Σύνδρομο Ευερέθιστου Εντέρου: Πώς να ανακουφιστείτε χωρίς φάρμακα

Το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου (Irritable Bowel Syndrome) επηρεάζει το 6-18% των ανθρώπων παγκοσμίως. Δείτε πώς να ανακουφιστείτε χωρίς φάρμακα.

Τι είναι το Σύνδρομο Ευερέθιστου Εντέρου (ΣΕΕ);
Το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου είναι μια χρόνια, λειτουργική διαταραχή, που δεν συνοδεύεται από ανατομικές ή ιστολογικές βλάβες του εντέρου. Εκδηλώνεται συνήθως με κοιλιακό πόνο, διαταραχές των κενώσεων και πολλές φορές με αίσθημα κοιλιακής διάτασης (φούσκωμα). Το ευερέθιστο έντερο αναφέρεται επίσης και ως “σπαστικό κόλον” ή “σπαστική κολίτιδα”.

Που οφείλεται;
Η διατροφή, το άγχος, ο κακός ύπνος και οι αλλαγές στα βακτήρια του εντέρου (μικροβίωμα) μπορεί να προκαλέσουν συμπτώματα. Συνήθη συμπτώματα είναι η δυσκοιλιότητα, διάρροια, φούσκωμα, χαμηλή ενέργεια και κοιλιακό άλγος.

Ωστόσο, αυτό που θα ενεργοποιήσει το σύνδρομο είναι διαφορετικο για κάθε άτομο, καθιστώντας δύσκολη την ονομασία συγκεκριμένων τροφών ή στρεσογόνων παραγόντων που πρέπει να αποφεύγουν όλοι με αυτή τη διαταραχή.

Πώς να ανακουφιστείτε χωρίς φάρμακα
Ορισμένες αλλαγές στον τρόπο ζωής μπορεί να βοηθήσουν στην ανακούφιση των συμπτωμάτων ΣΕΕ χωρίς τη χρήση φαρμάκων. Παραδείγματα αυτών των αλλαγών στον τρόπο ζωής περιλαμβάνουν:

Ακολουθήστε τη δίαιτα fodmap: Οι τροποποιήσεις της διατροφής, όπως μια δίαιτα χαμηλή σε FODMAP μπορεί να βελτιώσουν τον πόνο και άλλα συμπτώματα. Η δίαιτα fodmap αποκλείει για 4-8 εβδομάδες κάποια τροφιμα που είναι υψηλά σε κάποιους άπεπτους υδατάνθρακες ώστε να εντοπιστούν τα τροφιμα που δημιουργούν το πρόβλημα. Στην συνέχεια γίνεται επανεισαγωγή αυτών των τροφίμων σε μικρότερες ποσότητες.

  • Κάντε τακτική σωματική άσκηση.
  • Μειώστε τα καφεϊνούχα ροφήματα που διεγείρουν το γαστρεντερικό.
  • Καταναλώνετε μικρότερα γεύματα.
  • Μειώστε το στρες.
  • Πάρτε προβιοτικά («καλά» βακτήρια που βρίσκονται συνήθως στα έντερα) για να βοηθήσετε στην ανακούφιση από αέρια και φούσκωμα.
  • Αποφεύγετε τα τηγανητά ή πικάντικα τρόφιμα.
  • Η αποφυγή λακτόζης μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του φουσκώματος.

Το μυστικό

Η κινητικότητα του πεπτικού συστήματος ελέγχεται σε μεγάλο βαθμό από το νευρικό σύστημα. Το άγχος μπορεί να το επηρεάσει καθιστώντας το πεπτικό σύστημα ευαλωτο. Πιστεύεται επίσης ότι το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου επηρεάζεται από το ανοσοποιητικό σύστημα, το οποίο επηρεάζεται από το άγχος.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ