woman holding scale

4 μύθοι που σας εμποδίζουν να κάψετε λίπος

Παντού υπάρχει ένας μύθος αλλά αν δε ξέρετε την αλήθεια επιμένετε να τους διαιωνίζετε και να μην καίτε ούτε ένα γραμμάριο λίπος και επομένως να μην αδυνατίζετε. Αυτοί είναι οι 4 μύθοι που σας εμποδίζουν να κάψετε λίπος.

Μύθος: «Οι στοχευμένες ασκήσεις καίνε το τοπικό λίπος»

Αλήθεια: Λυπάμαι που θα σας το χαλάσουμε αλλά τοπικό αδυνάτισμα δεν υπάρχει. Ο μόνος καθοριστικός παράγοντας για το πού θα αποθηκεύσει το σώμα μας περισσότερο λίπος και πού λιγότερο, είναι τα γονίδιά μας. Επομένως, δεν μπορείτε να αδυνατίσετε σε συγκεκριμένα σημεία με συγκεκριμένες ασκήσεις. Ναι μεν η άσκηση τονώνει τη μυϊκή μάζα, επιταχύνει το μεταβολισμό και σφίγγει το δέρμα αλλά δεν καίει λίπος επιλεκτικά. Όταν γυμνάζετε μια μυϊκή ομάδα δεν μειώνετε τις λιπαποθήκες της περιοχής, ούτε συμβάλλετε στην αύξηση των καύσεων σε εκείνο το σημείο. Oι καύσεις γίνονται μόνο στους μυς γι’ αυτό ο συνδυασμός άσκησης και σωστής διατροφής έχουν αποτελέσματα. Αν κάνετε π.χ. απαγωγούς δεν θα κάψετε τα «ψωμάκια».

Μύθος: «Αν ασκηθώ πιο έντονα θα κάψω λίπος.»

Αλήθεια: Το πιο σημαντικό στην καύση λίπους εναι η χρονική διάρκεια της προπόνησης και όχι η έντονη ένταση. Mάλιστα μελέτη έδειξε ότι οι άνθρωποι που περπατούσαν με ζωηρό ρυθμό έκαψαν λιγότερο λίπος από όσους περπατούσαν χαλαρά. Οι ειδικοί συστήνουν να ασκείστε με τέτοιο ρυθμό που να σας επιτρέπει «να μιλάτε με άνεση» και όχι να σας κόβεται η αναπνοή ή να λαχανιάζετε.

Μύθος: «Για να αποκτήσω επίπεδη κοιλιά πρέπει να κάνω κοιλιακούς και ροκανίσματα»

Αληθεια: Όσο και εάν προπονηθείτε, όποια μέθοδο και αν ακολουθήσετε εάν η κοιλιά σας καλύπτεται από παχύ στρώμα λίπους sιx pack δεν θα δείτε ποτέ. Με τις ασκήσεις κοιλιακών μπορεί να ενισχύσετε τους μυς των κοιλιακών αλλά ένα είναι σίγουρο: δεν καίτε λίπος. Οι κοιλιακοί για να δείξουν πρώτα από όλα χρειάζονται σωστή διατροφή, χαμηλή σε υδατάνθρακες και πλούσια σε άπαχες πρωτεΐνες, υγιεινά λίπη και πολλά φρούτα και λαχανικά με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη.

Μύθος: «Θα κάψω περισσότερο λίπος αν έχω άδειο στομάχι.»

Αλήθεια: Οι έρευνες και οι ειδικοί διχάζονται. Πάρα πολλοί είναι αυτοί που πιστεύουν ότι όταν ασκούμαστε με άδειο στομάχι το σώμα μας αναγκάζεται να εκμεταλλευτεί τα αποθέματα λίπους από τις λιποαποθήκες για να δουλέψει. Μελέτη που έγινε σε ποδηλάτες έδειξε ότι το 10% των θερμίδων που έκαιγαν όταν προπονούνταν νηστικοί, προερχόταν από την καύση μυϊκής μάζας. Οι ερευνητές βρήκαν ότι για να ξεκινήσει η διαδικασία καύσης λίπους χρειάζεται γλυκόζη. Αν δεν υπάρχει γλυκόζη καις μυς κι όχι λίπος. Φάτε ένα σνακ 30-60 λεπτά πριν τη γυμναστική, για να έχετε ενέργεια και να αποδόσετε καλύτερα στην άσκησή σας.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ