sucs

Τι να κάνετε όταν θέλετε να πετύχετε αλλά νιώθετε ότι δεν μπορείτε να κάνετε τίποτα

Αποφασίζετε να κόψετε το κάπνισμα και μετά από ένα μήνα ανάβετε τσιγάρο. Ακολουθείτε της δίαιτά σας με θρησκευτική ευλάβεια για 15 μέρες και ένα βράδυ τρώτε μία ολόκληρη πίτσα. Αποφασίζετε να αρχίσετε τη γυμναστική και μετά δυσκολεύεστε να πείσετε τον εαυτό σας να σηκωθεί από τον καναπέ. Τι μπορείς να κάνετε όταν θέλετε να πετύχετε αλλά νιώθετε ότι δεν μπορείτε να κάνετε τίποτα; Ο professional optimizer Κωνσταντίνος Καρυπίδης προτείνει κάποιες λύσεις.

Λίγο έως πολύ, όλοι έχουμε βρεθεί σε αυτή τη θέση. Βάζουμε στόχους, έχουμε ένα όραμα και μετά από ένα σχετικά μικρό διάστημα αντιμετωπίζουμε φρικτή δυσκολία να κάνουμε εκείνα που ξέρουμε ότι πρέπει για να πετύχουμε εκείνα που είπαμε ότι θέλουμε. Δεν ξέρω αν φταίει το γεγονός ότι είμαστε άνθρωποι και ότι αυτά είναι ανθρώπινα… Μου αρκεί ότι συμβαίνει, οπότε ακολουθεί μία λίστα με στρατηγικές για γρήγορη και αποτελεσματική επαναφορά σε εκείνες τις δράσεις που θα φέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Μην σκέφτεσαι όλα εκείνα στα οποία δεν έχεις πρόσβαση. Δούλεψε με ό,τι είναι διαθέσιμο τώρα μπροστά σου.

1.Αυστηρός Προγραμματισμός
Όταν ρώτησαν τον Σόμερσετ Μωμ αν γράφει μόνο όταν έχει έμπνευση, απάντησε: “Φυσικά και γράφω μόνο όταν έχω έμπνευση. Απλά τυχαίνει να με συναντά κάθε πρωί στις 9 στο γραφείο μου.”
Αν θέλεις να κάνεις κάτι, βάλε αυστηρό και συγκεκριμένο πρόγραμμα. Πάρε το ημερολόγιό σου και δέσμευσε γράφοντας με το χεράκι, το συγκεκριμένο χρόνο που θα αφιερώσεις σε συγκεκριμένη δράση. Κατόπιν σταμάτα να σκέφτεσαι και απλά κάνε.
Για εκείνες τις δράσεις οι οποίες δεν μπορούν να μπουν σε κάποιο συγκεκριμένο πρόγραμμα, εκείνο που μπορείς να κάνεις είναι να τις ενώσεις με μία άλλη αναπόφευκτη δράση. Αν για παράδειγμα θες να καλλιεργήσεις την ευγνωμοσύνη, κάθε φορά που κοιτάς το ρολόι για να δεις την ώρα – κάθε φορά όμως – πες ευχαριστώ που είσαι ζωντανός και ρίξε ένα μικρό χαμόγελο στον εαυτό σου. Η ιδέα είναι να αγκιστρώσεις εκείνο που θες να κάνεις, με κάτι που ήδη κάνεις.

2. Αν δεν προλαβαίνεις, πάντα προλαβαίνεις
Το να σκέφτεσαι ότι δεν έχεις χρόνο να κάνεις τα πράγματα έτσι όπως κρίνεις και έτσι όπως “θα έπρεπε να γίνουν” οπότε και να μην τα κάνεις καθόλου, δε σε οδηγεί πουθενά παρά μόνο στην αναβλητικότητα. Αν δεν μπορείς να πας γυμναστήριο για μία ώρα, πήγαινε για 15 λεπτά. Αν δεν μπορείς να κάνεις yoga κλείσε τα μάτια για ένα λεπτό και διαλογίσου. Είναι σημαντικότερο να μείνεις σε ευθυγράμμιση με το στόχο σου κάνοντας κάτι μικρό, από το να δικαιολογείς την απραγία σου λόγω χρόνου ή συνθηκών. Κάνε κάτι προς την κατεύθυνση των ονείρων σου, ακόμα και αν μοιάζει ασήμαντο.

3. Εστίασε σε εκείνα που έχεις στα χέρια σου
Μην σκέφτεσαι όλα εκείνα στα οποία δεν έχεις πρόσβαση. Δούλεψε με ό,τι είναι διαθέσιμο τώρα μπροστά σου. Θα ήταν ωραία να έχεις μία πισίνα και να κολυμπάς 5 φορές τη μέρα αλλά δεν την έχεις. Πήγαινε στο κολυμβητήριο. Θα ήταν πολύ ωραία να έχεις έναν επαγγελματικό διάδρομο και να τρέχεις με το που σηκωθείς από το κρεβάτι αλλά δεν έχεις, οπότε βάλε τα παπούτσια και πήγαινε στο πάρκο. Θα ήταν πολύ ωραία να είχες φίλους και γονείς που βλέπουν τα πράγματα όσο θετικά και ελπιδοφόρα τα βλέπεις εσύ για να σε στηρίζουν, αλλά δεν είναι έτσι τα πράγματα οπότε κράτα για στήριγμα και έμπνευση το βιβλίο που αγόρασες και τόσο αγαπάς.
Αυτό που προσπαθώ να πω εδώ, είναι πως ο μόνος τρόπος για να φέρνεις αποτελέσματα δεν είναι περιμένοντας να αποκτήσεις όσα δεν έχεις, αλλά το να εργάζεσαι με εκείνα που έχεις στο τώρα. Αποδέξου το σημείο και τη συνθήκη που βρίσκεσαι. Κάνε τη δουλειά σου από εκεί. Τίποτα άλλο.

4. Δημιούργησε ένα περιβάλλον που να σε βοηθά
Εκτός από τους ανθρώπους που σε περιβάλλουν, είναι πολύ σημαντικό το περιβάλλον σου και το πως σε εμπνέει ή όχι. Τα πράγματα που βλέπεις, οι κορνίζες στον τοίχο, τα αντικείμενα πάνω στο γραφείο… Τούτα είναι απλά πράγματα τα οποία ελέγχονται από σένα. Μην τα θεωρείς λεπτομέρειες γιατί βάσει της προηγούμενης στρατηγικής το σημαντικό είναι να κάνεις κάτι με ό,τι είναι διαθέσιμο τώρα. Το περιβάλλον σου, σου είναι πάντα διαθέσιμο τώρα και η επιρροή του πάνω σου μεγαλύτερη από ότι φαντάζεσαι. Φτιάξε ένα περιβάλλον που σε εμπνέει.

5. Σκέψου
Σκέψου τελικά, αν εκείνα που λες ότι επιθυμείς τα επιθυμείς πραγματικά ή απλά προσπαθείς να τα πετύχεις από κεκτημένη ταχύτητα. Ζεις τη δική σου ζωή ή τη ζωή των άλλων; Διότι αν αποτυγχάνεις επανειλημμένως να ακολουθήσεις μία δράση, ίσως είναι επειδή απλά δε τη θες πραγματικά. Πέρνα λίγο χρόνο με τον εαυτό σου, αναρωτήσου για τους στόχους και τις επιθυμίες σου και κράτα μόνο εκείνα που είναι πραγματικά δικά σου χωρίς τύψεις, χωρίς ενοχές και χωρίς ανάγκη να δικαιολογήσεις τίποτα σε κανέναν.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ