Η κίνηση που σώζει την ψυχική σας υγεία! Το λένε οι νευροεπιστήμονες!

Οι νευροεπιστήμονες κατέληξαν πως το πιο δυνατό όπλο που μας έχει δοθεί για μια υγιή, γεμάτη ζωή είναι ο διαλογισμός.

Ο ψυχικός κατευνασμός που επιτυγχάνεται μέσω του διαλογισμού, είναι ακριβώς αυτό που χρειάζεται ο σύγχρονος άνθρωπος για να επανέλθει στη βάση του και για να αρχίζει να επανεξετάζει τα πάντα διαφορετικά. Τα οφέλη του διαλογισμού είναι επιστημονικά αποδεδειγμένα και ακόμη και 10 λεπτά την ημέρα μπορούν να μειώσουν το άγχος, να κάνουν καλύτερη ρύθμιση των συναισθημάτων, να δώσουν βελτιωμένη μνήμη και να αλλάξουν την ποιότητα του ύπνου.

Ο διαλογισμός δεν είναι φάρμακο, είναι πρόληψη
Είναι το όπλο σας για την πρόληψη της εξάντλησης και της κατάθλιψης. Μπαίνοντας πιο βαθιά σε αυτή την έννοια είναι σημαντικό να γνωρίζετε πως το αυτόνομο νευρικό σύστημα χωρίζεται στο συμπαθητικό και στο παρασυμπαθητικό. Με μια πολύ απλή εξήγηση, το πρώτο έχει να κάνει με την άμυνα και το δεύτερο με τη χαλάρωση. Έρευνες δείχνουν ότι ο τακτικός mindful διαλογισμός μειώνει τη συμπαθητική απάντηση, μειώνοντας έτσι την τάση να είστε υπερβολικά alert και ενεργοποιεί το παρασυμπαθητικό σύστημα που φέρνει ισορροπία και ηρεμία στο σώμα και στο μυαλό.

Αυτό που αντιλαμβανόμαστε σαν να είναι η προσωπικότητα μας επηρεάζεται στην πραγματικότητα από το αυτόνομο νευρικό σύστημα.

Αποτελέσματα σε ένα μήνα!
Η πρακτική μπορεί να κάνει ένα κουρασμένο μυαλό, με πολλές σκέψεις, να γίνει ακόμη πιο επίμονο. Αν και αυτό είναι επίπονο, μετά από κάποιο καιρό όλα φαίνονται να αλλάζουν. Μετά από περίπου ένα μήνα θα αρχίσετε να αισθάνεστε τις επιπτώσεις του διαλογισμού στη ζωή σας. Θα είστε σε θέση να εντοπίσετε μια αγχωτική κατάσταση πριν καν συμβεί. Θα αρχίσετε να δίνετε το δικαίωμα στον εαυτό σας να περιμένει λίγα δευτερόλεπτα πριν απαντήσει σε κάποιον ή θα επιβραβεύετε ακόμη και τις πιο απλές πράξεις. Με άλλα λόγια θα φέρετε σε απόλυτη επαφή τις αισθήσεις και τα συναισθήματα σας.

Μετά από κάποιες συνεδρίες η αίσθηση πως θέλετε να ανακαλύψετε αυτό τον κόσμο περαιτέρω θα σας κάνει να νιώσετε την ανάγκη να προχωρήσετε πιο βαθιά στην πρακτική σας. Εκεί ακριβώς θα δείτε πως υπάρχουν πολλά ήδη που μπορείτε να δοκιμάσετε: mindfulness meditation, sound meditation, silent retreats, MBSR cycles, practice supports ή και yoga.

Πώς να τον κάνετε

  • Βάλτε το ξυπνητήρι 10 λεπτά νωρίτερα
  • Καθίστε σιωπηλά στην άκρη του κρεβατιού σας ή σε μια καρέκλα
  • Τα χέρια στηρίζονται απαλά στους μηρούς.
  • Με κλειστά μάτια, νιώσετε τις αισθήσεις που υπάρχουν στο σώμα.
  • Πάρτε μερικές ήρεμες και βαθιές αναπνοές.
  • Σκεφτείτε τις προθέσεις σας για την ημέρα που έρχεται.

Το μυστικό

Ο διαλογισμός από μόνος του δεν είναι εύκολος, γι ‘αυτό δώστε χρόνο και χώρο σε αυτά που νιώθετε και βιώνετε. Παρακολουθήστε τον εαυτό σας, εντάξτε τις αισθήσεις σας σε κάθε στιγμή και αφοσιωθείτε βαθιά στο συναίσθημα και στα κενά που δημιουργεί. Οι ερωτήσεις γίνονται για να απαντηθούν και τα κενά μέσα σας μπορούν να καλυφθούν μόνο από τις δικές σας σωστές και προσωπικές καθοδηγήσεις. Δημιουργήστε τη σύνδεση και να είστε σίγουροι πως θα αλλάξει η ζωή σας.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ