Γιατί βλέπουμε εφιάλτες στην καραντίνα;

Η πανδημία έχει επηρεάσει και τα όνειρά μας, με πολλούς να αναφέρουν ότι έχουν παράξενα και συχνά ενοχλητικά όνειρα κατά τη διάρκεια της καραντίνας.

Ο κόσμος μας γύρισε ανάποδα σε μικρό χρονικό διάστημα και δεν χωράει αμφιβολία πως αυτό είναι ένα τραυματικό σοκ για το σώμα μας και τη λειτουργία του εγκεφάλου μας. Δεδομένου ότι οι εφιάλτες και τα παράξενα όνειρα σχετίζονται με τον κοροναϊό, η Ντίρντρε Μπάρετ, επίκουρη καθηγήτρια ψυχολογίας στην Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ, άρχισε να συλλέγει όνειρα σχετιζόμενα με τον κοροναϊό για να τα αναλύσει και να τα συγκρίνει. «Θα ήθελα να πω ότι τα όνειρα είναι απλώς σκέψεις σε μια διαφορετική βιοχημική κατάσταση και νομίζω ότι εξακολουθούμε να αντιμετωπίζουμε τα ίδια ζητήματα που μας αφορούν και όταν είμαστε ξύπνιοι», δήλωσε σχετικά.

Με λίγα λόγια, τα όνειρα αντανακλούν αυτό που σκέφτεστε και κάνετε όταν είστε ξύπνιοι. Αν αισθάνεστε άγχος για την πανδημία ή για τη δουλειά ή την οικογένειά σας, τότε είναι φυσιολογικό τα θέματα αυτά να εμφανίζονται στα όνειρά σας.

Η Lauri Lowwenberg, αναλύτρια ονείρων στο επάγγελμα, εξηγεί πως η μεγάλες αλλαγές στην καθημερινότητά μας, όπως είναι η εργασία από το σπίτι και η μη επαφή με άλλα άτομα μέσα στην ημέρα, καθορίζει την εξέλιξη σε πολλά από τα όνειρά μας. Υπάρχει όμως τρόπος να ελέγξουμε τα όνειρα τα οποία βλέπουμε;

Σύμφωνα με τον ψυχίατρο Matthew Bowes αν βλέπετε συνεχώς το ίδιο όνειρο, τότε πρέπει να βρείτε την αιτία. Ένας διαπληκτισμός με το ταίρι σας ή με μέλη της οικογένειάς σας, μπορεί να λυθεί με μία απλή συζήτηση. Επίσης, προσπαθήστε να βελτιώσετε τον τρόπο με τον οποίο αντιδράτε συναισθηματικά στο άκουσμα κάποιας είδησης που αφορά τον κορονοϊό.

Αν δυσκολεύεστε να κοιμηθείτε καλά την περίοδο της καραντίνας, ακολουθήστε τις παρακάτω συμβουλές.

Καθιερώστε μια ρουτίνα

Τώρα είναι πιο δύσκολο από ποτέ να είστε συνεπείς στην καθημερινότητά σας, αφού ο χρόνος είναι σαν ψευδαίσθηση και οι εβδομάδες κυλούν η μία μετά την άλλη. Γι’ αυτό η ρουτίνα είναι ζωτικής σημασίας. Μην πίνετε καφεΐνη το απόγευμα, να είστε συνεπείς με τις ώρες του γεύματος σας και προσπαθήστε να εκτίθεστε στο φως του ήλιου κατά τη διάρκεια της ημέρας. Ο κιρκάδιος ρυθμός σας απαιτεί συνέπεια.

Μην εργάζεστε στην κρεβατοκάμαρά σας

Αν είναι εφικτό, ορίστε έναν χώρο (όχι το υπνοδωμάτιό σας) για να περάσετε τις ώρες εργασίας σας. Ο διαχωρισμός μεταξύ εργασίας και ανάπαυσης θα διευκολύνει το σώμα σας να καταλάβει πότε πρέπει να δουλέψετε και πότε να κοιμηθείτε.

Χαλαρώστε πριν τον ύπνο

Το τεχνητό φως, συμπεριλαμβανομένου του μπλε φωτός των οθονών, μειώνει την παραγωγή μελατονίνης, η οποία σας βοηθά να χαλαρώσετε και να κοιμηθείτε. Προτού κοιμηθείτε αφιερώστε 1 ώρα για να χαλαρώσετε κάνοντας ένα χλιαρό μπάνιο ή διαβάζοντας ένα βιβλίο.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ