PostHealth32

Δυσκοιλιότητα: Μήπως αυτά που σας λένε ΔΕΝ πιάνουν;

Μάθετε τι μπορεί πραγματικά να σας στείλει στην… τουαλέτα.

Αν στην τουαλέτα δαπανάτε την ίδια ενέργεια που ξοδεύετε για μισή ώρα έντονης άσκησης, έχετε λιγότερες από τρεις κενώσεις την εβδομάδα, τα κόπρανά σας είναι σκληρά και άμορφα τότε έχετε δυσκοιλιότητα. Αυτή μπορεί να είναι είτε χρόνια (λόγω π.χ. χρόνιου άγχους ή κάποιων παθήσεων) είτε περιστασιακή, ο οργανισμός αντιδρά σε μία συγκεκριμένη αιτία (π.χ. κακή διατροφή, αλλαγή περιβάλλοντος). Αν θέλετε να ανακουφιστείτε από τα συμπτώματα της δυσκοιλιότητας δείτε ποιες λύσεις λειτουργούν:

Σας λένε: «Ασκήσου πολύ για να εξαφανίσεις τα συμπτώματα»
Η αλήθεια: Η άσκηση σαφώς και μειώνει το πρόβλημα της δυσκοιλιότητας επειδή διευκολύνει την κινητικότητα του εντέρου. Όμως μόνον η ήπια άσκηση όπως το περπάτημα μπορεί να προλάβει ή να αντιμετωπίσει τη δυσκοιλιότητα. Αρκετές έρευνες έχουν δείξει ότι η έντονη άσκηση μειώνει τον αριθμό και την ένταση των περισταλτικών κινήσεων του εντέρου.
Τι να κάνετε: Ασκηθείτε για 15- 20 λεπτά καθημερινά. Αναγκάζει τον οργανισμό να απελευθερώσει αδρεναλίνη, η οποία λειτουργεί ως αγχολυτικό και μειώνει τα συμπτώματα της δυσκοιλιότητας.

Σας λένε: «Κάνε μασάζ στην κοιλιά να ανακουφιστείς»
Η αλήθεια: Κι όμως το μασάζ στην κοιλιά δεν είναι και τόσο αποτελεσματικός τρόπος για να ενεργοποιήσετε το έντερό σου. Σύμφωνα με έρευνα το απαλό μασάζ με τα δάκτυλά σου στο περίνεο μπορεί να διευκολύνει τη γαστρεντερική λειτουργία.
Τι να κάνετε: Κάνετε μασάζ στην περιοχή καθημερινά, οποιαδήποτε ώρα της ημέρας.

Σας είπαν: «Πάρε καθαρτικό να ξεμπερδεύεις»
Η αλήθεια: Τα καθαρτικά δεν μπορούν να θεραπεύσουν τη δυσκοιλιότητα, είναι μόνον προσωρινή λύση στο πρόβλημα. Κάποιες έρευνες έχουν δείξει ότι τα καθαρτικά μπορεί να προκαλέσουν ατονία του εντέρου, έντονο πόνο στην κοιλιά, ναυτία, μυϊκή αδυναμία.
Τι να κάνετε: Πριν το πρωινό γεύμα πίνετε ένα ποτήρι δροσερό νερό έχοντας ρίξει ένα κουταλάκι γάλα μαγνησίας.

Σας είπαν: «Κατανάλωνε πολλές φυτικές ίνες»
Η αλήθεια: Τα άτομα που πάσχουν από χρόνια δυσκοιλιότητα δεν θα ξεπεράσουν το πρόβλημα καταναλώνοντας τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες, αντιθέτως θα το επιτείνουν και θα εμφανιστούν πόνοι στην κοιλιά και έντονος μετεωρισμός.
Τι να κάνετε: Ακολουθήστε ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο που θα περιλαμβάνει και φυτικές ίνες (λαχανικά, φρούτα, βρόμη κλπ).

 

Σας είπαν: «Κόψε τη σοκολάτα γιατί κάνει κακό στο έντερο»
Η αλήθεια: Η σοκολάτα δεν είναι μία τροφή που πρέπει να την αποφεύγετε, ειδικά αν μιλάμε για τη μαύρη σοκολάτα (υγείας) που έχει και πολλά αντιξειδωτικά. Απλώς η σύσταση αυτή αφορά κυρίως τα άτομα που πάσχουν από το σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρου και ένα βασικό του σύμπτωμα είναι η δυσκοιλιότητα.
Τι να κάνετε: Μπορείτε να καταναλώνετε σοκολάτα αλλά με μέτρο γιατί η υπερβολική κατανάλωση παχαίνει!

Το μυστικό

Το νερό από μόνο του δεν μπορεί να νικήσει τη δυσκοιλιότητα και φυσικά δεν έχει αποδειχθεί επιστημονικά, ότι βοηθά στην καλύτερη λειτουργία του εντέρου. Ωστόσο πίνετε νερό γιατί σας ενυδατώνει, βοηθά στην αποβολή των τοξινών, θρέφει την επιδερμίδα και μειώνει την εμφάνιση πέτρας στα νεφρά.

Φίλια Μητρομάρα

 

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ