Απαλλαχθείτε από το στρες σε 1 λεπτό!

Νιώθετε στρεσαρισμένοι; Να τι μπορείτε να κάνετε

Τι λέει ο ειδικός

«Μόλις το στρες αρχίσει να κλιμακώνεται, γίνεται δύσκολο να το διώξετε» λέει ο Πάτροκλος Παπαδάκης, ψυχολόγος. «Το μυστικό είναι να αντιδράσετε αντίθετα μόλις χτυπήσει». Ευτυχώς, δεν παίρνει πολύ ώρα να νιώσετε ξανά καλά. Την επόμενη φορά που θα νιώσετε ότι πνίγεστε, δοκιμάστε ένα από τα παρακάτω κόλπα του 1 λεπτού:

1 Σκίστε χαρτιά
Όταν σκίζετε χαρτιά, ανακουφίζεστεπραγματικά. «Όταν ακούτε το χαρτί να σκίζεται, επικεντρώνεστε σε κάτι, ενώ η σωματική κίνηση του να σκίζετε κάτι χωρίς να προκαλείτε κακό διώχνει την ένταση», λέει ο ειδικός.

2 Πείτε ένα αστείο
Το γέλιο αυξάνει τις ενδορφίνες που βελτιώνουν τη διάθεση και μειώνει τις ορμόνες του στρες, όπως η κορτιζόλη και η επινεφρίνη, λένε ερευνητές στο Πανεπιστήμιο Ίρβιν της Καλιφόρνιας.

3 Αναπνεύστε βαθιά
Φτάστε στην εσώτερη γαλήνη με αυτή τη σύντομη άσκηση αναπνοής: Πρώτα, σκεφτείτε μια εικόνα που σας κάνει να νιώθετε ήρεμη και μετά κλείστε τα μάτια σας και πάρτε οχτώ βαθιές αναπνοές, προσέχοντας να γεμίζει ο αέρας τους πνεύμονές σας. Έκπνεύστε με αναστεναγμό και φανταστείτε την ένταση να εξατμίζεται από το κορμί σας. Οι αργές αναπνοές μειώνουν τις ορμόνες τους στρες στον οργανισμό. Και όσο πιο ήρεμοι είστε, τόσο πιο ευτυχισμένοι είστε.

Το μυστικό

Οι καλοκαιρινές δραστηριότητες που απαιτούν επαναλαμβανόμενες κινήσεις (να βάλετε το μπιφτέκι στη σχάρα, να το γυρίσετε, να το σερβίρετε και ξανά απ’ την αρχή) ή η κηπουρική (σκάψιμο, φύτεμα, πότισμα και πάλι απ’ την αρχή) μειώνουν την πίεση και τον καρδιακό παλμό. Η επαναλαμβανόμενη κίνηση σταματά την αντίδραση “μάχης ή φυγής”.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ