fitness

Πότε δεν πρέπει να γυμναστείτε

Αυτά είναι τα πιο συνηθισμένα σημάδια που σας προειδοποιούν ότι θα ήταν καλύτερο να αφήσετε την προπόνηση και να μην γυμναστείτε σήμερα.

Όποια μορφή άσκησης κι αν προτιμάτε, η γυμναστική είναι το μυστικό για τη διαχείριση του άγχους, για τον καλό ύπνο, την αποδοτικότητα και πάνω από όλα για την υγεία. Αλλά πότε πρέπει να πιέσετε τον εαυτό σας και πότε πρέπει να κάνετε ένα διάλειμμα;

Είναι σημαντικό να διακρίνετε μεταξύ υπερβολικής χαλάρωσης και υπερβολικής εκγύμνασης. Αυτό που θέλετε να κάνετε είναι να ασκείστε λίγο περισσότερο κάθε μέρα, κάθε εβδομάδα, κάθε μήνα, επιτυγχάνοντας σταδιακά τους στόχους σας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να ενδυναμώνετε το σώμα σας, κάτι που οδηγεί σε προσαρμογή και βελτίωση. Αυτό που θέλετε να αποφύγετε είναι η υπερβολική εκγύμναση, γιατί τότε δεν δίνετε την ευκαιρία στο σώμα σας να αναρρώσει μεταξύ των προπονήσεων. Δείτε λοιπόν πότε δεν πρέπει να γυμναστείτε.

1. Είστε πολύ «πιασμένοι»
Είναι φυσιολογικό μερικές φορές να αισθάνεστε πόνο μετά από μια προπόνηση, ειδικά εάν η προπόνηση ήταν ιδιαίτερα έντονη ή αν περιελάμβανε κινήσεις, τις οποίες δεν έχει συνηθίσει το σώμα σας. Ο πόνος που προκύπτει μετά από μια ασυνήθιστα σκληρή ή νέα προπόνηση είναι γνωστός ως μυϊκός πόνος και συνήθως εκδηλώνεται μετά τις 48 ώρες από την προπόνηση ή και λίγο αργότερα. Εάν, ωστόσο, ο πόνος σας συνεχιστεί για περισσότερο από μία εβδομάδα ή εάν αισθανθείτε έντονη ενόχληση , αλλά δεν μπορείτε να εντοπίσετε τυχόν αλλαγές στις προπονήσεις σας, τότε ήρθε μάλλον η ώρα για ξεκούραση.

2. Θέλετε να αποφύγετε την προπόνηση
Μπορεί να πιστεύετε ότι η γυμναστική αποτελεί πρόκληση για το σώμα, το ίδιο όμως ισχύει και για τον εγκέφαλό σας. Η γυμναστική συγκεκριμένα απαιτεί εστίαση, πειθαρχία και ψυχική δύναμη, γι ‘αυτό ο εγκέφαλός σας, όπως και το σώμα σας, χρειάζεται χρόνο για να ανακάμψει μετά. Αν λοιπόν το μυαλό σας ικετεύει για ένα διάλειμμα, μάλλον θα πρέπει να το ακούσετε. «Νομίζω ότι ένα από τα πιο ξεκάθαρα σημάδια ότι θα πρέπει να αναβάλλετε την προπόνησή σας, όταν πραγματικά δεν θέλετε να γυμναστείτε και ψάχνετε τρόπο να την αποφύγετε» αναφέρει χαρακτηριστικά η Δρ. DeAnne Davis Brooks.

3. Νιώθετε την προπόνηση πολύ πιο δύσκολη
Όλοι έχουμε μέρες όπου απλά νιώθουμε «εκτός», είτε πρόκειται σωματικά είτε ψυχικά είτε συναισθηματικά. Εάν αυτή η αίσθηση διαρκεί και κατά την προπόνησή σας, τότε μάλλον θα ήταν καλύτερο να ξεκουραστείτε. Προτού ξεκινήσετε ακόμη μια προπόνηση, μπορεί να σας βοηθήσει να αφιερώσετε ένα λεπτό για να κάνετε ένα ψυχικό check – in. Αναρωτηθείτε πώς νιώθετε σήμερα, σε τι κατάσταση είναι το σώμα σας. «Χρησιμοποιήστε αυτές τις απαντήσεις για να προσδιορίσετε τι είναι πραγματικά καλύτερο για εσάς» καταλήγει η Δρ. DeAnne Davis Brooks.

Το μυστικό

Η μέτρια κούραση δεν είναι λόγος να παρατήσετε την προπόνησή σας. Αντιθέτως, πρέπει να πιέσετε τον εαυτό σας. Η άσκηση μπορεί στην πραγματικότητα να αυξήσει την ενέργειά σας, οπότε αξίζει τον κόπο. Ωστόσο, πρέπει να προσέχετε να μην το παρακάνετε αν είστε όντως πολύ κουρασμένοι και πρέπει να δίνετε προσοχή στο πώς αισθάνεστε κατά τη διάρκεια της προπόνησης.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ