tired

Νιώθετε κουρασμένοι; 3 πράγματα που θα σας ξεκουράσουν

Για πολύ κόσμο, ο εγκλεισμός στο σπίτι, η έλλειψη προσωπικών, επαγγελματικών αρμοδιοτήτων και μιας δομημένης καθημερινότητας, ίσως φέρνουν κούραση. Υπάρχουν μερικά απλά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε, ξεκινώντας από σήμερα, τα οποία θα μας βοηθήσουν να αντιμετωπίσουμε την κούραση.

Το ζήτημα είναι να αντιμετωπιστούν οι πιθανοί παράγοντες άγχους πριν εμφανιστούν μικρές αλλαγές στη συμπεριφορά μας, τα λεγόμενα “microsteps”, όπως είναι για παράδειγμα η ενεργοποίηση του ξυπνητηριού μισή ώρα νωρίτερα, έτσι ώστε να έχουμε τη δυνατότητα να πατήσουμε αναβολή. Όμως είναι σημαντικό να έχουμε στο μυαλό μας κάποια tips που θα μας βοηθήσουν να αναζωογονηθούμε.

1 Σταματήστε το multitasking
Όταν είμαστε εξαντλημένοι, προσπαθούμε να αναλαμβάνουμε όσο το δυνατόν περισσότερες εργασίες, ώστε να μπορέσουμε (θεωρητικά) να τελειώσουμε νωρίτερα και έπειτα να ξεκουραστούμε. Ωστόσο, στην πράξη, το multitasking δεν βοηθάει. Σύμφωνα με τον Αμερικανικό Σύλλογο Ψυχολόγων, όταν αναλαμβάνουμε περισσότερα από ένα πράγματα, μας είναι πιο δύσκολο να συγκεντρωθούμε και στην πραγματικότητα μειώνεται η παραγωγικότητά μας. Επιπλέον, ερευνητές του Στάνφορντ διαπίστωσαν ότι το multitasking κάνει κακό στη μνήμη μας. Οπότε, εάν είστε ήδη εξαντλημένοι, κάντε στον εαυτό σας τη χάρη να εστιάσετε σε ένα και μόνο πράγμα.

2 Περπατήστε έξω
Μόλις 20 λεπτά περπάτημα σε εξωτερικό χώρο είναι αρκετά για να μειώσετε το στρες και να νιώσετε καλύτερα, σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Frontiers of Psychology. Ομοίως, μια έρευνα του 2008 έδειξε ότι η παρατήρηση εικόνων της φύσης μπορεί να συμβάλει στην αύξηση της συγκέντρωσης του ατόμου. Ως πρώτο βήμα, θα μπορούσατε να αλλάξετε την ταπετσαρία ή την προφύλαξη οθόνης στον υπολογιστή σας με μια φωτογραφία που θα σας ενέπνεε ή να διατηρήσετε έναν φάκελο με εντυπωσιακές φωτογραφίες της φύσης και να τις κοιτάζετε όποτε νιώθετε την ανάγκη.

3 Κοιμηθείτε καλά
Η πανδημία είναι πολύ πιθανόν να επηρεάζει και τον ύπνο σας, να σας κάνει να αισθάνεστε περισσότερο κουρασμένοι κατά τη διάρκεια της ημέρας. Το άγχος επηρεάζει «την ποσότητα του ύπνου και την ποιότητα. Σημαντικοί παράγοντες στη μείωση της κούρασης είναι η απομάκρυνση από τις ειδήσεις και από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πριν τον ύπνο, η δημιουργία ενός ήρεμου περιβάλλοντος για τον ύπνο και ο προγραμματισμός όσον αφορά την ώρα που θα κοιθμηείτε και θα ξυπνήσετε.

Το μυστικό

Ασκηθείτε! Τα αυξανόμενα επίπεδα των ορμονών του άγχους όπως η αδρεναλίνη στο σώμα μειώνουν τα επίπεδα ενέργειας και προκαλούν σωματική και ψυχική κούραση. Οι σωματικές επιδράσεις της καθιστικής ζωής, μπορούν να σας κάνουν να νιώθετε υπνηλία. Η άσκηση μεταβάλλει την βιοχημική και ορμονική ισορροπία.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ