work

Εργασία από το σπίτι: Τι συμβαίνει στο σώμα, πώς να αντιμετωπίσετε τον πόνο

Αν ήδη νιώθετε πόνο και κρατάτε τον λαιμό σας από το σκύψιμο στο λαπτοπ, τότε πρέπει να δώσετε προσοχή και να «ακούσετε» το σώμα σας.

Εάν εργάζεστε από το σπίτι, ίσως έχετε ήδη διαμορφώσει έναν προσωρινό χώρο εργασίας με γραφείο, καρέκλα, υπολογιστή, ωστόσο υποφέρετε από πόνο στα κόκαλα λόγω των πολλών ωρών που καθόσαστε. Η καμπούρα, το άβολο κάθισμα στην καρέκλα, το τέντωμα του καρπού και η στήριξη του σώματος πάνω από μια οθόνη υπολογιστή, δημιουργούν σωματικό στρες το οποίο μπορεί να μην έχετε παρατηρήσει ακόμα, αλλά θα νιώσετε στη συνέχεια.  Τι να προσέξετε και πώς να αντιμετωπίσετε τον πόνο:

Πόνος στον λαιμό και τους ώμους

Αν ο λαιμός και οι ώμοι στέλνουν «κόκκινα σημαιάκια», τότε η στάση του σώματος και ο τρόπος με τον οποίο κοιτάτε τον υπολογιστή, μπορεί να είναι η αιτία.
Λύση: Να αξιολογήσετε τη στάση του σώματος την ώρα που εργάζεστε και να απομονώσετε τους παράγοντες που προκαλούν τους πόνους στο λαιμό και τους ώμους. Τοποθετήστε τον υπολογιστή στο ύψος των ματιών, ώστε ο λαιμός και οι ώμοι να βρίσκονται σε ουδέτερη στάση. Επιπλέον, τοποθετήστε δίπλα σας αντικείμενα που θα χρειαστείτε ώστε να μην σκύβετε ή τεντώνεστε για να τα φτάσετε.
Οι ειδικοί συμβουλεύουν να τοποθετήσετε το τραπέζι ή γραφείο με τον υπολογιστή στο ύψος του αγκώνα και να αλλάζετε τοποθεσία και στάση δυο φορές την ώρα για την καλύτερη κυκλοφορία του αίματος.

Κουρασμένα μάτια

Όταν κοιτάτε την οθόνη του υπολογιστή για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, τα μάτια εργάζονται πιο σκληρά. Αυτή η συνήθεια μπορεί να οδηγήσει σε διαδικτυακή οπτική κόπωση που χαρακτηρίζεται από πονοκέφαλο, θολή ορατότητα, στεγνά μάτια, πόνο στο λαιμό και τον ώμο. Η οπτική κόπωση είναι συνηθισμένη σε όσους δεν κάνουν διαλείμματα από την οθόνη του υπολογιστή.
Λύση: Αναζητήστε φυσικό φως και κάνετε συχνά διαλείμματα. Η Αμερικανική Ένωση Οφθαλμιάτρων συνιστά να κάνετε ένα διάλειμμα διάρκειας 20 δευτερολέπτων κάθε 20 λεπτά, για να κοιτάξετε κάτι που βρίσκεται 20 μέτρα μακριά. Η εργασία δίπλα σε παράθυρο με φυσικό φως σε γωνία 90 μοιρών στην οθόνη, είναι η καταλληλότερη.

Σφιγμένοι γοφοί

Η πλάτη θα πρέπει να γέρνει 15 με 20 μοίρες για να κρατήσει τους γοφούς ανοιχτούς.
Λύση: Να σηκώνεστε συχνά. Αν εργάζεστε καθισμένοι στην καρέκλα της τραπεζαρίας, συνεχίστε να κινείστε. Κάντε ένα διάλειμμα τουλάχιστον κάθε 20 λεπτά.

Κράμπες στα πόδια

Οι κράμπες στα πόδια είναι σημάδια κακής κυκλοφορίας του αίματος και ο πόνος σημαίνει ότι δεν έχετε καλή στάση του σώματος.
Λύση: Για να ενισχύεστε την καλή κυκλοφορία στα πόδια προσαρμόστε το ύψος της καρέκλας ώστε τα πόδια να ακουμπούν στο πάτωμα. Αν δεν είναι αυτό εφικτό, θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε υποπόδιο.

Πόνος στους καρπούς

Αν νιώθετε πόνο στους καρπούς, κρατήστε τους σε επίπεδη και ίσια στάση.
Λύση: Φροντίστε να δουλεύετε σε πληκτρολόγιο και με ποντίκι που να κρατάει τους καρπούς σε σωστή στάση.

Πόνος στην πλάτη

Η κλίση του σώματος προς τα εμπρός, ασκεί πίεση στην οσφυϊκή χώρα, η οποία μετά μπορεί να οδηγήσει σε τραυματισμούς στην πλάτη.
Λύση: Φροντίστε να στηρίζετε την πλάτη σας και να μην γέρνετε στην καρέκλα. Ο στόχος είναι να διατηρήσετε το σώμα σε σωστή στάση.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ