habits

Πώς να υιοθετήσετε μία νέα συνήθεια, χωρίς κόπο

Καθημερινά παλεύετε με τις συνήθειές σας. Προσπαθείτε να σταματήσετε τις κακές και να υιοθετήσετε πιο υγιεινές. Πώς μπορείτε να υιοθετήσετε μία συνήθεια; Πώς αποφασίζετε για παράδειγμα να κόψετε το κάπνισμα, να τρώτε υγιεινά ή να ξεκινήσετε γυμναστική;

Ίσως έχετε ακούσει ότι χρειάζεστε 21 ημέρες για να υιοθετήσετε μία καινούργια συνήθεια.

Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε στο European Journal of Social Psychology, για να υιοθετήσετε μία νέα συνήθεια απαιτείται ένα διάστημα μεγαλύτερο των 2 μηνών. Για την ακρίβεια για να μετατραπεί κάτι σε συνήθεια, απαιτούνται 66 ημέρες. Και αυτό είναι σίγουρα ένα αρκετά μεγάλο διάστημα, μέσα στο οποίο θα πρέπει είτε να υιοθετήσετε μία νέα συνήθεια ή να περιορίσετε μία άλλη.

Υπάρχουν 2 βασικές αρχές που θα σας βοηθήσουν να τα καταφέρετε:

1. Η βασική αρχή για να υιοθετήσετε μία νέα συνήθεια είναι να τη σκεφτείτε στο πλαίσιο ενός 24ωρου

Ακόμα και αν η έρευνα υποστηρίζει ότι απαιτούνται 66 ημέρες, μην τρομάζετε προκαταβολικά γιατί έτσι μπορεί να χάσετε το κίνητρό σας.

Αν ο στόχος σας είναι να χάσετε 2 κιλά σε δύο μήνες, σκεφτείτε το στο πλαίσιο μίας ημέρας. Για το επόμενο 24ωρο, καταναλώστε όσο το δυνατόν περισσότερες υγιεινές τροφές μπορείς. Κάντε ένα μικρό βήμα. Αφού το κάνετε την πρώτη ημέρα, αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να το επαναλάβετε και την επόμενη.

Η διαρκής επανάληψη θα σας βοηθήσει να υιοθετήσετε τη νέα σας συνήθεια.

Σκεφτείτε ποια συνήθεια θέλετε να διακόψετε ή να ξεκινήσετε σήμερα. Το επόμενο 24ωρο είναι πολύ κρίσιμο. Αρχίστε με μικρά βήματα και συνεχίστε αργά και σταθερά.

2. Η βασική αρχή για να περιορίσετε μία κακή συνήθεια είναι να την αποφύγετε για ένα 24ωρο

Συνήθως όταν θέλετε να υιοθετήσετε μία καλή συνήθεια, το αναβάλλετε διαρκώς. Τι συμβαίνει όμως με μία κακή συνήθεια; Αρχίστε να συμπεριφέρεστε ανάλογα.

Ακολουθήστε τη βασική αρχή για να την περιορίσετε και αναβάλετε την για 24 ώρες. Κάντε το ίδιο την επόμενη ημέρα και την μεθεπόμενη. Μετά από 3-4 ημέρες θα διαπιστώσετε ότι γίνεται όλο και πιο εύκολο και πως η αναβολή λειτουργεί εξίσου καλά και για μία κακή συνήθεια.

Αν διαπιστώσετε ότι αυτό δεν λειτουργεί, μπορείτε να κάνετε στον εαυτό σας τις εξής ερωτήσεις που θα σας βοηθήσουν:

-Αυτή η συνήθεια έχει σχέση με κάποιον από τους στόχους μου;

-Μήπως αυτή η συνήθεια με απομακρύνει από τους στόχους μου;

Αν συνειδητοποιήσετε ότι δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να υποκύψετε στον πειρασμό, θα είναι πολύ εύκολο να αντισταθείτε και να αναβάλετε μία αρνητική συνήθεια για την επόμενη ημέρα.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ