viky

Τα 5 λάθη που κάνουμε τρώγοντας!

Μην περπατάς μετά το φαγητό… Μην πέφτεις για ύπνο με γεμάτο στομάχι… Μην, μην, μην… Τελικά, ποια είναι τα λάθη που κάνουμε τρώγοντας;

Δείτε το βίντεό μου

Λάθος νο1: Τρώμε πολύ αλάτι

Είναι γνωστό ότι το αλάτι αυξάνει σημαντικά το αίσθημα της δίψας αλλά και της πείνας συμβάλλοντας στην αύξηση της συνολικής θερμιδικής μας πρόσληψης. Επιπλέον, η μεγάλη πρόσληψη αλατιού ενδέχεται να οδηγήσει σε κατακράτηση περιττών υγρών στο σώμα (κατακράτηση). Πρόσφατες έρευνες φέρνουν στο φως και άλλη μια ενδιαφέρουσα ιδιότητα του αλατιού που μέχρι πρότινος γνώριζαν λίγοι. Φαίνεται λοιπόν ότι η μεγάλη κατανάλωση αλατιού αυξάνει την συγκέντρωση των κορτικοειδών στον λιπώδη ιστό με αποτέλεσμα αυτά με την σειρά τους να ενισχύουν την αύξηση και ανάπτυξη των λιποκυττάρων. Πέρα από την επίδραση που έχει όλη αυτή η διαδικασία στο βάρος μας, φαίνεται ότι μπορεί να συμβάλλει και στην ανάπτυξη ινσουλινοαντίστασης σε περιπτώσεις μεγάλης ευαισθησίας στο αλάτι. Οι διεθνείς συστάσεις προτείνουν πρόσληψη 2300mg Νατρίου την ημέρα, που πρακτικά σημαίνει 1 ¼ κ. γλυκού αλατιού συνολικά. Ωστόσο, καλό είναι να προσέχετε και το κρυφό αλάτι που έχουν τα τρόφιμα (π.χ. κονσέρβες, πατατάκια).

Λάθος νο2:  Πίνουμε πολύ νερό

Μια, δύο γουλιές δεν θα προκαλέσουν κανένα πρόβλημα. Ωστόσο κάλό είναι την ώρα που τρώμε να μην πίνουμε πολύ νερό, καθώς κάτι τέτοιο μπορεί να προκαλέσει φούσκωμα και αέρια, αλλά και να παρεμποδίσει την πέψη των τροφών. Καλύτερα είναι να πίνουμε νερό πριν αρχίσουμε το φαγητό, ώστε και να ενυδατώσουμε τον οργανισμό μας, αλλά και να αποφύγουμε την κατανάλωση αρκετών περιττών θερμίδων κατά το γεύμα, καθώς συχνά τείνουμε να μπερδεύουμε τη δίψα με την πείνα.

Λάθος νο3: Τρώμε πολύ γρήγορα

Είτε μιλάμε για σνακ, είτε για ένα πλήρες γεύμα, δεν είναι ποτέ καλή ιδέα να το τρώμε γρήγορα. Ο εγκέφαλός δεν μπορεί να νιώσει ότι χορτάσαμε πριν περάσουν 15 με 20 λεπτά από τότε που ξεκινήσαμε να τρώμε. Αν, λοιπόν, τρώμε το γεύμα μας μέσα σε ένα δεκάλεπτο, ίσως καταλήξουμε να τρώμε περισσότερο από όσο χρειαζόμαστε. Ένας καλός τρόπος για να τρώμε πιο αργά είναι να αφήνουμε το πιρούνι μας κάτω μετά από κάθε μπουκιά, αλλά και να μασάμε την κάθε μπουκιά μας σωστά. Επιπλέον, βοηθάει πολύ να πίνουμε νερό κατά την διάρκεια του γεύματος, καθώς το νερό θα μας κάνει να νιώσουμε και πιο χορτασμένοι.

Λάθος νο4: Τρώμε φρούτο μετά το φαγητό

Η συνέπεια που μπορεί να έχει κανείς αν φάει φρούτο αμέσως μετά το γεύμα είναι να αργήσει να νιώσει το στομάχι του άδειο, καθώς οι ίνες των φρούτων μπορούν να παρατείνουν τη διαδικασία εκκένωσης του στομαχιού για αρκετά λεπτά.

Λάθος νο5: Δεν περπατάμε μετά το φαγητό

Το περπάτημα μπορεί να προκαλέσει παλινδρόμηση της τροφής προς τον οισοφάγο και δυσπεψία. Αν όμως περιμένετε περίπου μισή με μία ώρα μετά το γεύμα και κάνετε τότε μια μικρή βόλτα, τότε το περπάτημα αυτό θα είναι πολύ πιο βοηθητικό. Ερευνητές του τμήματος της επιστημονικής άσκησης του πανεπιστημίου της Νότιας Καρολίνας έχουν διαπιστώσει ότι το περπάτημα μετά από μεταγευματική ξεκούραση είναι ένας καλός τρόπος για να κάψετε θερμίδες, όμως δεν πρέπει να διαρκέσει πάνω από 10 λεπτά. Ένας καλός και χαλαρός περίπατος μισή ώρα μετά το γεύμα βοηθά τον μεταβολισμό να κρατηθεί σε ένα καλό επίπεδο, διατηρεί τους μυς σε διάταση. Η κλινική Mayo δηλώνει επίσης ότι το περπάτημα μετά από μεταγευματική ξεκούραση βοηθά να κοιμάστε γρηγορότερα και βαθύτερα.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ