focus

Δεν μπορείτε να συγκεντρωθείτε; Πως να επανέλθετε άμεσα

To να συγκεντρωθείτε ξανά σε κάτι που κάνατε όταν όλα είναι προτεραιότητα μπορεί σίγουρα να είναι μια πρόκληση. Ωστόσο, υπάρχουν μικρά μυστικά που μπορούν να σας βοηθήσουν ώστε να εστιάσετε ξανά στη δουλειά σας, χωρίς να χάσετε πολύτιμο χρόνο.

Γιατί δεν μπορείτε να συγκεντρωθείτε
Οι αιτίες είναι αρκετές:

  • Το στρες και η ένταση: Σύμφωνα με τους επιστήμονες, το στρες ανταγωνίζεται τα γνωστικά κέντρα του εγκεφάλου – τις περιοχές δηλαδή του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνες για τις γρήγορες σκέψεις. Άρα, μην εκπλήσσεστε που όταν αγχώνεστε χάνετε τη συγκέντρωσή σας.
  • Η κακή διατροφή: Η διατροφή είναι πολύ σημαντική για την πνευματική διαύγεια και εγρήγορση. Σύμφωνα με έρευνες, η έλλειψη σιδήρου αλλά και η έλλειψη βιταμινών του συμπλέγματος Β (Β1, Β2, Β3, Β5, Β6, Β12) δημιουργούν προβλήματα στη σωστή λειτουργία του εγκεφάλου και του κεντρικού νευρικού συστήματος.
  • Οι ορμονικές διαταραχές: Ο υποθυρεοειδισμός και η εμμηνόπαυση μπορεί να προκαλέσουν απώλεια συγκέντρωσης.
  • Η έλλειψη ύπνου: Αν δεν κοιμάστε καλά τότε πιθανόν να βρήκατε τον ένοχο στο ότι δεν μπορείτε να συγκεντρωθείτε.
  • Το νερό: Ακόμη και η ήπια έως μέτρια αφυδάτωση του οργανισμού μπορεί να προκαλέσει πονοκέφαλο, αίσθημα κόπωσης, απώλεια συγκέντρωσης

1 Πάρτε μια βαθιά αναπνοή
Την επόμενη φορά που θα αφαιρεθείτε πάρτε μια βαθιά αναπνοή και σίγουρα θα νιώσετε καλύτερα.

2 Κλείστε όλες τις εφαρμογές στον υπολογιστή
Αν έχετε πολλά αρχεία και εφαρμογές ανοιχτές, σας γεμίζουν άγχος το οποίο σίγουρα θα σας αποσυντονίσει.

3 Εφαρμόστε τον κανόνα 30/5
Κάθε φορά που εργάζεστε πάνω σε κάτι για 30 λεπτά, κάντε 5 λεπτά διάλειμμα. Μοιάζει τόσο απλό αλλά έχει αποτέλεσμα κάθε φορά.

4 Κάντε μια παύση
Φτιάξτε ένα τσάι ή φάτε ένα σνακ αλλά όταν επιστρέψετε στο γραφείο σας, δεσμυτείτε ότι θα συνεχίσετε.

5 Γράψτε ένα πράγμα από το οποίο μπορείτε να ξεκινήσετε
Κάντε μια λίστα και επιλέξτε το πιο εύκολο. Ξεκινήστε με αυτό και τα υπόλοιπα θα σας φανούν παιχνιδάκι.

6 Γράψτε όλα όσα έχετε ολοκληρώσει και όσα έχετε σαν εκκρεμότητα
Κάτι που επίσης που θα σας βοηθήσει είναι το πρωί, πριν ξεκινήσετε τη δουλειά σας να κάνετε μια λίστα και να γράφετε: «Σήμερα ολοκλήρωσα το τάδε μέχρι την τάδε ώρα». Δείτε το μέσα στην ημέρα και προκαλέστε τον εαυτό σας, βάζοντας ως στοίχημα να έχετε κάνει όλα όσα γράψατε ότι ολοκληρώσατε, την ώρα που θέσατε ως deadline.

Το μυστικό

Όταν το άγχος ή τα deadlines σας κατακλύζουν, κάντε ένα μικρό διάλειμμα για να φτιάξετε ένα τσάι. Σε αυτά τα λεπτά αδειάστε το μυαλό σας και μόλις επιστρέψετε θα νιώθετε σίγουρα ότι μπορείτε να συγκεντρωθείτε.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ