορείτε να κάψετε εύκολα ” και ρωτώ ποιές είναι αυτές οι τροφές?

    • Βίκυ Χατζηβασιλείου

      Μιλώ για όσες τροφές απελυθερώνουν σταδιακά την ενέργεια όπως τα δημητριακά ολικής άλεσης και δεν σε κάνουν να πεινάς πολύ γρήγορα.

  • efi

    stis vrastes mou papates vazw magioneza light .. sumvalei sthn kalh mou dia8esh o tropos servirismatos aftos?

    • Βίκυ Χατζηβασιλείου

      Τα λιπαρά γενικά ενισχύουν με καλή διάθεση τον οργανισμό αλλά κάποια από αυτά προσθέτουν θερμίδες και κορεσμενα λιπαρά.