kayak

Το καγιάκ χαρίζει το σώμα των ονείρων μας

Γιατί να δοκιμάσετε καγιάκ; Υπάρχουν πολλοί λόγοι και αρκετά οφέλη!

1 Είναι κατάλληλο για όλους

Το καγιάκ δεν απαιτεί πολλά από τη φυσική σας κατάσταση. Από την ταχύτητά σας αλλά και από το διάστημα που θα περάσετε πάνω στο καγιάκ θα εξαρτηθεί και ο αριθμός των θερμίδων που θα κάψετε. Ελάχιστοι άνθρωποι, πάντως, πείθονται να σταματήσουν πριν συμπληρώσουν τουλάχιστον μία ώρα βόλτας.

2 Γυμνάζει όλο το σώμα

Ποιες μυϊκές ομάδες γυμνάζει το καγιάκ; Παραδόξως, σχεδόν όλες. Ας ξεκινήσουμε από τα προφανή: τα χέρια, η πλάτη και οι ώμοι μας εμπλέκονται άμεσα στην κωπηλασία, επομένως δεν θα ξαφνιαστείτε μαθαίνοντας ότι δρέπουν και τα ανάλογα οφέλη. Ομως τι συμβαίνει με τα πόδια και τον κορμό; Η προσπάθειά τους δεν είναι εξίσου ορατή, αυτό όμως δεν την καθιστά και ασήμαντη. Η εμπλοκή τους σχετίζεται κυρίως με την προσπάθειά σας να ισορροπήσετε στο καγιάκ, αλλά και να αλλάξετε πορεία. Τα πόδια σας πιέζουν το δάπεδο, ενώ οι κοιλιακοί σας παραμένουν σφιγμένοι για να εξασφαλίσουν τη σωστή στάση σώματος για την κωπηλασία. Και φυσικά οι κινήσεις που κάνετε με το κουπί δεν αφήνουν ανεπηρέαστους τους πλάγιους κοιλιακούς σας!

3 Κάνει καλό στην καρδιά

Οπως και κάθε άλλη αεροβική άσκηση, το καγιάκ ενισχύει σημαντικά την καρδιαγγειακή σας υγεία. Πιάνοντας συχνά το κουπί, δυναμώνετε τους μυς της καρδιάς σας. Παράλληλα, το καγιάκ δρα ευεργετικά και για την κυκλοφορία του αίματος και αυξάνει τον αριθμό ερυθρών κυττάρων στο σώμα σας.

4 Σας φτιάχνει τη διάθεση

Εκτός της προφανούς επίδρασης του ήλιου και της θάλασσας – ας μην ξεχνάμε ότι η έλλειψη βιταμίνης D ενοχοποιείται για την εμφάνιση συμπτωμάτων κατάθλιψης –, όταν τραβάμε κουπί το μυαλό μας αδειάζει από τις άσχημες σκέψεις, ενώ και η ίδια η κίνηση μπορεί να γίνει χαλαρωτική αν δεν πιέσουμε υπερβολικά τον εαυτό μας. Επιπλέον, δεν πρέπει να ξεχνάτε ότι είναι μια άσκηση που σας καλεί να έχετε παρέα, γεγονός που είναι από μόνο του ικανό να σας φτιάξει τη μέρα.

Τι να προσέξετε όταν κάνετε καγιάκ

Για να είστε σίγουροι ότι θα παραμείνετε ασφαλείς σε όλη τη διάρκεια της βόλτας σας, φροντίστε να:

Υπολογίσετε τα όριά σας
Θυμηθείτε ότι η διαδρομή είναι διπλάσια από ό,τι δείχνει όταν εγκαταλείπετε τη στεριά, αφού θα πρέπει να έχετε δυνάμεις και για να επιστρέψετε. Σε περίπτωση που είστε αρχάριοι, καλό είναι να μην απομακρυνθείτε από την ακτή. Θα έρθει ο καιρός για τις μεγαλύτερες βόλτες.

Επιλέξετε τον σωστό τόπο και χρόνο
Τα νερά θα πρέπει να είναι ήρεμα και να είστε ενήμεροι για τυχόν θαλάσσια ρεύματα που μπορεί να σας παρασύρουν. Προτιμήστε περιοχές όπου θα συναντήσετε και άλλους κωπηλάτες που μπορούν να βάλουν ένα χεράκι αν χρειαστεί. Και αν έχετε σκοπό να ξεμακρύνετε, βεβαιωθείτε ότι έχετε ελέγξει το δελτίο καιρού.

Κωπηλατήστε παρέα
Ακόμη και αν δεν είναι η πρώτη σας φορά, αποφύγετε τις μοναχικές διαδρομές. Και θυμηθείτε ότι εκτός από εσάς παρέα θέλουν και… τα κουπιά σας. Εχετε μαζί σας τουλάχιστον ένα ανταλλακτικό, αφού δεν είναι καθόλου απίθανο κατά τη βόλτα σας να έχετε απώλειες.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ