Μήπως η δουλειά σας εξουθενώνει;

Μήπως νιώθετε πως κάθε μέρα στη δουλειά είναι μια “κακή μέρα”; Αισθάνεστε εξουθενωμένοι συνέχεια; Δεν έχετε διάθεση να πάτε στην εργασία σας ή να φροντίσετε το σπίτι σας; Τότε μπορεί να οδηγήστε στο Burn Out ή Σύνδρομο Επαγγελματικής Εξουθένωσης. Οι υψηλές απαιτήσεις, οι συνεχείς αναθέσεις ευθυνών, ο ανταγωνισμός, ο φόρτος εργασίας, τα εξαντλητικά ωάρια, η αυταρχική σε κάποιες περιπτώσεις διοίκηση, οι χαμηλές απολαβές οδηγούν στο σύνδρομο αυτό και αυτό με τη σειρά σου μπορεί να δημιουργήσει πολλά προβλήματα υγείας. Μάλιστα δωδεκαετής έρευνα αποκάλυψε ότι το εργασιακό στρες σκοτώνει αφού όσοι βιώνουν στον εργασιακό τους χώρο έντονο άγχος αντιμετωπίζουν έως και κατά 68% μεγαλύτερο κίνδυνο να υποστούν καρδιακή προσβολή ή να εμφανίσουν στηθάγχη. Δείτε πως να το αντιμετωπίσετε με τις συμβουλές του ψυχολόγου Πάτροκλου Παπαδάκη.

Τι είναι το burn out

Πρόκειται για μια κατάσταση συναισθηματικής, ψυχολογικής και σωματικής εξάντλησης, που προκαλείται από την παρατεταμένη υπερβολική πίεση και την απογοήτευση που προκάλεσαν αποτυχίες στην εργασία ή στην προσωπική ζωή. Μπορεί να έχει προκληθεί από την πίεση στην εργασία, την έλλειψη ποιοτικού ύπνου, προβλήματα που έχετε στη σχέση σας και στο οικογενειακό σας περιβάλλον κ.ά.

Πώς θα το αναγνωρίσετε

Έχετε μια διαρκή αίσθηση εξάντλησης, σωματική ή συναισθηματική.

Σας λείπει το κίνητρο στην εργασία και στην καθημερινότητα.

Νιώθετε απογοήτευση και απαισιοδοξία.

Δυσκολεύεστε να συγκεντρωθείτε και έχετε προβλήματα στην προσοχή και στη μνήμη.

Έχετε πτώση στην εργασιακή σας απόδοση.

Συγκρούεστε με πρόσωπα του περιβάλλοντός σας στην εργασία ή στις προσωπικές σας σχέσεις.

Νιώθετε εγκλωβισμένοι και αμφιβάλετε για τις ικανότητές σας.

Δεν φροντίζετε τον εαυτό σας.

Έχετε συχνότερα προβλήματα υγείας.

Δεν είστε ικανοποιημένοι από τη ζωή σας.

 

10 συμβουλές για να αντιμετωπίσετε το burn out

1 Φροντίστε τη σωματική σας υγεία. Κοιμηθείτε καλά προκειμένου να ανακτήσετε δυνάμεις. Ασκηθείτε ακόμα κι αν επιλέξετε μικρούς περιπάτους ή ποδήλατο για να πηγαίνετε στη δουλειά σας.

2 Υιοθετήστε μια υγιεινή διατροφή. Φάτε περισσότερα φρούτα και λαχανικά ή πάρτε σπιτικό φαγητό στην δουλειά σας. Θα έχετε περισσότερη ενέργεια και σωματική αντοχή.

3 Πείτε “όχι”. Βάλτε όρια στους ανθρωπους γύρω σας και μην αναλάμβανετε ευθύνες που δεν μπορείτε και λόγω χρόνου να ανταποκριθείτε. Επιλέξτε να ακολουθήσετε τις επιθυμίες σας.

4 Επιβραδύνετε τους ρυθμούς σας. Κάντε διαλείμματα και συνειδητοποιήστε ότι δεν μπορείτε να τα προλάβετε όλα. Βρείτε τo δικό σας “όριο ταχύτητας”.

5 Χαλαρώστε. Ακούστε μουσική, διαβάστε ένα βιβλίο, βγείτε βόλτα ή περάστε χρόνο με τους φίλους σας.

6 Ασχοληθείτε με τον εαυτό σας. Βρείτε νέα ενδιαφέροντα, αντλήστε ικανοποίηση από τις δραστηριότητές σας, διασκεδάστε και θρέψτε τη δημιουργική σας πλευρά.

7 Επικοινωνήστε. Κλείστε το internet και την τηλεόραση και μιλήστε με τους γύρω σας. Θα σας βοηθήσει να αποσυμφορηθείτε. Η υποστήριξη και κατανόηση των ανθρώπων σας είναι πολύτιμη.

8 Βρείτε προσωπικά κίνητρα στην εργασία σας. Ξαναβρείτε το όραμα και τον ιδεαλισμό σας και ξαναδείτε την εργασία σας ως έναν χώρο εξέλιξης και όχι καταπίεσης. Θυμάστε ποια είναι τα επαγγελματικά σας όνειρα;

9 Επανεκτιμήστε τις προτεραιότητές σας. Τι είναι πιο σημαντικό: να δουλέψετε μέχρι αργά ή να περάσετε ευχάριστο χρόνο με τους αγαπημένους σας; Κάντε τις σωστές επιλογές. Σκεφτείτε τι μπορεί να κερδίσετε.

10 Συζητήστε με έναν ειδικό. Μην περιμένετε να φτάσετε σε αδιέξοδο. Όσο πιο άμεσα αντιμετωπίσετε το burn out, τόσο λιγότερο θα σας επηρεάσει.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ