SummerRead

Mindfulness και στις διακοπές; 9 βήματα για απόλυτη ξεκούραση

Θέλετε να ξεκινήσετε πιο ήρεμα, να περάσετε ωραία, πιο χαλαρά, να γυρίσετε χαρούμενοι και αυτό να κρατήσει;Ακολουθήστε τις βασικές πρακτικές της Ενσυνείδητότητας (Mindfulness living). Η Κατερίνα Καρέλλα, Σύμβουλος Holistic Mindfulness, Master Practitioner on Eating Disorders & Obesity, Peter Hess® Sound Therapy, μας εξηγεί πώς θα το κάνετε.

Τις περισσότερες φορές οι προσδοκίες μας για τις διακοπές είναι μεγαλύτερες από την πραγματική εμπειρία. Μετά την περίοδο της καραντίνας, η ανάγκη για διακοπές είναι μεγαλύτερη και μπορεί να ανυπομονούμε, για να φύγουμε και να περάσουμε ωραία στις διακοπές, να χαλαρώσουμε, να διασκεδάσουμε, να χαρούμε.
Επίσης, η προετοιμασία, για τις διακοπές, συνήθως προκαλεί άγχος, ειδικά, αυτό το καλοκαίρι, με τους νέους κανόνες και τους περιορισμούς. Που θα πάμε; Τι να προσέξουμε; Τι θα πάρουμε μαζί μας; πως θα αφήσουμε το σπίτι καθαρό; τι θα κάνουμε, τι θα δούμε… και η λίστα ατελείωτη. Έτσι ξεκινάμε με περισσότερο άγχος, περιμένοντας ότι σε λίγες μέρες, θα τα ξεχάσουμε όλα και θα γεμίσουμε τις μπαταρίες μας. Θέλετε να ξεκινήσετε πιο ήρεμα, να περάσετε ωραία, πιο χαλαρά, να γυρίσετε χαρούμενοι και αυτό να κρατήσει; Ακολουθήστε τις βασικές πρακτικές της Ενσυνείδητότητας (Mindfulness living). Δηλαδή επιλέξτε φέτος να επικεντρωθείτε στο πως βιώνετε στην παρούσα στιγμή, με όλη σας την προσοχή στραμμένη στις εμπειρίες σας. Αφήστε λίγο το μοντέλο του «κάνω» και επιλέξτε το μοντέλο του «νιώθω και αισθάνομαι»

Πρακτικές της Ενσυνείδητότητας στις διακοπές σας

1 Κάθε πρωί λίγες μέρες πριν τις διακοπές (αλλά και στις διακοπές) κάθε πρωί κάντε αυτή την άσκηση. Μόλις ξυπνήσετε, μην σηκωθείτε απότομα από το κρεβάτι, ούτε να κοιτάξετε το κινητό σας, αλλά μείνετε για 2-3 λεπτά στο κρεβάτι. Πάρτε 3-4 αναπνοές, παρατηρώντας τες. Βάλτε μία πρόθεση για την ημέρα και πίτε την. πχ «μια ωραία μέρα ξεκινάει ή σήμερα τελειώνω τι υποχρεώσεις της ημέρας, είμαι καλά σήμερα, περνάω τέλεια σήμερα, στις διακοπές μου» κλπ. Σηκωθείτε από το κρεβάτι και συνεχίστε κανονικά την ημέρα σας.

2 Ψάξτε να βρείτε και άλλους τρόπους για να ευχαριστηθείτε, στις διακοπές (εκτός από φαγητό και ποτό) όπως να διαβάσετε ένα βιβλίο, να χαζεύετε το τοπίο, να κάνετε περιπάτους κλπ.,

3 Θυμηθείτε να επιβραβεύσετε συχνά τον εαυτό σας, για αυτό που απολαμβάνετε. Νιώστε τη χαρά και ευγνωμοσύνη γιατί, πολλοί άλλοι άνθρωποι, δεν μπορούν να είναι στη θέση σας. Εφαρμόστε το, 3-4 φορές την ημέρα, είναι απλό, αλλά όχι εύκολο. Το μόνο που χρειάζεστε, είναι να το αναγνωρίσετε και να το λέτε νοητικά.

4 Αν είστε με τα παιδιά σας, στο τέλος της ημέρας, διηγηθείτε ο ένας στον άλλο, ένα ωραίο ή καλό πράγμα που βιώσατε ή κάνατε εκείνη την ημέρα. Αν έχουν περισσότερο από ένα ακόμα καλύτερα. Έτσι μαθαίνουν τα παιδιά να εκτιμούν αυτό που έχουν και αυτό που νιώθουν. Αναγνωρίζουν επίσης και πόσο επιβραβεύουμε τα θετικά συναισθήματα.

5 Κάντε απλές ασκήσεις χαλάρωσης κάθε μέρα. Ένας μικρός περίπατος μπορεί να είναι μία ωραία άσκηση χαλάρωσης. Απλά καθώς περπατάτε φέρτε την προσοχή σας στο σώμα σοας, στο πως κινούνται τα πόδια σας, πως έρχονται σε επαφή με τη γη. Δείτε την κίνηση των χεριών σας και αναπνεύστε ήρεμα και χαλαρά. Παρατηρήστε και το τοπίο, τα δέντρα, τα σπίτια, τη θάλασσα, τον δρόμο, κλπ. Αυτή η εμπειρία ηρεμεί και αναζωογονεί..

6 Μην χάνετε ποτέ το πρωινό και τα ενδιάμεσα γεύματα. Γιατί η υπογλυκαιμία που δημιουργείται αν χάσετε ένα γεύμα, οδηγεί πολλές φορές, σε λαιμαργία και υπερφαγικά επεισόδια. Αν χρειάζεται ετοιμάστε ή πάρτε κάποια σνακ μαζί σας, για να τα φάτε σε τακτά διαστήματα, πριν πεινάσετε υπερβολικά και χάσετε τον έλεγχο.

7 Φάτε με Ενσυνειδητότητα. Δηλαδή να τρώτε πάντα καθιστή και ποτέ όρθια. Πριν αρχίσετε να τσιμπολογάτε, δείτε πρώτα όλα τα φαγητά, που είναι στο τραπέζι ή στον μπουφέ. Πάρτε 2-3 αναπνοές και παρατηρήστε πόσο πεινάτε. Νιώστε το στομάχι σας για ένα λεπτό. Αξιολογήστε από το 1-5.

8 Μην τσιμπολογάτε, αλλά γεμίστε το πιάτο σας ως εξής: Βάλτε μισή ποσότητα από αυτό που θεωρείτε υγιεινό και μισή από αυτό που λιγουρεύεστε. Φάτε αργά και απολαυστικά, μια μπουκιά κάθε φορά. Αν θέλετε να το ξαναγεμίσετε, το πιάτο σας, κάντε το με τον ίδιο τρόπο.

9 Να οραματίζεστε το εαυτό σας να επιστρέφει από τις διακοπές, νιώθοντας υπέροχα και δείχνοντας υγιείς και όχι μίζεροι, με ενοχές και με σχέδια για μία ακόμα «θυσία» δίαιτας και στέρησης. Με αυτή την πρακτική, ζείτε πιο πολύ την παρούσα στιγμή και απολαμβάνετε πολύ περισσότερο τις διακοπές σας. Έρευνα στο Harvard Medical School, έδειξε ότι οι γυναίκες που έκαναν ασκήσεις Ενσυνειδητότητας, σε σύγκριση με αυτές που έκαναν απλά διακοπές, στο ίδιο διάστημα, ένιωθαν, λιγότερο στρες και πιο χαρούμενα, ακόμα και 10 μήνες μετά την εμπειρία τους.

 

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ