fig

Σύκα: 10 ιδέες για να τα απολαύσετε

Tα σύκα, εκτός από γευστικά είναι και άκρως ωφέλιμα για την υγεία μας. Δείτε πώς μας ωφελούν και πώς μπορείτε να τα απολαύσετε.

Πώς μας ωφελούν τα σύκα

Λόγω της απαλής τους φλούδας, τον τραγανών σπόρων και της γευστικής σάρκας τους, τα σύκα έχουν πλούσια υφή και γεύση. Περιέχουν θρεπτικά συστατικά, βιταμίνες Α, Β1 και Β2 και μέταλλα όπως ασβέστιο, σίδηρο, φώσφορο, μαγγάνιο, νάτριο, κάλιο κ.ά. Μπορείτε να τα καταναλώσετε σκέτα, αλλά και να τα προσθέσετε στο επιδόρπιο ή τη σαλάτα σας για να της δώσετε έξτρα γεύση, αποκομίζοντας ταυτόχρονα όλα τα οφέλη που οι ειδικοί υπόσχονται ότι μας προσφέρει η κατανάλωσή τους.

Τα βρίσκουμε σε μεγάλη ποικιλία: άσπρα – μαύρα – κόκκινα – μωβ – πράσινα και το σύκο της Κύμης είναι αναγνωρισμένο από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ως προϊόν με Προστατευμένη Ονομασία Προέλευσης.

  • Ρίχνουν την αρτηριακή πίεση
  • Εμποδίζουν τη δυσκοιλιότητα
  • Έχουν βοηθητικό ρόλο στον έλεγχο του βάρους
  • Προστατεύουν τις μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες από τον καρκίνο του μαστού
  • Προλαμβάνουν τις καρδιακές παθήσεις
  • Παρουσιάζουν αντιδιαβητική δράση
  • Συμβάλλουν στη διατήρηση της πυκνότητας των οστών
  • Βελτιώνουν τη σεξουαλική μας ζωή
  • Ανακουφίζουν τον πονόλαιμο

fig2

Πώς μπορείτε να τα απολαύσετε;

1 Αναμείξτε τα αποξηραμένα σύκα με μέλι και καρύδια για ένα δυναμωτικό σνακ.

2 Προσθέστε τα στα σπιτικά σας κέικ και μάφιν στην αποξηραμένη τους μορφή ή ακόμη και στη βρώμη ή τα δημητριακά του πρωινού σας. Μια γλυκιά τάρτα με φρέσκα σύκα ή ένα κέικ με κομματάκια από αποξηραμένα σύκα, είναι μια πολύ ωραία πρόταση για πρωινό ή brunch.

3 Όταν είναι φρέσκα μπορείτε να τα δοκιμάσετε στη σαλάτα σας.

4 Προσθέστε τα σε διάφορα επιδόρπια ή στη φρουτοσαλάτα σας.

5 Φτιάξτε μαρμελάδα σύκο με ζάχαρη και χυμό λεμονιού ή ακόμη και γλυκό του κουταλιού σύκο.

fig4

6 Συνοδεύουν ιδανικά και αλμυρές γεύσεις σε συνταγές με βασικό υλικό το μοσχάρι, την πάπια ή το αρνί. Φτιάξτε chutney σύκου για να συνοδεύσετε με αυτό κρέατα, πουλερικά, θαλασσινά, αλλαντικά αλλά και τυριά. Τα ξερά σύκα μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη γέμιση που θα φτιάξετε για το φιλέτο γαλοπούλας ή για το γεμιστό ψαρονέφρι σας.

7 Γεμίστε τα με κρέμα τυριού και προσφέρετε τα ως ορεκτικό.

8 Φτιάξτε κομπόστα σύκων.

9 Ψήστε μπρουσκέτες με τυρί κρέμα ή κατίκι Δομοκού, δεντρολίβανο και φρέσκο σύκο περασμένο από τη σχάρα για λίγα λεπτά.

10 Τα σύκα έχουν κι αυτά τη θέση τους σε μια πίτσα με λεπτή τραγανή βάση, πικάντικη σάλτσα ντομάτας, προσούτο, ρόκα και μοτσαρέλα.

fig3

Προτιμήστε να τα σερβίρετε σε θερμοκρασία δωματίου, και όχι παγωμένα, γιατί αλλοιώνεται η γεύση τους. Επίσης, τα σύκα είναι τόσο γλυκά που μπορούν άνετα να αντικαταστήσουν μια μπάλα παγωτό, βοηθώντας σας έτσι να γλιτώσετε θερμίδες και να αδυνατίσετε με μόλις 47 θερμίδες ανά σύκο.

Το μυστικό

Προσοχή στην κατανάλωση! Παρά τα οφέλη τους, αν το παρακάνετε με τα σύκα, υπάρχει πιθανότητα διάρροιας, ενώ θα πρέπει να τα αποφεύγετε αν έχετε πρόβλημα στα νεφρά ή την χοληδόχο κύστη.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ