Πρόωρη γήρανση: Που οφείλεται; Σε δύο μόνον παράγοντες!

Η επιστήμη της αντιγήρανσης εστιάζει όχι μόνο στη μακροβιότητα, αλλά κυρίως στη διατήρηση της ποιότητας της ζωής όσο μεγαλώνουμε.

Αυτό σημαίνει, ότι δεν έχει σημασία αν θα φτάσουμε στα 90 ή στα 100 αλλά αν θα είμαστε υγιείς. Ουσιαστικά αυτό σημαίνει πρόληψη χρόνιων παθήσεων, όπως καρδιαγγειακά νοσήματα, σακχαρώδης διαβήτης τύπου 2, οστεοαρθρίτιδα και εκφύλιση των γνωστικών λειτουργιών (άνοια, Alzheimer).
Επίσης, σημαίνει μεγαλώνοντας ότι μπορούμε να διατηρήσουμε όσο είναι εφικτό, την παραγωγή κολλαγόνου για να έχουμε ένα υγιές λαμπερό δέρμα, και τη μυϊκή μας μάζα, προλαμβάνοντας τη σαρκοπενία, μια από τις σημαντικότερες συνέπειες του γήρατος.

Οι επιστημονικές θεωρίες για τα αίτια της πρόωρης γήρανσης είναι κυρίως δυο:

1) Σμίκρυνση των τελομερών
Τα τελομερή βρίσκονται στις άκρες του DNA και είναι υπεύθυνα για τη διατήρηση της ακεραιότητάς του. Όσο μεγαλώνουμε συρρικνώνονται και αυτό είναι μια από τις βασικές αιτίες της γήρανσης.

2) Οξειδωτικό στρες
Οι ελεύθερες ρίζες, οι οποίες είναι φυσιολογικές σε κάποιο επίπεδο, όταν υπερπαράγονται αλλοιώνουν τη δομή του κυττάρου μας. Αίτια είναι το άγχος, η ρύπανση, η ηλιακή ακτινοβολία, το κάπνισμα, το αλκοόλ, η παχυσαρκία και η κακή διατροφή (κορεσμένα trans λιπαρά, παρασιτοκτόνα κ.λπ).

Πώς μπορείτε να αντιμετωπίσετε την πρόωρη γήρανση

Η σωστή, αντιγηραντική, διατροφή και ο υγιεινός τρόπος ζωής είναι οι βασικότεροι παράγοντες για τη μακροζωία.
Μια διατροφή βασιμένη σε λαχανικά, φρούτα, ξηρούς καρπούς, αγνό παρθένο ελαιόλαδο, ψάρι καθώς και άσκηση, τουλάχιστον είκοσι λεπτά τρεις φορές την εβδομάδα, σε συνδυασμό με την αποφυγή της παχυσαρκίας, του καπνίσματος και του αλκοόλ, είναι η χρυσή συνταγή της Αντιγήρανσης.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ