summer

Μειώστε τις κολπίτιδες με τη δίαιτα Candida

Ακολουθήστε τη δίαιτα Candida και με αυτές τις αλλαγές στη διατροφή σας θα μειώσετε τις καλοκαιρινές κολπίτιδες.

O Candida είναι από τους πιο κοινούς μύκητες στο ανθρώπινο σώμα. Βρίσκεται συχνά σε περιοχές όπως το στόμα, το δέρμα, το πεπτικό σύστημα, τα νύχια καθώς και στα γεννητικά όργανα. Η υπερβολική ανάπτυξή του μπορεί να οδηγήσει σε λοίμωξη. Για αυτόν τον λόγο και στο πλαίσιο της πρόληψης δημιουργήθηκε μια διατροφή που υπόσχεται τόσο να σας βοηθήσει να αποβάλετε τα περιττά κιλά όσο και να ανακουφίσει τα συμπτώματα αυτών των μολύνσεων. Αν και δεν είναι επαρκώς επιστημονικά τεκμηριωμένη, φαίνεται να δίνει αρκετά θετικά αποτελέσματα.

The-CANDIDA

Τι είναι ο μύκητας Candida;

Υπάρχουν περισσότερα από 150 γνωστά είδη candida που ζουν σε διάφορα μέρη του σώματός σας και βοηθούν στην πέψη και στην απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών από τα τρόφιμα. Πιθανά συμπτώματα μιας λοίμωξης μπορεί να είναι η ναυτία, το φούσκωμα, η δυσκοιλιότητα καθώς και οι επαναλαμβανόμενες λοιμώξεις του ουροποιητικού συστήματος αλλά και του κόλπου που ταλαιπωρούν εκατομμύρια γυναίκες. Σύμφωνα με επιδημιολογικές μελέτες κατά κύριο λόγο ο Candida albicans είναι ο μύκητας που εμφανίζεται σε πάνω από τις μισές περιπτώσεις λοιμώξεων.

Οι παράγοντες κινδύνου

Μια διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε επεξεργασμένους υδατάνθρακες και ζάχαρη, η υψηλή κατανάλωση αλκοόλ, τα αυξημένα επίπεδα stress καθώς και η μη ορθή χρήση αντιβιοτικών μπορούν να σας οδηγήσουν σε μια μια επιθυμητή κατάσταση αποδυναμώνοντας το ανοσοποιητικό σας και οδηγώντας τελικά σε λοίμωξη.

Κάνοντας τα πρώτα βήματα στη δίαιτα Candida

Πριν ξεκινήσετε τη δίαιτα Candida, είναι σημαντικό να δοκιμάσετε ένα πλάνο που θα αποτοξινώσει τον οργανισμό σας. Πρόκειται για ένα βραχυπρόθεσμο cleanse που θα σας ανακουφίσει από το άγχος και που θα λειτουργήσει υπέρ του πεπτικού σας συστήματος, απελευθερώνοντας τις τοξίνες από το σώμα σας. Οι υποστηρικτές αυτού του trend προτείνουν να ξεκινάτε κάθε πρωί με ένα ποτήρι νερό με στημένο λεμόνι και να συνεχίζετε την ημέρα σας καταναλώνοντας κυρίως λαχανικά, όπως σαλάτες και λαχανικά στον ατμό, παράλληλα με μια μικρή ποσότητα πρωτεΐνης. Αφού ολοκληρώσετε τον «καθαρισμό», μπορείτε να αρχίσετε να ακολουθείτε τις οδηγίες διατροφής της δίαιτας candida. Παράλληλα με τη βοήθεια ενός ειδικού θα μπορέσετε να δείτε το σώμα σας να αλλάζει και θα δείτε διαφορά σε οτιδήποτε σας ενοχλεί. Ξεκινήστε με τον δικό σας ρυθμό και αφαιρέστε σιγά σιγά όλα τα «μη επιθυμητά» συστατικά από τη διατροφή σας.

Τι να καταναλώνετε

Καταναλώνετε φρούτα με χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη όπως το λεμόνι, το λάιμ ή τα μούρα.

Προτιμήστε μη αμυλούχα λαχανικά που περιλαμβάνουν το σπαράγγι, το λάχανο, το μπρόκολο, το αγγούρι, τη μελιτζάνα και το σπανάκι.

Πείτε «ναι» στους σπόρους κεχρί, κινόα αλλά και στο φαγόπυρο.

Η πρωτεΐνη οφείλει να είναι μέρος της διατροφής σας μέσω του κοτόπουλου, των αυγών, του σολομού και της σαρδέλας.

Τρώτε καλά λιπαρά σαν αυτά που προσφέρει το αβοκάντο και ο λιναρόσπορος

Εντάξτε στη διατροφή σας το κεφίρ και το γιαούρτι.

Τα προβιοτικά μπορούν να βοηθήσουν στην ανακούφιση της φλεγμονής, να εξοντώσουν επιβλαβείς οργανισμούς και να μειώσουν τις επιπτώσεις των candida και των συμπτωμάτων της λοίμωξης.

Αυτά που πρέπει να αποφεύγετε

Η δίαιτα candida είναι μια αυστηρή διατροφή που εξαλείφει τελείως τη ζάχαρη, τη γλουτένη, το αλκοόλ και ορισμένα γαλακτοκομικά προϊόντα. Αυτό συμβαίνει καθώς οι υποστηρικτές της πιστεύουν ότι αυτά τα τρόφιμα προάγουν την υπερανάπτυξη του συγκεκριμένου μύκητα. Η αποφυγή αυτών των τροφίμων δεν έχει αποδειχθεί ως αποτελεσματική κατά των λοιμώξεων από candida, ωστόσο, μελέτες δείχνουν ότι η υπερβολική πρόσληψη σακχάρων μπορεί να επιδεινώσει τις λοιμώξεις. Έτσι, είναι σημαντικό να αποφεύγετε τα φρούτα με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη όπως οι μπανάνες, να μην καταναλώνετε λευκά ζυμαρικά, ζύμες και πίτες, καθώς κι επεξεργασμένα έλαια και λίπη. Ακόμη, μην ξεχνάτε την απαγόρευση για το αλκοόλ και προσπαθήστε να περιορίσετε τον αγαπημένο σας καφέ.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ