sleep

Aνοσοποιητικό: αυτό μπορεί να το θωρακίσει!

Εάν θέλετε να ενισχύσετε το ανοσοποιητικό σας μάθετε ότι ο ύπνος είναι ωφέλιμος και απαραίτητος γι αυτό.

Ο ύπνος βοηθά το σώμα να επιδιορθώσει και να επουλώσει τις βλάβες και να αναγεννήσει τους ιστούς. Το ανοσοποιητικό σύστημα δεν αποτελεί εξαίρεση σε αυτό.

Τι σημαίνει καλός ύπνος;
Με τον όρο «καλό ύπνο», εννοούμε τον ύπνο ικανοποιητικής χρονικής επάρκειας (6-8 ώρες), αλλά και ποιότητας, χωρίς δηλαδή αφυπνίσεις κατά τη διάρκεια της νύχτας. Ο καλός ύπνος είναι αναζωογονητικός, μας γεμίζει ενέργεια και μας βοηθάει να ανταπεξέλθουμε στις απαιτήσεις της καθημερινότητας. Όταν ο οργανισμός στερείται καλού ύπνου, τότε διαταράσσεται η ισορροπία της υγείας μας.

Η διάρκεια και η ποιότητα του ύπνου διαφέρει ανάλογα με την ηλικία και την ανάγκη του κάθε ανθρώπου. Πέρα από την ξεκούραση που αισθανόμαστε όταν ξυπνάμε, ο ύπνος βοηθάει στη μνήμη, αφού κατά τη διάρκεια του ύπνου πραγματοποιείται επεξεργασία δεδομένων με μεγαλύτερη ευκολία.

Πώς τονώνει ο ύπνος το ανοσοποιητικό

Ο ύπνος έχει σημαντική δράση στην τόνωση του ανοσοποιητικού συστήματος. Έχει αποδειχτεί ότι η αϋπνία κάνει τα άτομα πιο ευάλωτα σε λοιμώξεις και ασθένειες. Κατά τη διάρκεια του ύπνου, ο οργανισμός μας παράγει και εκκρίνει ένα είδος πρωτεϊνών, τις κυτοκίνες, όπου ο ρόλος τους να αντιμετωπίζουν πιθανές μολύνσεις και φλεγμονές. Μάλιστα, όταν προκύπτει μόλυνση ή φλεγμονή, ή ακόμη και σε περιόδους στρες, οι κυτοκίνες είναι ανάγκη να αυξάνονται, προκειμένου να δημιουργούν μια ανοσολογική απόκριση.

Άτομα που κοιμούνται λιγότερες από 6 ώρες καθημερινά φαίνεται πως έχουν 4 φορές πιο αυξημένες πιθανότητες να κρυολογήσουν. Ωστόσο, όταν ο ύπνος δεν είναι επαρκής και βαθύς, παρατηρείται μια μείωση της παραγωγής αυτών των πρωτεϊνών, και μαζί μείωση και των αντισωμάτων που καταπολεμούν τις μολύνσεις. Συνεπώς, ο μηχανισμός του ύπνου σχετίζεται άμεσα με την ετοιμότητα ή όχι του ανοσοποιητικού μας συστήματος, όσον αφορά την προσπάθεια του να καταπολεμήσει τις λοιμώξεις.

Εξίσου σημαντικός είναι ο ρόλος του ύπνου για τη διατήρηση του βάρους. Μελέτες έχουν δείξει, πως ο ανεπαρκής ύπνος έχει αρνητικές επιπτώσεις στον μεταβολισμό, ενώ παράλληλα ο οργανισμός είναι εξαντλημένος και κουρασμένος και ζητά ενέργεια, την οποία βρίσκει σε λιπαρές τροφές. Το να διατηρείτε λοιπόν ένα σταθερό πρόγραμμα ύπνου αποτελεί ένα σημαντικό παράγοντα, αφού μελέτες έχουν σχετίσει την έλλειψη ύπνου με αύξηση των ορμονών του στρες, όπως η κορτιζόλη, οι οποίες επηρεάζουν τη διάθεση, αλλά και το αίσθημα πείνας και κορεσμού.

 

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ