mental

Πώς να διατηρήσετε την ψυχική υγεία σας τώρα που μένουμε σπίτι χωρίς να “τρελαθείτε”!

Η καραντίνα σας έχει ρίξει τη διάθεση; Δείτε με ποιους τρόπους μπορείτε να διατηρήσετε την ψυχική υγεία σας… να τρελαθείτε!

1. Δημιουργήστε χώρο εργασίας 
Αν αυτές τις μέρες δουλεύετε από το σπίτι, επιλέξτε ένα σημείο/χώρο όπου θα εργάζεστε. Εκεί δεν πρέπει υπάρχουν περισπασμοί, που δεν θα συναντούσατε στο κανονικό σας γραφείο, οπότε φροντίστε να ενημερώσετε τους όποιους συγκατοίκους σας ότι όσο βρίσκεστε εκεί δεν πρέπει να σας ενοχλούν.

2. Μην αλλάξετε το πρόγραμμα ύπνου σας
Με τόσο χρόνο ελεύθερο, είναι εύκολο να κοιμηθείτε περισσότερες ώρες και φορές από το κανονικό, αλλά και να μείνετε ξύπνιοι υπερβολικά πολλές ώρες. Θα καταφέρετε μόνο να «ταράξετε» τον οργανισμό σας και να αισθάνεστε περισσότερο κουρασμένοι. Βάλτε, λοιπόν, ξυπνητήρι ακόμα κι αν δεν έχετε κάτι να κάνετε το πρωί.

3. Προγραμματίστε την επόμενη μέρα
Δεν χρειάζεται να έχετε σημαντικά πράγματα να κάνετε. Ορίστε πότε θα μαγειρέψετε, πότε θα πλύνετε τα πιάτα, ακόμα και τι ταινία θα δείτε. Αυτό θα σας βοηθήσει να αποφύγετε να ξοδέψετε τη μέρα σας στον καναπέ, κοιτώντας το ταβάνι, και θα σας δώσει μία αίσθηση ελέγχου.

4. Ακολουθήστε τη συνηθισμένη πρωινή ρουτίνα σας
Όλα αυτά που γενικά βαριέστε, τώρα θα αρχίσουν να σας λείπουν. Μπορεί να μην πηγαίνετε το πρωί στο γραφείο, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορείτε να κάνετε το πρωινό σας ντους, να φορέσετε κάτι άλλο πέρα από φόρμες, ακόμα και να βαφτείτε.

5. Παραγγείλτε ό,τι χρειάζεστε
Αν φοβάστε να πάτε στο σούπερ μάρκετ, δεν χρειάζεται να πανικοβάλλεστε. Αρκετά από αυτά έχουν εφαρμογές που επιτρέπουν να κάνετε διαδικτυακά τα ψώνια σας, ώστε να έχετε όχι μόνο ό,τι θα χρειαστείτε, αλλά και ό,τι θα σας κάνει να αισθανθείτε πιο χαρούμενοι, όπως μία σοκολάτα.

6. Φροντίστε να σας δει ο ήλιος
Ο ήλιος είναι μία από τις βασικές πηγές της βιταμίνης D. Πρόκειται για μία βιταμίνη, της οποίας η έλλειψη έχει συσχετιστεί με την εμφάνιση κατάθλιψης. Οπότε ανοίξτε τις κουρτίνες, βγείτε στο μπαλκόνι, στην ταράτσα ή στον κήπο και αφήστε τον ήλιο να σας «λούσει».

7. Μην χάνετε την επικοινωνία με τον έξω κόσμο
Μπορεί να είστε μόνοι στο σπίτι, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να μένετε γενικά μόνοι. Μιλήστε στο τηλέφωνο, ανταλλάξτε μηνύματα και κάντε βιντεοκλήσεις με όλους τους ανθρώπους που υπό κανονικές συνθήκες βρίσκεστε και τα λέτε από κοντά.

8. Αποκτήστε μία νέα δεξιότητα
Μπορεί να είναι κάτι απλό, όπως να μάθετε μία νέα συνταγή ή να ξεκινήσετε τη ζωγραφική, ή κάτι πιο περίπλοκο, όπως η εκμάθηση μίας νέα γλώσσας, ακόμα και γλώσσας προγραμματισμού. Αυτό που έχει σημασία είναι να αισθανθείτε ότι ξοδεύεις παραγωγικά τον χρόνο σας και αυτό το διάστημα δεν πάει πεταμένο.

9. Γυμναστείτε
Ναι, τα γυμναστήρια έκλεισαν και εσύ δεν βγαίνετε από το σπίτι, αλλά αυτό δεν αποτελεί δικαιολογία. Κάντε το YouTube τον νέο personal trainer και βάλτε τη γυμναστική έστω και για μισή ώρα στην ημέρα σας. Έρευνες έχουν δείξει ότι το υπερβολικό καθισιό αυξάνει τις πιθανότητες καρδιοαγγειακών νοσημάτων, ενώ ακόμα και η ήπια γυμναστική μπορεί να περιορίσει τους σκελετικούς πόνους, να αυξήσει την αντοχή μας και να μειώσει το άγχος.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ