Η φασολάδα σύμμαχος του ανοσοποιητικού συστήματος!

Τα φασόλια και γενικά τα όσπρια είναι σήμα κατατεθέν της μεσογειακής διατροφής και η φασολάδα της Ελληνικής κουζίνας.

Πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, τα όσπρια συνιστώνται από όλους τους διατροφολόγος να καταναλώνονται τουλάχιστον δυο φορές την εβδομάδα, δυστυχώς στην εποχή μας αυτή η υγιεινή συνήθεια έχει πάει περίπατο αφού τα όσπρια έχουν καταλήξει να προτιμούνται 2 φορές το μήνα με αποτέλεσμα να χάνουμε πολύτιμα συστατικά για τον οργανισμό μας και να προτιμούμε τροφές με πολλά λιπαρά και σχεδόν μηδενική θρεπτική αξία.

Σύμμαχος του ανοσοποιητικού συστήματος

“Η φασολάδα είναι το «κρέας των φτωχών», όπως συνηθίζεται να αποκαλείται κι όχι άδικα, καθώς μας δίνει πρωτεΐνη που μεταξύ των άλλων αποτελεί τη βάση του ανοσοποιητικού μας συστήματος.” λέει ο κλινικός διαιτολόγος διατροφολόγος dr Αναστάσιος Παπαλαζάρου και συνεχίζει:

Μπορεί η ποιότητά της να υστερεί έναντι αυτής του κρέατος, παρόλα αυτά συνδυάζοντας τη φασολάδα με μια φέτα ψωμί ή ½ φλ. ρύζι ή πλιγούρι, τότε αυξάνουμε ουσιαστικά τη βιολογική της αξία.

Επιπλέον, τα φασόλια δίνουν τα πολύτιμα πρεβιοτικά (κυρίως φρουκτοολιγοσακχαρίτες και ινουλίνη) που συνδράμουν όχι μόνο στην καλή λειτουργία του εντέρου, αλλά και του ανοσοποιητικού μας συστήματος.

Σίδηρος, μαγνήσιο και ασβέστιο από τα φασόλια, μαζί με καροτενοειδή και βιταμίνες C και Ε από καρότα, κρεμμύδια και σέλινο τονώνουν την ανοσοποιητική ασπίδα του οργανισμού μας.

Συνδυάσετε τα φασόλια με ρύζι, στραγγίξτε και χρησιμοποιήσετε τα στις σαλάτες και φυσικά φτιάξτε μια νόστιμη φασολάδα, όποιον τρόπο και αν επιλέξετε σίγουρα θα μείνετε ευχαριστημένοι από τη γεύση τους και πλέον θα γνωρίζετε τα οφέλη που παρέχουν στην υγεία.

Το μυστικό της επιτυχίας φασολάδας

Βράστε τη φασολάδα σε σιγανή φωτιά. Τα φασόλια προλαβαίνουν να μαλακώσουν χωρίς να διαλυθούν και η σούπα χυλώνει όσο πρέπει.

  • Μόλις αρχίσουν να βράζουν, προσθέτετε το κρεμμύδι, το καρότο και το σέλινο.
  • Αφού βράσουν και φτάσουν να χυλώσουν ρίχνετε το λάδι (1 κουταλιά ανά μερίδα), την ντομάτα και το αλάτι.
  • Tο αλάτι, αν προστεθεί από την αρχή, ξεφλουδίζει και ανοίγει τα φασόλια, ενώ η ντομάτα, επειδή είναι λίγο όξινη, τα σκληραίνει.
  • Αφήστε τα να πάρουν 1-2 βράσεις και κατεβάσατε από τη φωτιά.

Τι δεν πρέπει να κάνετε

  • Μην προσθέτετε σόδα στο μούλιασμα των φασολιών. H σόδα κάνει τα φασόλια πιο βραστερά, αλλά καταστρέφει τη βιταμίνη B1 (θειαμίνη ή ανευρίνη). H έλλειψη βιταμίνης B1 συνδέεται σε γενικές γραμμές με νευρολογικές και ψυχικές διαταραχές.
  • Μην αλλάζετε νερό ούτε στο μούλιασμα ούτε στο μαγείρεμα. Tο νερό περιέχει και κάποια ποσότητα υδατοδιαλυτών συστατικών του φασολιού, όπως θειαμίνη, νιασίνη, σίδηρο, ασβέστιο, φώσφορο κλπ.
  • Μην τα ξαφρίζετε. Mε το ξάφρισμα πετιέται ένα μέρος των πρωτεϊνών τού οσπρίου.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ