Ποιο αλεύρι είναι υγιεινό;

Το αλεύρι έχει κυρίαρχη θέση στη διατροφή μας και είναι το βασικό συστατικό σε πλήθος τροφών! Παραδοσιακές πίτες, ψωμί, κέικ, γλυκίσματα, πίτσες και πολλά άλλα, αποτελούν λιχουδιές που γευόμαστε σε καθημερινή βάση. Ο δρ Αναστάσιος Παπαλαζάρου μας αναλύει διατροφικά τα διάφορα άλευρα.

Το πιο γνωστό άλευρο είναι αυτό του σιταριού. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια είναι αρκετά σύνηθες να προσπαθούμε να αντικαταστήσουμε στις συνταγές μας το αλεύρι σίτου, με διάφορες μορφές εναλλακτικών αλεύρων. Μερικές από τις πιο γνωστές εναλλακτικές μορφές είναι το αλεύρι ζέας, το Dinkel, το χαρούπι, το καλαμπόκι, το ρύζι και το λιναρόσπορο.

Ποια είναι η διατροφική ανάλυση αυτών των αλεύρων

  • Τα περισσότερα από αυτά τα άλευρα έχουν την ίδια θερμιδική αξία, με μοναδικές εξαιρέσεις το αλεύρι χαρουπιού και το αλεύρι από λιναρόσπορο που είναι ελαφρώς λιγότερο θερμιδογόνα.
  • Όλα τα άλευρα είναι πολύ πλούσια σε φυτικές ίνες, εκτός από το αλεύρι ρυζιού που περιέχει τις λιγότερες.
  • Είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία.
  • Όλα τα άλευρα, εκτός από το αλεύρι από λιναρόσπορο, έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά.

Συμπερασματικά προτιμήστε στην κουζίνα σας το αλεύρι που σας ταιριάζει περισσότερο τόσο γευστικά, όσο και θρεπτικά. Να θυμάστε κι εδώ το χρυσό κανόνα της διατροφής: Μέτρον άριστον!

Το μυστικό

Κανείς δεν πάχυνε τρώγοντας ένα κομμάτι πίτσα (ή και δυο). Παχαίνουμε γιατί τρώμε όλο το οικογενειακό πακέτο και κλείνουμε με ένα γενναίο κομμάτι γαλακτομπουρεκο.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ