Ω-3 και Ω-6: Τα μυστικά για υπέροχο δέρμα!

Αν σας έλεγα ότι το λίπος, ναι το λίπος, είναι απαραίτητο για τον οργανισμό όπως οι πρωτεΐνες, οι υδατάνθρακες και οι βιταμίνες θα με πιστεύατε; Κι όμως!

Ο “οικοδομικός λίθος” των λιπών και των ελαίων ονομάζεται λιπαρά οξέα. Υπάρχει μία ομάδα από αυτά τα λιπαρά οξέα, τα Ω-3 και Ω-6, τα οποία ο οργανισμός δεν έχει τη δυνατότητα να τα παρασκευάσει μόνος του. Πρέπει, λοιπόν, να τα λαμβάνουμε από τις τροφές που καταναλώνουμε. Τα βασικά λιπαρά οξέα έχουν πολλά οφέλη για την υγεία:

Προστατεύουν από τις καρδιοπάθειες.

Προφυλάσσουν από την κατάθλιψη.

Ενισχύουν τη διανοητική λειτουργία.

Μειώνουν την πίεση του αίματος.

Μειώνουν τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου, μαστού και προστάτη.

Μετριάζουν τη φλεγμονή, ειδικά αυτή που συνδέεται με αυτοάνοσα νοσήματα.

Διατηρούν την επιδερμίδα σφριγηλή και απαλλαγμένη από ρυτίδες

Διατηρούν την υγεία των ματιών και μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης οφθαλμικών παθήσεων, όπως είναι η εκφύλιση της ωχράς κηλίδας.

Τα λιπαρά οξέα κάνουν τις κυτταρικές μεμβράνες πιο εύκαμπτες. Όταν η κυτταρική μεμβράνη είναι εύκαμπτη, όλες οι ορμόνες, οι νευροδιαβιβαστές και οι υποδοχείς ινσουλίνης λειτουργούν πιο αποτελεσματικά. Αυτό είναι σημαντικό, επειδή τα υψηλά επίπεδα ινσουλίνης προκαλούν φλεγμονή η οποία προκαλεί γήρανση.

Σε ποιες τροφές θα τα βρείτε

  • Στα ψάρια και ειδικότερα τα λιπαρά όπως το σκουμπρί, ο σολομός, η σαρδέλα, ο γαύρος.
  • Στο λιναρόσπορο και το λινέλαιο.
  • Στα άγρια χόρτα π.χ. γλιστρίδα.
  • Στις μαλακές μαργαρίνες, τους ξηρούς καρπούς όπως τα καρύδια και τα αμύγδαλα καθώς και στα εμπλουτισμένα τρόφιμα όπως οι χυμοί, τα δημητριακά και τα αυγά.

Για να εξασφαλίσετε την επαρκή πρόσληψη ωμέγα -3 και ωμέγα -6 λιπαρών οξέων:

  • Ελαττώστε την παραγωγή ινσουλίνης μειώνοντας την πρόσληψη της ζάχαρης και των υψηλών γλυκαιμικά υδατανθράκων, τρανς λιπαρών οξέων.
  • Διασφαλίστε την επαρκή λήψη πρωτεϊνών, βιταμινών και μετάλλων.
  • Μειώστε το αλκοόλ και το άγχος.
  • Αποφύγετε το κάπνισμα.
  • Συμπληρώστε τη διατροφή σας με ψευδάργυρο, χρώμιο, μαγνήσιο, σύμπλεγμα βιταμίνης Β, βιταμίνες Ε και C.

Το μυστικό

Προσθέστε ξηρούς καρπούς στα γεύματά σας. Το πρωί μια κουταλιά της σούπας τριμμένα αμύγδαλα στα δημητριακά σας, το μεσημέρι μια κουταλιά της σούπας τριμμένα καρύδια στη σαλάτα σας ή το βράδι φτιάξτε ένα φιλέτο σολωμού με κρούστα φουντουκιού.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ