sleep

5 τρόποι να αδυνατίσετε ενώ κοιμάστε!

Όταν κοιμόμαστε λιγότερο από 8 ώρες κάθε βράδυ αυξάνουμε αυτόματα τα επίπεδα κορτιζόλης, της ορμόνης του στρες, που ρυθμίζει ένα ευρύ φάσμα διαδικασιών σε όλο το σώμα, συμπεριλαμβανομένου του μεταβολισμού. Ευτυχώς, υπάρχουν τρόποι να μεταστρέψετε την κακή πορεία του μεταβολισμού σας κατά τη διάρκεια της νύχτας.

1. Κάντε βάρη όσο πιο αργά μπορείτε
Αν είστε από τους τύπους που πηγαίνουν γυμναστήριο μετά τη δουλειά για να “αποφορτιστούν”, τότε κάντε βάρη. Ετσι θα ενισχύσετε τον μεταβολισμό σας για τις επόμενες 16 ώρες, σύμφωνα με το International Journal of Sport Nutrition.

2. Αναβαθμίστε την πρωτεΐνη σας
Τροφοδοτήστε τους πεινασμένους σας μυς με πρωτεΐνη καζεΐνης (casein), αντί για καθαρή πρωτεΐνη γάλακτος (whey), αν τα protein shakes ανήκουν στη ρουτίνα σας μετά το γυμναστήριο. Η καζεΐνη είναι μια πρωτεΐνη αργής καύσης που διαρκεί τουλάχιστον 8 ώρες, άρα θα κινητοποιήσει τον μεταβολισμό σας κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Ολλανδοί ερευνητές βρήκαν ότι η καζεΐνη επαυξάνει την σύνθεση πρωτεΐνης, πράγμα που βοηθά να κόψεις επιπλέον 35 θερμίδες ημερησίως για κάθε 500 γρ. νέων μυών που κερδίζεις.

3. Κάντε ένα παγωμένο ντους
Ενα παγωμένο ντους κάνει πολύ περισσότερα από το να απομακρύνει το γαλακτικό οξύ που παράγει ο οργανισμός μετά την προπόνηση. Μελέτη στο PLoS ONE έδειξε ότι 30 δευτερόλεπτα σε παγωμένες συνθήκες είναι αυτό που χρειάζεται το σώμα για να ενεργοποιήσει το καφέ λίπος, το οποίο, όταν μπει σε λειτουργία, θα κάψει ακόμα και 400 θερμίδες ενώ εσείς θα κοιμάστε. Μην παραλείψετε να βάλετε και το κεφάλι κάτω από τη βρύση: το περισσότερο καφέ λίπος αποθηκεύεται στο πίσω μέρος του λαιμού και στους ώμους.

4. Αλλάξτε ρόφημα
Τα φλαβονοειδή που περιέχει το πράσινο τσάι ενισχύουν τον μεταβολισμό σας – και, στην τρίτη κούπα της ημέρας, θα αρχίσετε να καίτε 3,5% περισσότερες θερμίδες τη νύχτα, σύμφωνα με το American Journal of Clinical Nutrition.

Και μη νομίζετε ότι η ποσότητα καφεΐνης που περιέχει είναι μηδαμινή. Είναι τόση όση χρειάζεστε για να προλάβετε τις ειδήσεις των 9, αλλά να μην μείνετε και ξύπνιοι όλο το βράδυ.

5. Κοιμηθείτε στη δροσιά
Με αναμμένη θέρμανση τη νύχτα, δεν αυξάνετε μόνο το λογαριασμό της ΔΕΗ, αλλά και τα κιλά σας. H έρευνα δείχνει ότι αν καταφέρετε να κοιμάστε σε μια σταθερή θερμοκρασία των 17º C, καίτε 7% περισσότερες θερμίδες στον ύπνο σας, εφόσον το σώμα σας θα δουλεύει για να κρατήσει την θερμοκρασία του.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ