Πώς να βρείτε δουλειά και να διαπρέψετε

Tα παρακάτω tips προκύπτουν «εκ των έσω» και θα σας βοηθήσουν να ξεχωρίσετε στην αγορά εργασίας.

ΨΑΧΝΕΤΕ ΓΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ;
Προσέξτε κάποια βασικά σημεία.
Δώστε προσοχή στο βιογραφικό σας: Για να κάνετε το βιογραφικό σας όσο πιο εντυπωσιακό γίνεται γράψτε… ποσοτικά. Για παράδειγμα, αντί να αναφέρετε «εμπειρία στις πωλήσεις» μπορείτε να πείτε «βοήθησα να αυξηθούν τα κέρδη κατά 9%». Μην ξεχνάτε να αναφερθείτε σε δραστηριότητες του ελεύθερου χρόνου σας, όπως για παράδειγμα ότι διοργανώσατε ή συμμετείχατε σε μια φιλανθρωπική εκδήλωση.
Έχετε αυτοπεποίθηση: Όταν δε χάνετε τον έλεγχο και συνεχίζετε να εκπέμπετε σιγουριά κάτω από τις συνθήκες μιας συνέντευξης, δείχνετε στο μελλοντικό εργοδότη σας ότι μπορείτε να τα καταφέρετε ακόμα και σε συνθήκες πίεσης. Για να διατηρήσετε τον έλεγχο και κατά τη διάρκεια της δικής σας αναζήτησης, κρατήστε αρχείο όλων των εταιριών στις οποίες έχετε κάνει αίτηση.
Να είστε ανοιχτοί στην κριτική: Προκαλώντας τον εργοδότη να σας εξετάσει λεπτομερώς κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης, μπορεί να σας φέρει σημαντικά αποτελέσματα. Ρωτώντας «πιστεύετε ότι δεν είμαι αρκετά έμπειρος/η γι’ αυτή τη θέση;» σας δίνετε αυτόματα η δυνατότητα να ανταπαντήσετε στους ενδοιασμούς που μπορεί να υπάρχουν από την άλλη πλευρά, όσον αφορά τις ικανότητές σας.
Διευρύνετε τους εργασιακούς σας τομείς: Αν σας ενδιαφέρει ένας συγκεκριμένος χώρος, αλλά οι πιθανότητες να βρείτε σε αυτόν εργασία είναι λιγοστές, σκεφτείτε δημιουργικά για το πώς η εμπειρία σας μπορεί να ανταποκριθεί και σε άλλα πεδία. Το επικοινωνιακό σας ταλέντο, μπορεί να σας χρησιμεύσει και στις πωλήσεις, για παράδειγμα, παρ’ όλο που μέχρι τώρα ίσως δουλεύατε σε τηλεφωνικό κέντρο. Δώστε βάση στα μεμονωμένα προσόντα σας κι όχι στους τίτλους.
Φτιάξε το επαγγελματικό σας κάρμα: Ακόμη κι αν περνάτε μεγάλες δυσκολίες, κάντε μια χάρη για κάποιον γνωστό, όπως να συστήσετε έναν πρώην συνάδελφο που θέλει να ασχοληθεί με τη διαφήμιση, σε ένα γνωστό σας που δουλεύει σε διαφημιστική εταιρεία. Με αυτό τον τρόπο και οι άλλοι θα σας ανταποδώσουν με την πρώτη ευκαιρία και πιθανόν να σας αναφέρουν σε γνωστούς τους, στηρίζοντάς σας στην προσπάθειά σας να βρείτε εργασία.

 

ΕΧΕΤΕ ΔΟΥΛΕΙΑ;
Κάντε την πιο δημιουργικά.

Κάντε ένα πλάνο: Για τους περισσότερους ανθρώπους η δημιουργικότητα «ανθίζει» όταν βρίσκονται σε χαλαρό περιβάλλον. Όταν ηρεμούμε και διασκεδάζουμε, απελευθερώνουμε και τον εαυτό μας από τα εμπόδια που μπλοκάρουν τις ιδέες μας. Μην περιμένεις την προθεσμία πιέζοντας τον εαυτό σας να σκεφτεί δημιουργικά την τελευταία στιγμή. Όποτε βρίσκετε χρόνο είναι καλή ευκαιρία να «στύψετε» το μυαλό σας, έτσι ώστε να πείτε εγκαίρως…«εύρηκα – εύρηκα!».
Ψάξτε για πρότυπα: Όσο περισσότερα πρότυπα μπορείτε ν’ αναγνωρίσετε, τόσο περισσότερο υλικό θα έχετε για να δουλέψετε. Αν εντοπίσετε μια νέα τάση στον τρόπο που οι άνθρωποι συμπεριφέρονται ή μιλάνε, σκεφτείτε πώς θα μπορούσατε να τη χρησιμοποιήσετε στο πρότζεκτ που δουλεύετε.
Σκεφτείτε ξανά: Οι περισσότεροι έχουν την τάση να πιστεύουν ότι υπάρχει μια σωστή απάντηση για κάθε πρόβλημα. Στα περισσότερα όμως μπορεί να υπάρξει και δεύτερη και τρίτη. Κάντε μια λίστα με τρεις εναλλακτικούς τρόπους στους οποίους μπορείτε να βασιστείτε για να ξεκινήσετε ένα πρότζεκτ. Αυτό ίσως σας κάνει να αλλάξετε τις υποθέσεις σας για το τι είναι καλύτερο ή σωστό.
«Ξεθάψτε» παλιότερες ιδέες: Ένα σημαντικό μέρος της δημιουργικής διαδικασίας αποτελεί και η γνώση του πότε χρειάζεται να ξεχάσετε τα παλιά και να ψάξετε για κάτι νέο, αλλά και πότε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ιδέες του παρελθόντος και να τις διαμορφώσετε ανάλογα μ’ αυτό που σας εξυπηρετεί, όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν. Μπορεί κάτι που δε σας φαίνεται χρήσιμο στην παρούσα φάση, σ’ ένα χρόνο από τώρα να σας βοηθήσει αν το επαναπροσδιορίσετε. Σημειώνετε τις ιδέες σας και ποτέ δεν ξέρετε πότε θα σας χρειαστούν!

 

Το μυστικό

Να θυμάστε πάντα πώς ένα βιογραφικό θα πρέπει να είναι σύντομο (να μην ξεπερνάει τις 2 σελίδες), ευανάγνωστο και καθαρό.Χρησιμοποιήστε καλή ποιότητα χαρτιού, κατά προτίμηση σε λευκό ή σε κάποιο πολύ απαλό χρώμα. Προσέξτε πολύ καλά την ορθογραφία και τη σύνταξη του κειμένου.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ