5 βήματα για ολική ευεξία

Θέλετε να προστατεύσετε την υγεία σας και να ενισχύσετε την ευεξία σας; Ακολούθησε τις παρακάτω πέντε ολιστικές συμβουλές που ακολουθώ κι εγώ και δείτε πραγματική διαφορά.

1. Φροντίστε το σώμα σας. Μπορεί να έχουμε όλοι την καλή πρόθεση να φροντίσουμε το σώμα μας με τη σωστή διατροφή και άσκηση, αλλά πολλοί δυσκολευόμαστε να το ακολουθήσουμε αυτό. Συχνά δεν είμαστε σε αρμονία με το σώμα μας. Μας δίνει διαρκώς μηνύματα, αλλά δεν έχουμε την επίγνωση να το ακούσουμε. Ωστόσο, ο γενετικός μας κώδικας έχει αλλάξει ελάχιστα τα τελευταία 40.000 χρόνια. Αυτό που απαιτεί είναι να ζούμε μια σχετικά απλή ζωή, να τρεφόμαστε με φρέσκο φαγητό, να είμαστε σωματικά ενεργοί. Αυτό απέχει πολύ από τον τρόπο με τον οποίο ζούμε οι περισσότεροι σήμερα.

Τι να κάνετε: Η καλή υγεία χτίζεται πάνω στα θεμέλια του επαρκούς ύπνου και της ξεκούρασης, την πλούσια σε θρεπτικά στοιχεία διατροφή, τη σωματική δραστηριότητα και το να περνάμε λίγο χρόνο έξω καθημερινά.

2. Διώξτε το στρες. Από τους πονοκεφάλους και την κόπωση, μέχρι τους πόνους στην πλάτη, τα συμπτώματα της υπερφόρτωσης από το στρες είναι γνωστά σε πολλούς. Ενώ οι προκλήσεις της καθημερινότητας είναι αρκετές για να προκαλέσουν στρες –είτε είναι τα προβλήματα στη σχέση είτε ο συνδυασμός μητρότητας και καριέρας- οι ειδικοί πιστεύουν ότι η κύρια αιτία είναι το στρες που θέτουμε οι ίδιοι στον εαυτό μας. Πολλοί δυσκολεύουν τον εαυτό τους. Μπορεί να έχουν τάσεις τελειομανίας, την επιθυμία να ικανοποιούν τους άλλους, να είναι “καλοί” όλη την ώρα ή να πιέζουν τον εαυτό τους υπερβολικά. Το στρες έχει σωματικό αντίκτυπο, προκαλώντας μυϊκούς πόνους, θέτοντας σε κίνδυνο το ανοσοποιητικό μας και μειώνοντας την απορρόφηση θρεπτικών στοιχείων. Πώς μπορούμε, λοιπόν, να το διαχειριστούμε καλύτερα;
Τι να κάνετε: Μια απογραφή του στρες. Βοηθά να αναγνωρίζετε ότι είστε στρεσαρισμένοι για να ανακτήσετε τον έλεγχο. Σημειώστε ό,τι σας αγχώνει, μικρό ή μεγάλο. Δίπλα, γράψτε τις ενέργειες που μπορείτε να κάνετε για να αλλάξετε την κατάσταση ή την αποδοχή ότι ίσως είναι πέρα από τον έλεγχό σας. Κάνοντάς το αυτό, θα αρχίσετε να κατανοείτε τα ερεθίσματα του στρες. Για επιτόπου ανακούφιση από το στρες ακολουθήστε την τεχνική αναπνοής 4/7. Όταν νιώσετε ένταση, πάρτε μια ανάσα μετρώντας ως το τέσσερα και εκπνεύστε μετρώντας ως το εφτά. Επαναλάβετε πέντε φορές.

3. Αποδεχτείτε τον εαυτό σας. Ο πιο γρήγορος τρόπος προς την ηρεμία είναι να μάθετε να αποδεχόσαστε αυτό που είσαστε. Οι άνθρωποι που αποδέχονται τον εαυτό στους νιώθουν πιο υγιείς κι ευτυχισμένοι και είναι λιγότερο πιθανό να εμφανίσουν κατάθλιψη ή ψυχολογικά προβλήματα.

Τι να κάνετε: Μια καλή αφετηρία είναι η αντιμετώπιση της εσωτερικής επικριτικής φωνής μας. Κάθε φορά που ακούτε αυτή τη φωνή επίπληξης, προσπαθήστε να βρείτε από πού προέρχεται. Συνήθως τη νιώθεις στο λαιμό, το στήθος ή το κεφάλι. Όταν την εντοπίσετε, πείτε σιωπηλά σε αυτό το μέρος του εαυτού σας “Σε βλέπω και σε αποδέχομαι”, αναπνέοντας βαθιά. Κάνοντάς το αυτό κάθε φορά που ακούτε την επικριτική φωνή, με τον καιρό θα αποσυνδεθείτε από αυτή και θα μειώσετε τη δύναμή της.

4. Αντιμετωπίστε και ενστερνιστείτε τα αισθήματά σας. Μια από τις συχνότερες αιτίες της κακής υγείας είναι η έλλειψη συναισθηματικής επίγνωσης. Συνήθως δεν ξέρουμε πώς να διαχειριστούμε και να επεξεργαστούμε τα συναισθήματά μας και περνάμε χρόνο αποφεύγοντας ή ναρκώνοντάς τα με τσιγάρα, αλκοόλ ή καφεΐνη. Όταν συνεργαζόμαστε με τα συναισθήματά μας αντί να τους εναντιωνόμαστε, μειώνουμε την πιθανότητα ασθενειών που προκαλούνται από τα συναισθήματα, όπως οι χρόνιοι πόνοι ή το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου.

Τι να κάνετε: Για να έρθετε σε επαφή με τα αισθήματά σας και να καταλάβετε πώς επηρεάζουν τη σωματική σας υγεία αναρωτηθείτε τι υπονομεύει την πίστη στον εαυτό σας. Μοιραστείτε τα αισθήματά σας με μια φίλη ή έναν φίλο, ώστε να μπορέσετε να τα επεξεργαστείτε και να τα αποδεχθείτε, για να μην εξελιχθούν σε εμπόδια προς την καλή υγεία.

5. Εμβαθύνετε και αναπτύξτε τις σχέσεις σας. Η ποιότητα των σχέσεών μας έχουν βαθιά επιρροή στην υγεία μας και επηρεάζουν ακόμα και τις πιθανότητας να αρρωστήσουμε. Η επιθεώρηση Journal of Chronic Diseases αναφέρει ότι οι άνθρωποι που νιώθουν απομονωμένοι έχουν τρεις με τέσσερις φορές περισσότερες πιθανότητες να αρρωστήσουν από αυτούς που δε νιώθουν έτσι.

Τι να κάνετε: Όλοι έχουμε την ανάγκη να παίρνουμε αγάπη και επιβεβαίωση, γι’ αυτό η δημιουργία σχέσεων είναι σημαντική για την υγεία μας. Έχει να κάνει όμως με την ποιότητα των σχέσεων, όχι την ποσότητα, δηλαδή το να είμαστε συναισθηματικά οικείοι. Αυτό περιλαμβάνει την αμοιβαία ειλικρίνεια και την κατάρριψη των αμυνών μας. Αυτό δε σταματά στο σύντροφο και την οικογένειά μας. Ένα καλό δίκτυο υποστήριξης από φίλους είναι ζωτικής σημασίας συστατικό της πνευματικής υγείας. Η γαλούχηση των πιο στενών σχέσεών μας και η αφιέρωση χρόνου στους σημαντικούς ανθρώπους της ζωής μας οδηγεί κατευθείαν στην καλύτερη υγεία. Προσωπικά έχω φίλες κοντά μου περίπου 20 χρόνια και φροντίζω κάθε βδομάδα να διαθέτω χρόνο σε αυτές τις σχέσεις. Λειτουργούν ως αγχολυτικό και μου δίνουν την ψυχική ενέργεια που χρειάζομαι για να συνεχίζω.

Το μυστικό

Κοιμηθείτε καλά! Οποιοδήποτε φως μπορεί να ενεργοποιήσει λανθασμένα το βιολογικό ρολόι σας, οπότε βάλτε στόρια που να κρύβουν το εξωτερικό φως. Ρυθμίστε τη θερμοκρασία στους 22 βαθμούς Κελσίου. Η πτώση της θερμοκρασίας του σώματος βοηθά σε έναν καλό και υγιεινό ύπνο.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ