Ποιο μέρος του σώματος μας χαίρεται όταν γυμναζόμαστε;

Η γυμναστική δεν τονώνει μόνον το σώμα και προσφέρει γράμμωση. Κάνει ένα μέρος του ιδιαίτερα χαρούμενο. Δείτε ποιο!

Κατά τη διάρκεια το lockdown, ένα από τα πράγματα που μάλλον μας έλλειψαν ήταν η ευκολία με την οποία μπορούσαμε να επισκεφθούμε ένα γυμναστήριο, ένα στούντιο γιόγκα, πιλάτες ή χορού, ένα κολυμβητήριο κτλ. Το lockdown όμως δεν είναι η μόνη συνθήκη που μπορεί να περιορίσει τη φυσική δραστηριότητα ή να μειώσει το κίνητρο για άσκηση. Οι υποχρεώσεις, μια κακή αυτοεικόνα ή ακόμη και η εσφαλμένη πεποίθηση ότι γυμναστική χρειάζεσαι μόνο όταν θέλουμε να χάσουμε βάρος, μπορεί να μπουν ανάμεσα σε εσάς και στον πιο δραστήριο εαυτό σας.

Η νευροεπιστήμονας Δρ. Wendy Suzuki του πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης εξηγεί γιατί δεν πρέπει να παραμελούμε τη φυσική μας κατάσταση: Επειδή ο εγκέφαλος χαίρεται πολύ όταν γυμναζόμαστε.

Ο λόγος για τον οποίο πρέπει να βρίσκετε πάντα λίγο χρόνο μέσα στη μέρα σας για να γυμναστείτε, δεν είναι άλλος από την υγεία του εγκεφάλου σας.

Η άθληση προάγει τη δημιουργία νέων εγκεφαλικών κυττάρων, αλλάζοντας έτσι την ανατομία, φυσιολογία και συνολικότερη λειτουργία του” εξηγεί η Suzuki. “Κάθε φορά που γυμνάζεσαι, προσφέρεις στον εγκέφαλό σου ένα νευροχημικό λουτρό. Αν μάλιστα αυτό το ‘λουτρό’ συμβαίνει σε τακτική συχνότητα, αρκεί για να μειώσει τις πιθανότητες για νόσο Alzheimer ή άνοια”.

Παράλληλα, η φυσική δραστηριότητα αρκεί για να περιορίσει το άγχος και το στρες, δρώντας σαν φυσικό αγχολυτικό και βελτιωτικό της διάθεσης. “Είναι πραγματικά ο νέος τρόπος να προσφέρεις την ευεξία στον εγκέφαλό σου” εξηγεί η Suzuki. Ένα απλό workout αυξάνει την παραγωγή μορίων όπως η ντοπαμίνη, η σεροτονίνη, η νορεπινερφίνη και τα ενδογενή οπιοειδή του οργανισμού. Η διαδικασία αυτή όχι μόνο αρκεί για να δράσει αγχολυτικά και ψυχοτονωτικά, αλλά μπορεί να ενισχύσει εξίσου τη μνήμη και τη συγκέντρωση για έως και τρεις ώρες μετά το workout σας.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ