Πώς να νιώθετε πάντα νέοι

Bασική προϋπόθεση για να νιώθουμε κι όχι μόνο να δείχνουμε νέοι είναι να φροντίζουμε καλά τον εαυτό μας.

Πετάξτε τις κακές συνήθειες

Αποκλείεται να αποφύγουμε τα δεινά της γήρανσης αν καπνίζουμε, ξεπερνάμε το μέτρο στο αλκοόλ και κάνουμε άλλες καταχρήσεις. Επίσης, δεν πρέπει να ξεχνάμε την ηλιοπροστασία, επειδή η αλόγιστη έκθεση στον ήλιο είναι μία από τις βασικές αιτίες πρόωρης γήρανσης. Ακόμα και το αποτέλεσμα μιας αισθητικής επέμβασης μπορεί να έχει μικρότερη διάρκεια, αν κάποιος καπνίζει ή έχει επιβαρυντικό life style.

Απομακρυνθείτε απ’ όλα τα «τοξικά άτομα»

Από εκείνα δηλαδή τα άτομα που μας δημιουργούν αρνητικά συναισθήματα και εκπέμπουν αρνητική ενέργεια απέναντί μας. Δεν έχουν καμία θέση στη ζωή μας, κοινωνική, επαγγελματική, οικογενειακή. Δεν είναι ανάγκη να μαλώσετε με αυτά τα άτομα. Έτσι κι αλλιώς, δε θα τα βγάλετε πέρα μαζί τους σε οποιαδήποτε μάχη, οπότε καλύτερα ν’ αποφύγετε τη σύγκρουση. Απλά αγνοήστε τα ή απομακρυνθείτε. Δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσο πιο ελεύθεροι και ανακουφισμένοι θα νιώσετε.

Εφοδιαστείτε με «ποιοτικά καύσιμα»

Αντισταθείτε στο φθηνό, πρόχειρο φαγητό και αναβαθμίστε την ποιότητα στη διατροφή σας. Μην ξεχνάτε το ψάρι, τους ξηρούς καρπούς και τις ενισχυμένες σαλάτες σε καθημερινή ή εβδομαδιαία βάση. Πέρα από τα οφέλη στην υγεία, το καλό φαγητό είναι η πρωταρχική πράξη φροντίδας προς τον εαυτό μας, αλλά και μία σημαντική απόλαυση. Και να θυμάστε: υγιεινό φαγητό δε σημαίνει κατ’ ανάγκη μη ποιοτικό και άνοστο φαγητό. Σκεφθείτε απλώς τα πιάτα που περιλαμβάνει η μεσογειακή διατροφή!

Δώστε έμφαση στην υγεία σας

Πόνος στη μέση, πιασίματα στις αρθρώσεις, συχνοί πονοκέφαλοι; Κάθε πρόβλημα υγείας σαμποτάρει τη διάθεση, κλονίζει την αυτοπεποίθησή μας και βάζει φρένο σε όσα θέλουμε να κάνουμε και να δοκιμάσουμε. Όσο καλύτερη υγεία έχουμε, τόσο πιο υψηλά επίπεδα ενέργειας εξασφαλίζουμε. Γι’ αυτό μην αφήνετε να διαιωνίζονται προβλήματα υγείας, να προσέχετε τον εαυτό σας με σωστή πρόληψη και ν’ αναζητάτε χωρίς καθυστέρηση λύσεις για τη θεραπεία των όποιων προβλημάτων μπορεί να έχετε.

Βρείτε τρόπους να απαλλαγείτε από το στρες

Αυτό είναι πολύ εύκολο να το λέμε, αλλά εξαιρετικά δύσκολο να το καταφέρουμε. Το στρες είναι ένας παράγοντας, που όχι μόνο μας γερνάει πιο γρήγορα, αλλά πολλές φορές μας ακινητοποιεί. Είναι σημαντικό να εξετάσουμε πώς μπορούμε να απλοποιήσουμε τη ζωή μας, ώστε να μην τρέχουμε τόσο πολύ και να έχουμε το χρόνο να απολαύσουμε και την πιο όμορφη πλευρά της ζωής.

Μην περιμένετε το Σαββατοκύριακο

Η κούραση μιας πιεστικής μέρας μας ακολουθεί και στο σπίτι. Για να την αποβάλλουμε, μπορούμε αντί να ξαπλώσουμε στον καναπέ να κάνουμε κάτι διαφορετικό όπως να πάμε σινεμά ή για φαγητό, να σηκώσουμε το τηλέφωνο και να παρασύρουμε τους φίλους μας σε μια έξοδο στη μέση της εβδομάδας, αντί για το Σαββατοκύριακο.

Δοκιμάστε νέα πράγματα

Δεν πρέπει να αφήνουμε στερεότυπα του τύπου «είμαι πολύ μεγάλος π.χ. για να μάθω χορό» να μας περιορίζουν. Νιώθω νέος δε σημαίνει μόνο ντύνομαι όπως οι νέοι ή φροντίζω να εξαφανίσω τις ρυτίδες μου. Νιώθω νέος σημαίνει διακατέχομαι από το πάθος να συνεχίσω να δοκιμάζω καινούργια πράγματα, όπως οι νέοι, χωρίς να αφήνω τις ταμπέλες της ηλικίας να με αποθαρρύνουν.

Αυτή η στάση ζωής μπορεί ν’ ανοίξει πολλούς καινούργιους δρόμους. Μην αφήνετε, λοιπόν, τη ρουτίνα να κυριαρχεί στο πρόγραμμα της ζωής σας. Κάτι που επίσης ανοίγει τους ορίζοντες είναι το να κάνουμε καινούργιους φίλους, χωρίς βέβαια να γυρνάμε την πλάτη στους παλιούς καλούς φίλους. Γενικά, να μην τα παρατάμε ποτέ γιατί αυτό είναι το κύριο χαρακτηριστικό του ανθρώπου. Κάθε μέρα, κάθε ώρα που περνάει μπορεί να μας φέρνει πιο κοντά στο τέλος της πορείας μας, αλλά παράλληλα μας δίνει την ευκαιρία να γίνουμε καλύτεροι, να εξελιχθούμε, να παράγουμε κάτι καινούργιο. Ίσως αυτό να είναι μεγαλύτερη δύναμη από το να είμαστε ή να νιώθουμε νέοι: να μην το βάζουμε κάτω ποτέ!

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ