Ω-3: Το μυστικό για νιάτα διαρκείας

Τα λιπαρά ψάρια και οι πλούσιοι σε ωμέγα-3 λιπαρών οξέων σπόροι μπορούν να βοηθήσουν το δέρμα σας να ανανεωθεί, δείχνοντάς το νεότερο σε χρόνο μηδέν.

Τα λιπαρά ωμέγα-3 που βρίσκονται στο ψάρι και το ιχθυέλαιο, ο λιναρόσπορος, οι σπόροι chia και τα καρύδια αποτελούν βασικό συστατικό των κυτταρικών μεμβρανών και το σώμα σας τα χρειάζεται για να ανανεώσει τα κύτταρα του δέρματος σας. Έτσι, πολλοί άνθρωποι, όταν κάνουν δίαιτα με χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά και στερούνται τα καλά λίπη από τα διατροφή τους, καταλήγουν να έχουν ξηρό, με νιφάδες ή φλεγμονώδες δέρμα.

Τα ωμέγα-3 βελτιώνουν την ποιότητα της επιδερμίδας σας και των μαλλιών σας

Τα σημαντικότερα ω-3 λιπαρά οξέα είναι το α-λινολενικό οξύ, το εικοσαπενταενοϊκό οξύ (EPA) και το εικοσιδυαεξαενοϊκό οξύ (DHA). Η χορήγηση των ω-3 λιπαρών οξέων έχει βρεθεί τα τελευταία χρόνια ότι σχετίζεται με τη βελτίωση πολυάριθμων φλεγμονωδών διεργασιών, όπως η αθηροσκλήρωση, η ρευματοειδής αρθρίτιδα, κ.ά. Τα DHA είναι βασικά δομικά συστατικά του δέρματος και είναι υπεύθυνα για την καλή υγεία των μεμβρανών της επιδερμίδας. Η υγεία των μεμβρανών σχετίζεται με την απαλότητα του δέρματος, την υγρασία και την ελαστικότητα και την εμφάνιση ρυτίδων.Τα EPA επίσης δρουν ευεργετικά για την υγεία του δέρματός σας με τους εξής τρόπους:

Εμποδίζουν την εμφάνιση ακμής

Ρυθμίζουν την υγρασία του δέρματος

Εμποδίζουν την εμφάνιση υπερκεράτωσης στα τριχοθυλάκια

Ρυθμίζουν τη λιπαρότητα του δέρματος

Εμποδίζουν την πρόωρη γήρανση του δέρματος

Προστατεύουν από τις βλάβες που προκαλεί η πολύωρη έκθεση στον ήλιο. Τα EPA μπλοκάρουν την παραγωγή ουσιών που καταστρέφουν το κολλαγόνο μετά την πολύωρη ηλιοθεραπεία.

Σε ποιες τροφές θα βρείτε τα Ω-3

Στα ψάρια και ειδικότερα τα λιπαρά όπως το σκουμπρί, ο σολομός, η σαρδέλα, ο γαύρος.

Στους ξηρούς καρπούς όπως καρύδια.

Σε σπόρους όπως λιναρόσπορος και σπόροι chia.

Στα άγρια χόρτα π.χ. γλιστρίδα.

Στις μαλακές μαργαρίνες, τους ξηρούς καρπούς όπως τα καρύδια και τα αμύγδαλα καθώς και στα εμπλουτισμένα τρόφιμα όπως οι χυμοί, τα δημητριακά και τα αυγά.

Το μυστικό

Η ελλιπής πρόσληψη ω3 λιπαρών οξέων μπορεί να οδηγήσει σε ξηροδερμία στο κεφάλι, σε πιτυρίδα, ξηρότητα, ακόμα και τριχόπτωση. Επιπλέον, τα βοηθούν τα νύχια να είναι δυνατότερα και λιγότερο επιρρεπή στο ξεφλούδισμα.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ