pregnant

Πώς να διαχειριστείτε το στρες στην εγκυμοσύνη

Η εγκυμοσύνη μπορεί να είναι μια ιδιαίτερα αγχωτική περίοδος στην οποία μπορεί να βιώνετε μία μεγάλη γκάμα συναισθημάτων.

Το στρες κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης δεν είναι καλό ούτε για εσάς ούτε για τα μωρό. Μπορεί να ανεβάσει στα ύψη τα αισθήματα άγχους και να επηρεάσει τον ύπνο και την όρεξή σας.

Άγχος, στρες και φόβοι στην εγκυμοσύνη
Το άγχος, το στρες και οι φόβοι συχνά κατευθύνονται από ξαφνικές αλλαγές διάθεσης και από νευρικότητα. Παρακάτω είναι μια λίστα με τους πιο συνηθισμένους φόβους που αναφέρθηκαν από εγκύους και από γυναίκες σε λοχεία.

  • Φόβος θανάτου
  • Φόβος για κάτι άγνωστο
  • Φόβος για την νοσοκομειακή παρέμβαση
  • Φόβος του πόνου
  • Φόβος για τη δική τους συμπεριφορά κατά τη γέννηση του παιδιού.
  • Φόβος μην απογοητευτούν τόσο από τον σύντροφό τους όσο και από τον ίδιο τους τον εαυτό.
  • Φόβος μη συμβεί κάτι περίεργο στο μωρό τους.
  • Φόβος για το τι θα συμβεί στο ζευγάρι και στο σπίτι μετά τη γέννα.

Πώς να διαχειριστείτε το στρες στην εγκυμοσύνη

Κάνετε μερικές απλές κινήσεις για την καταπολέμηση του στρες και θα δείτε διαφορά.

Μάθετε μια τεχνική χαλάρωσης
Ο διαλογισμός θα σας βοηθήσει να καθαρίσετε το μυαλό και το σώμα σας, καθώς και να γνωρίσετε καλύτερα τα συναισθήματα που βιώνετε κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.
Η Ρεφλεξολογία είναι ένα άριστο εργαλείο σε αυτές τις περιπτώσεις γιατί δίνει στις έγκυες γυναίκες την εμπειρία να λαμβάνουν φροντίδα και υποστήριξη από έναν έμπειρο επαγγελματία, την περίοδο που την χρειάζονται και οι ίδιες σε μεγαλύτερο βαθμό. Μια παρατήρηση που έγινε στην Ιρλανδία και ανακοινώθηκε στο πρώτο Παγκόσμιο Συνέδριο Ρεφλεξολογίας και Μητρότητας, έδειξε ότι τα παιδιά που οι μαμάδες τους είχαν δεχτεί Ρεφλεξολογία κατά τη διάρκεια της κύησης, ήταν πιο ήσυχα, ήρεμα και χαρούμενα, με δυνατό ανοσοποιητικό σύστημα.

Προγραμματίστε χρόνο για τον εαυτό σας
Καταγράψτε τα εργασιακά σας καθήκοντα, τις ευθύνες σας στο σπίτι και την οικογένεια και άλλες υποχρεώσεις που έχετε. Έχετε χρόνο για ήπια άσκηση, χαλάρωση, χόμπι και φίλους; Εάν αυτές οι βασικές ανάγκες λείπουν από την καθημερινή σας ζωή, ήρθε η ώρα να μειώσετε τα πράγματα που φέρνουν άγχος στη ζωή σας, για παράδειγμα αναθέτοντας οικιακά καθήκοντα σε άλλα μέλη της οικογένειας . Προγραμματίστε τον χρόνο για τον εαυτό σας, όπως θα κάνατε με μια συνάντηση για δουλειά.
Αυτήν την περίοδο είναι σημαντικό να μειώσετε τα καθήκοντά σας, να κοιμάστε περισσότερο και να έχετε μια ισορροπημένη διατροφή. Βρείτε μια ήπια μορφή γυμναστικής που σας ευχαριστεί και εξασφαλίστε χρόνο για ανάγνωση, σκέψη και προγραμματισμό για τον νέο, απίστευτα σημαντικό ρόλο της μητέρας που σύντομα θα αναλάβετε.

Μοιραστείτε τα συναισθήματά σας

Διατηρήστε τις γραμμές επικοινωνίας ανοιχτές με αυτούς που αγαπάτε, ειδικά με τον σύντροφό σας και άλλα μέλη της οικογένειας. Αν δεν τους πείτε, δεν θα ξέρουν τι αισθάνεστε και τι θέλετε ή χρειάζεστε. Ούτε θα ξέρουν πώς μπορούν να σας βοηθήσουν καλύτερα.

Μην πιέζετε τον εαυτό σας

Η περίοδος της εγκυμοσύνης δεν είναι η κατάλληλη στιγμή για να πιέσετε τον εαυτό σας – σωματικά ή ψυχικά. Για παράδειγμα, ζητήστε από τον σύντροφό σας να αναλάβει περισσότερες δουλειές του σπιτιού και από τη μητέρα σας να σας προετοιμάζει μερικά υγιεινά γεύματα.

Ενημερωθείτε

Μάθετε από αξιόπιστες πηγές όσα περισσότερα μπορείτε όχι μόνο για τις βιολογικές αλλαγές της εγκυμοσύνης αλλά και για τις συναισθηματικές της αλλαγές. Με αυτόν τον τρόπο είναι λιγότερο πιθανό να ανησυχήσετε για ένα σύμπτωμα ή ένα συναίσθημα που έχετε επειδή θα καταλάβετε από πού προέρχεται και, το πιο σημαντικό, ότι είναι απολύτως φυσιολογικό.

Ξεπεράστε την ενοχή σας

Επιτρέψτε στον εαυτό σας να χαλαρώσει. Αφιερώστε χρόνο για να κάνετε ό,τι σας κάνει να νιώθετε καλά και μη νιώθετε ενοχές γι ‘αυτό.

Το μυστικό

Αν νιώθετε ότι το άγχος σάς κατακλύζει και μειώνει τη λειτουργικότητά σας, μη διστάσετε να λάβετε βοήθεια από έναν διαπιστευμένο ψυχοθεραπευτή.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ