diet

4 μυστικά που ξυπνούν τον μεταβολισμό σας

Ποιο είναι το καλύτερο μυστικό; Να τρώτε! Η σωστή διατροφή συμβάλλει στην ενίσχυση του μεταβολισμού. Δείτε και τι άλλο πρέπει να κάνετε για να ξυπνήσετε το μεταβολισμό σας!

Μέσα στο σώμα σας υπάρχει κάτι που εργάζεται ακούραστα για να σας βοηθήσει να κάψετε θερμίδες και λίπος. Ονομάζεται μεταβολισμός και είναι το άθροισμα όλων όσα κάνει το σώμα σας. Κάθε φορά που τρώτε, τα ένζυμα των κυττάρων του σώματός σας διασπούν την τροφή και τη μετατρέπουν σε ενέργεια για να κάνει την καρδιά σας να χτυπάει, το μυαλό σας να σκέφτεται και τα πόδια σας να παραμένουν σταθερά σε μία σκληρή προπόνηση. Ένας γρήγορος μεταβολισμός σημαίνει περισσότερες θερμίδες που καίγονται. Όσο περισσότερο καίτε, τόσο πιο εύκολο είναι να χάσετε κιλά. Και για να το κάνετε αυτό θα πρέπει να αυξήσετε το μεταβολισμό σας, ώστε να λειτουργεί πιο σκληρά, 24 ώρες το εικοσιτετράωρο.

Σε κάποιο βαθμό ο μεταβολισμός καθορίζεται από το φύλο, την ηλικία και την κληρονομικότητα, αλλά υπάρχει περιθώριο να ξυπνήσετε τον μεταβολισμό σας κάνοντας κάποιες αλλαγές στη διατροφή σας. Δείτε αυτά τα 4 μυστικά που ξυπνούν τον μεταβολισμό σας:

1 Τρώτε, μην στερείστε!
Εάν θέλετε να χάσετε κιλά, πρέπει να τρώτε λιγότερο, σωστά; Κι όμως αν περιορίσετε πάρα πολύ τις θερμίδες που προσλαμβάνετε, μπορεί να προκαλέσετε απώλεια στη μυϊκή σας μάζα, πράγμα που θα μειώσει τον μεταβολικό ρυθμό σας. Επιπλέον, όταν μειώνετε κατά πολύ τις θερμίδες, το σώμα σας επιβραδύνει το ρυθμό με τον οποίο καίει θερμίδες. Επιπλέον, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε διατροφικές ανεπάρκειες καθώς το σώμα παίρνει λιγότερες τροφές άρα και λιγότερες βιταμίνες, και μπορεί να έχει το αντίθετο αποτέλεσμα στην απώλεια βάρους. Τί μπορείτε να τρώτε για να ξυπνήσετε το μεταβολισμό σας; Πρωτείνη, φακές, αυγά βραστά, καυτερές τροφές όπως οι πιπεριές, λαχανικά και φρούτα όπως μπρόκολο και αβοκάντο, πράσινο τσάι, γιαούρτι. Μην αμελείτε τα 5 βασικά γεύματα την ημέρα (πρωινό, μεσημεριανό και βραδινό και δύο ενδιάμεσα σνακ), αλλά κυρίως μην αποφεύγετε το πρωινό. Το πρωινό είναι το ιδανικό γεύμα για να προσθέσετε τις πρωτεΐνες, τις ίνες και άλλα θρεπτικά συστατικά και να ξεκινήσετε την ημέρα σας, αλλά αν η επιλογή σας είναι μία τυρόπιτα ή τίποτα, επιλέξτε το τίποτα. Ξεκινήστε τη μέρα σας με άπαχη πρωτεΐνη, η οποία καίει δύο φορές περισσότερες θερμίδες κατά την πέψη, λίγο λίπος και υδατάνθρακες.

2 Ασκηθείτε δυο φορές την εβδομάδα
Εάν δεν ασκείστε χάνετε περίπου 250 γραμμ. μυϊκής μάζας κάθε χρόνο μετά την ηλικία των 30. Και καθώς χάνετε μύες, ο μεταβολικός σας ρυθμός πέφτει κατά 2% περίπου κάθε δεκαετία, οπότε το σώμα σας καίει λιγότερες θερμίδες. Μπορείτε να καταπολεμήσετε την απώλεια μυϊκής μάζας που σχετίζεται με τη ηλικία κάνοντας δύο φορές τη βδομάδα άσκηση με αντιστάσεις (βάρη).

3 Μειώστε το άγχος σας
Το άγχος μπορεί να αναγκάσει τον οργανισμό σας να μεταβολίσει αργότερα το φαγητό, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Biological Psychiatry. Επιπλέον, όταν είμαστε αγχωμένοι τα τρόφιμα που αναζητούμε είναι λιπαρά και γεμάτα ζάχαρη. Οι ερευνητές λένε ότι ο συνδυασμός αυτών των τροφών και ο μεταβολικός ρυθμός που επιβραδύνει λόγω στρες μπορεί να οδηγήσει σε σημαντική αύξηση βάρους. Για να διατηρήσετε ισχυρό το μεταβολισμό σας, καταπολεμήστε το άγχος με γέλιο. Οι έρευνες δείχνουν ότι το γέλιο προκαλεί μείωση των επιπέδων των ορμονών του στρες στον οργανισμό σας.

4 Τα συμπληρώματα διατροφής ξυπνούν τον μεταβολισμό σας
Ψάξτε για τα σωστά συμπληρώματα διατροφής και ενισχύστε τον!

  • Με πράσινο καφέ: Το chlorogenic acid είναι ένα από τα κύρια συστατικά του πράσινου καφέ. Είναι ένα ισχυρό φυσικό αντιοξειδωτικό που πολεμά τις ελεύθερες ρίζες, επιβραδύνει τη διαδικασία της γήρανσης, βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος και τονώνει τους μυς. Καινούριες μελέτες έδειξαν ότι ο πράσινος καφές μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του σωματικού βάρους.
  • Με CLA: Το CLA εμπλέκεται στον μεταβολισμό του λίπους. Κλινικές μελέτες απέδειξαν ότι το CLA συμβάλλει στη διατήρηση της ισορροπίας μεταξύ του λίπους και της άλιπης μάζας σώματος, σε άτομα που ακολουθούν έναν τρόπο ζωής που περιλαμβάνει μια υγιή δίαιτα και τακτική σωματική άσκηση. Για τον λόγο αυτό το CLA συστήνεται συχνά από τους ειδικούς της διατροφής σε άτομα που ακολουθούν δίαιτα χαμηλή σε λίπος.
  • Με πράσινο τσάι: Είναι γνωστό ότι οι κύριες δραστικές ουσίες του πράσινου τσαγιού (κατεχίνες σε συνδυασμό με καφεΐνη) διεγείρουν το λιπόλυσης. Έτσι το πράσινο τσάι παρεμβαίνει αποτελεσματικά σε όλες τις περιπτώσεις περιττών κιλών, είτε πρόκειται για γενικευμένο πάχος ή τοπικό. Χρησιμοποιείται επίσης για να διευκολύνει την απέκκριση νερού από τα νεφρά.

Πηγή

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ