coffee

Σας προκαλεί υπνηλία ο καφές;

Πίνετε καφέ για να τονωθείτε αλλά τελικά σας προκαλεί υπνηλία; Ο οργανισμός κάθε ανθρώπου παρουσιάζει διαφορετική ανταπόκριση στην καφεΐνη, ανάλογα με τον πόσο ευαίσθητος είναι στη συγκεκριμένη ουσία.

Πότε προκαλεί υπνηλία ο καφές

Όταν δεν πίνετε καφέ στην σωστή ώρα
Η καφεΐνη μπλοκάρει την αδενοσίνη. Η αδενοσίνη είναι μια χημική ουσία του κεντρικού νευρικού συστήματος που ρυθμίζει τον κύκλο του ύπνου. Από τη στιγμή που ξυπνάμε, τα επίπεδα της αδενοσίνης σταδιακά ανεβαίνουν και όσο περνούν οι ώρες και πλησιάζουμε προς το βράδυ προωθούν το αίσθημα της υπνηλίας. Όταν κοιμόμαστε, τα επίπεδα της αδενοσίνης πέφτουν. Η καφεΐνη του καφέ εμποδίζει τους υποδοχείς της αδενοσίνης στον εγκέφαλο να ενωθούν με αυτή, χωρίς όμως να διακόπτει την ίδια την παραγωγή της αδενοσίνης. Αυτό συνεπάγεται πως όταν η επίδραση της καφεΐνης εξασθενήσει η συσσωρευμένη αδενοσίνη σπεύδει μαζικά προς τους υποδοχείς της, με αποτέλεσμα να κάνει την εμφάνισή του ένα ξαφνικό «κύμα» κούρασης και υπνηλίας.

Όταν πηγαίνετε πολύ συχνά στην τουαλέτα
Ο καφές έχει διουρητική δράση. Δεν συμβαίνει σε όλους τους ανθρώπους, όμως σε πολλές περιπτώσεις ο καφές εντείνει τη συχνουρία. Η συχνουρία με τη σειρά της μειώνει την επάρκεια υγρών στο αίμα, με αποτέλεσμα να επηρεάζεται το πώς διαχειρίζεται το καρδιαγγειακό σύστημα την αρτηριακή πίεση και τη ροή του αίματος. Συγκεκριμένα, η αφυδάτωση οδηγεί συχνά σε ταχυπαλμία και μείωση της αρτηριακής πίεσης, επιδράσεις που συνοδεύονται από απώλεια δυνάμεων και κούραση.

Όταν βάζετε ζάχαρη στον καφέ σας
Συνδυαστικά με τις παραπάνω επιδράσεις, αν βάζετε ζάχαρη στον καφέ σας τα πράγματα γίνονται ακόμα χειρότερα. Η ζάχαρη ως γνωστόν προκαλεί απότομη αυξομείωση στα επίπεδα του σακχάρου του αίματος, η οποία μεταφράζεται και σε απότομη αυξομείωση των επιπέδων ενέργειας.

Το μυστικό

Πρόσφατες έρευνες προτείνουν ότι η συχνή κατανάλωση καφεΐνης μπορεί να προστατεύει από τη νόσο του Parkinson, του Alzheimer και κάποιους τύπους καρκίνου.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ