diet

3 πράγματα που βοηθούν στη διατήρηση του βάρους σας

H συντήρηση του βάρους είναι μια διαδικασία συνεχούς προσπάθειας. Αυτές οι 3 καλές συνήθειες θα σας βοηθήσουν να διατηρήσετε το βάρος που χάσατε.

Τα ερευνητικά, λοιπόν, δεδομένα μέχρι στιγμής, ένα εκ των οποίων αφορά και μελέτη που έχει γίνει σε ελληνικό πληθυσμό στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, έχουν καταφέρει να δείξουν διαφορές στις διατροφικές συνήθειες των ατόμων που διατήρησαν το βάρος που έχασαν σε σχέση με εκείνους που δεν έχασαν βάρος ή δεν κατάφεραν να το διατηρήσουν. Ας δούμε, λοιπόν, 3 από αυτές.

Πρωινό γεύμα

Το πρωινό εκτός από μια βασική αρχή της ισορροπημένης διατροφής αλλά και της “δίαιτας”, έχει φανεί να αποτελεί σημείο-κλειδί και στη διατήρηση του βάρους. Οι επιτυχημένοι “losers” έχουν περισσότερες πιθανότητες να καταναλώνουν πρωινό γεύμα, όταν αυτό ορίζεται ως το πρώτο διατροφικό επεισόδιο στο χώρο του σπιτιού ή πριν την έναρξη των καθημερινών δραστηριοτήτων. Παρά, λοιπόν, την ολοκλήρωση του υποθερμιδικού προγράμματος διατροφής που ακολουθούσατε, η πρωινή συνήθεια του “ξυπνάω, ντύνομαι και φεύγω” καλό είναι να μην επιστρέψει και το πρωινό γεύμα να έχει σημαντική και καθημερινή θέση στην καθημερινή σας ιεροτελεστία. Άλλωστε, πόσο χρόνο μπορεί να σας πάρει να καταναλώσετε 1 ποτήρι 100% φυσικό χυμό μαζί με 1 τοστ που μπορείτε να έχετε φτιάξει από το σπίτι ή 1 ποτήρι γάλα χαμηλό σε λιπαρά μαζί με δημητριακά ολικής άλεσης ή μπάρα δημητριακών ολικής;

Καφεΐνη

Μιας και μιλήσαμε για πρωινό, δε θα μπορούσαμε να μην μιλήσουμε για την αγαπημένη μας πρωινή συνήθεια. Ο καφές εκτός από το γεγονός ότι μας ξυπνάει, και μπορεί να συμβάλλει στην πρόληψη εμφάνισης πολλών ασθενειών, είναι και ένα ρόφημα που δεν αποδίδει θερμίδες αν καταναλωθεί αυτούσιο ή με τη χρήση ολιγοθερμιδικών γλυκαντικών. Ωστόσο, αρκετά ερευνητικά δεδομένα έχουν δείξει ακόμα και πρόσφατα ότι η τακτική κατανάλωση 2-4 φλιτζανιών καφέ μπορεί να βοηθήσουν τον οργανισμό να αντισταθεί στην σταδιακή επαναπρόσληψη των επιπλέον κιλών που έχει χάσει.
Κι αν αναρωτιέστε γιατί συμβαίνει αυτό, φαίνεται ότι η καφεΐνη κρύβεται πίσω από όλα αυτά, η οποία είναι γνωστό ότι ενισχύει την ενεργειακή δαπάνη κατά 5% περίπου. Άρα, η κατανάλωση 2-4 φλιτζανιών καφέ ανάλογα με το είδος του μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση της δαπάνης ενέργειας κατάλληλη να εμποδίσει την επαναπρόσληψη των περιττών κιλών.

Τσιμπολόγημα

Έχετε μετρήσει πόσες θερμίδες μπορεί να σας φορτώνει αυτό το “πέρασα από την κουζίνα και έφαγα μια χούφτα αμύγδαλα”; Το τσιμπολόγημα είναι μια διατροφική συνήθεια που κάθε άλλο παρά φίλος για το βάρος σας μπορεί να αποδειχθεί. Όπως έχει επιβεβαιωθεί και ερευνητικά οι “maintainers” όπως αναφέρονται αυτοί που διατηρούν επιτυχώς το βάρος τους παρουσιάζουν σημαντικά λιγότερα “τσιμπολογήματα” σε σχέση με εκείνους που προσέλαβαν ξανά το βάρος που έχασαν. Την επόμενη φορά, λοιπόν, που κάποιο μπισκοτάκι ή ξηρός καρπός βρεθεί στο διάβα σας κάντε κάτι ώστε να αποπροσανατολίσετε το μυαλό σας, για παράδειγμα βγείτε για περπάτημα, πλύνετε τα δόντια σας, μιλήστε στο τηλέφωνο κτλ.

Το μυστικό

Όλες οι παραπάνω συμπεριφορές αποτελούν ένα μέρος του παζλ της επιτυχημένης διατήρησης του βάρους. Γιατί το να χάσει κάποιος βάρος είναι σχετικά εύκολο, ή τουλάχιστον πολλοί το έχουν καταφέρει! Αυτό που φαίνεται να αποτελεί έναν άθλο είναι το να διατηρηθεί το “χαμένο” βάρος σε βάθος χρόνου.

Πηγή: nutrimed.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ