home

Μένουμε σπίτι: Γιατί πρέπει να έχετε πρόγραμμα;

Επειδή οι συνθήκες είναι πρωτόγνωρες, οι ειδικοί συνιστούν να ακολουθούμε πιστά ένα καθημερινό πρόγραμμα ώστε να διατηρήσουμε την ψυχική μας υγεία και να κάνουμε τον χρόνο μας μέσα στο σπίτι όσο πιο παραγωγικό και ευχάριστο γίνεται.

Είστε έτοιμοι να ξεκινήσετε να χτίζετε πρωινές ρουτίνες και αρχίσετε την ημέρα σοας σωστά; Αυτά τα βήματα είναι επιστημονικά αποδεδειγμένες ενέργειες που μπορείτε να υιοθετήσετε άμεσα για να χτίσετε συνήθειες που βελτιώνουν σημαντικά τη ζωή σας.

Γιατί χρειαζόμαστε το πρόγραμμα
Οι ώρες μπορεί να κυλήσουν πολύ γρήγορα τις πρώτες μέρες που αποφασίζουμε να δούμε πολλές σειρές ή ταινίες, να κοιμηθούμε ή να φάμε παραπάνω, ακόμα και σε ώρες που κανονικά δεν θα το κάναμε. Με την πάροδο όμως των ημερών, θα συνειδητοποιήσει κανείς ότι αρχίζει να χάνει την αίσθηση του χρόνου, με αποτέλεσμα να κοιμάται πολύ περισσότερο ή λιγότερο, γεγονός που επηρεάζει σημαντικά την διάθεσή μας. Αυτή η αίσθηση ελευθερίας σύντομα θα μετατραπεί σε ανησυχία ενώ την κατάσταση θα δυσκολέψει και η απουσία κινήτρων ή και στόχων. Όσο βαρετό κι αν φαίνεται το τακτικό πρόγραμμα μας βοηθά να καταπολεμήσουμε μια τέτοια αίσθηση κι αποτελεί έναν από τους λόγους που ο ανθρώπινος εγκέφαλος «λατρεύει» την ρουτίνα.

Το πρόγραμμα βοηθά τον εγκέφαλο

Ο ανθρώπινος εγκέφαλος λειτουργεί καλύτερα όταν έχουμε πρόγραμμα και το επαναλαμβάνουμε καθημερινά. Καθώς η καθημερινή συμπεριφορά γίνεται συνήθεια, τότε ξεκινά να την αυτοματοποιεί, για αυτό και οι περισσότερες καθημερινές διαδικασίες γίνονται σχεδόν από «μόνες» τους δίχως να τις σκεφτούμε. Η αυτοματοποίηση αυτή είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς μας δίνει χώρο να εστιάσουμε σε σημαντικά προβλήματα που μπορεί να προκύψουν και να χρειαστούν επίλυση. Βασιζόμαστε στην πραγματικότητα σε αυτά τα αυτόματα μοτίβα για να μπορούμε να διαχειριζόμαστε το καθημερινό στρες ή οτιδήποτε άλλο απαιτεί την προσοχή ή την σκέψη μας.

Η ρουτίνα μειώνει το άγχος
Παραμένοντας πιστοί στη ρουτίνα μας, συμβάλλουμε ουσιαστικά στην ελαχιστοποίηση του άγχους και την καλύτερη δυνατή διαχείρισή του. Αυτό σημαίνει ότι όταν ξυπνάμε, θα ήταν καλό να ντυνόμαστε κανονικά σαν να πρόκειται να πάμε στη δουλειά, να καθόμαστε έπειτα σε ένα συγκεκριμένο χώρο, το «γραφείο» μας και να ορίσουμε το πλάνο που θα ακολουθήσουμε μέσα στην ημέρα. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε να ορίσουμε τα διαλείμματα μας αλλά και τις ώρες που θα φάμε. Το γεγονός ότι μένουμε σπίτι, δεν σημαίνει ότι έχουμε το ελεύθερο να τεμπελιάζουμε, αφού το σώμα μας χρειάζεται κίνηση και τα οφέλη της γυμναστικής τόσο για την ψυχική όσο και την σωματική υγεία είναι πολλά. Ορίστε μια ώρα μέσα στην ημέρα και κάντε μερικές ασκήσεις ή διατάσεις για να ξεμουδιάσετε. Χαλαρώστε στο τέλος της ημέρας διαβάζοντας το αγαπημένο σας βιβλίο ή κάνοντας βιντεοκλήση με ένα αγαπημένο σας πρόσωπο.

Το μυστικό

Βάλτε το ξυπνητήρι ίδια ώρα κάθε μέρα κι έτσι θα σας είναι πιο εύκολο να σηκώνεστε το πρωί όπως και να κοιμάστε το βράδυ.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ