wakeup

Mindfulness: 5 βήματα για να επιστρέψουμε ήρεμα στην κανονικότητα

Η ένταση, ο φόβος και το άγχος, τα μέτρα ατομικής προστασίας, κλπ., των τελευταίων μηνών, λόγω της πανδημίας, μπορεί να έχουν επηρεάσει αρνητικά ή έχουν αλλάξει τις καθημερινές συνήθειες. Η Κατερίνα Καρέλλα, σύμβουλος Holistic Mindfulness, Master Practitioner on Eating Disorders & Obesity Peter Hess® Sound Therapy μας δείχνει τα βήματα για να επιστρέψουμε ήρεμα στην κανονικότητα.

Φέτος οι διακοπές, ήταν πρωτόγνωρες και τελείως διαφορετικές και παρά την ξεκούραση, μήπως δεν ξεφύγατε από τις συνήθειες αυτές; Μήπως οι διακοπές, έγιναν «άλλοθι», για μειωμένη άσκηση, συναισθηματική υπερφαγία και εκτόνωση μέσω του φαγητού και υπερκατανάλωσης ζάχαρης και αλκοόλ; Μήπως νιώθετε ότι ήταν τόσο λίγες και δεν προλάβατε, να χαρείτε όσο θέλετε; Όπως και αν νιώθετε, τώρα που έχετε επιστρέψει στην βάση σας, μπορείτε να διαχειριστείτε την καθημερινότητα σας, με περισσότερη ενέργεια, αισιοδοξία, χαρά και ευγνωμοσύνη.

Για να ξεκινήσετε, λοιπόν, πιο ήρεμα, με αισιοδοξία, ενέργεια και χωρίς ενοχές και διατροφικές στερήσεις, ακολουθήστε αυτές τις πρακτικές, της Ενσυνειδητότητας (Mindfulness Living). Δηλαδή επιλέξτε, να επικεντρώνεστε συνειδητά, στην παρούσα στιγμή και στις εμπειρίες σας, με όλη σας την προσοχή. Αφήστε λίγο, το μοντέλο του «κάνω» και «τι έκανα» επιλέξτε το μοντέλο του «νιώθω και τι αισθάνομαι τώρα».
Κρατήστε τις αναμνήσεις των διακοπών και επικεντρωθείτε, στο πως θα περνάτε κάθε μέρα, πιο αρμονικά, δημιουργικά και ήρεμα. Ακολουθήστε, βασικές πρακτικές της Ενσυνειδητότητας (Mindfulness Living), για να νιώθετε ισορροπία και ενέργεια, καθημερινά.

5 βήματα για να επιστρέψουμε ήρεμα στην κανονικότητα

1. Το πρωί μόλις ξυπνήσετε, μην ανοίξετε αμέσως το κινητό σας, μη σηκωθείτε απότομα από το κρεβάτι, αλλά πάρτε 3-4 αναπνοές και παρατηρήστε το σώμα σας, πάνω στο κρεβάτι. Δεν χρειάζεται να κάνετε κάτι ιδιαίτερο, απλά, για 2-3 λεπτά, νιώστε το βάρος του, πάνω στο στρώμα και παρατηρείστε πως αισθάνεστε. Έτσι ξεκινάτε την ημέρα σας, με πιο ήσυχο μυαλό και καλύτερη διάθεση.

2. Εφαρμόστε την άσκηση της πρόθεσης, στην αρχή της ημέρας και πριν φύγετε από το σπίτι. Πριν ξεκινήσετε για τη δουλειά ή τις υποχρεώσεις της ημέρας, βάλτε μία θετική πρόθεση για την ημέρα και πείτε την. Πχ. «μια ωραία μέρα ξεκινά ή σήμερα τελειώνω τις υποχρεώσεις μου, είμαι καλά σήμερα, μία νέα ημέρα αρχίζει κλπ.». Αυτό βοηθά, να αναγνωρίζετε, τα θετικά της κάθε ημέρας και αυτά που πετύχατε.

mindfulness-3772612

3. Αποδεχτείτε τις τυχόν διατροφικές “ατασθαλίες” που κάνατε τις προηγούμενες εβδομάδες. Το να κατηγορείτε και κριτικάρετε τον εαυτό σας, για το πως και πόσο φάγατε ή ήπιατε στις διακοπές, δεν βοηθά να το σταματήσετε. Αντίθετα η συμπεριφορά αυτή, το ενισχύει. Πάρτε σαν παράδειγμα, ένα δάσκαλο, που σας ενθαρρύνει και αναγνωρίζει τα καλά σας στοιχεία και την προσπάθεια σας. Αντίθετα σκεφτείτε ένα δάσκαλο, που συνεχώς σας κριτικάρει, βλέπει μόνο τα λάθη σας και σας κρίνει αυστηρά και ίσως άδικα. Με ποιον δάσκαλο θα νιώθετε πιο “μοτιβαρισμένοι” και με ποιον θα μάθετε περισσότερα πράγματα; Έτσι είναι και ο εαυτός σας. Δεν θέλει, αυτοτιμωρία, στέρηση, αρνητική κριτική κλπ, αλλά θέλει αποδοχή, σεβασμό και φροντίδα. Οπότε τώρα, μετά τις διακοπές, αν θέλετε να ισορροπήσετε την διατροφή σας, εφαρμόστε με φροντίδα, σεβασμό και αγάπη, τις παρακάτω πρακτικές της Ενσυνείδητης Δαιτροφής:

  • Αφήστε πίσω τις διακοπές. Χαρήκατε, φάγατε, ήπιατε, το ευχαριστηθήκατε, μπορεί να το παρακάνατε, καλά κάνατε, αλλά αυτό έγινε, είναι παρελθόν. Κρατήστε τις αναμνήσεις, αλλά μην το κουβαλάτε μαζί σας. Γιατί πολλές φορές, έτσι χάνουμε το παρόν, που μπορεί να είναι πιο χαρούμενο και δημιουργικό.
  • Κάθε μέρα, είναι μία καινούργια μέρα. Ξεκινήστε κάθε μέρα να επικεντρώνεστε στο φαγητό και φάτε με Ενσυνειδητότητα. Δηλαδή να τρώτε με όλη σας, την προσοχή στο φαγητό. Παρατηρήστε τα χρώματα,την ποικιλία, τις μυρωδιές, την υφή των τροφών κλπ. και αποφύγετε να βλέπετε παράλληλα τηλεόραση ή το κινητό σας. Είναι απλό, αλλά πιο δύσκολο στην πράξη, αλλά αν επιμείνετε, θα αποζημιώθείτε, γιατί και θα απολαμβάνετε και θα τρώτε πιο θρεπτικά και λιγότερο.
  • Αντί να τσιμπολογάτε, διαλέξτε ένα ωραίο πίατο και γεμίστε το, ως εξής: Βάλτε μισή ποσότητα από αυτό που θεωρείτε υγιεινό και μισή από αυτό που λιγουρεύεστε. Αν θέλετε να ξαναγεμίσετε το ωραίο πιάτο σας, κάντε το, με τον ίδιο τρόπο. Το ίδιο ισχύει και με ένα σνακ.
  • Τρώτε πάντα καθιστοί, ακόμα και μία μπουκιά, ποτέ όρθιοι. Η πρακτική αυτή σας βοηθά, να δώσετε την απαιτούμενη σημασία και αξία στην διατροφή σας, που είναι πολύτιμη, για τον οργανισμό σας.
  • Φάτε αργά και απολαυστικά. Αν τρώτε πολύ γρήγορα, τότε δεν προλαβαίνετε να απολαύσετε το φαγητό και οι θρεπτικές ουσίες δεν απορροφούνται σωστά. Όσο πιο ήρεμα και αργά τρώτε κάθε μπουκιά σας, τόσο πιο πολύ θα απολαμβάνετε και θα χορταίνετε γρηγορότερα.

4. Κάντε ένα περίπατο με Ενσυνειδητότητα. Ένας μικρός περίπατος, ακόμα και γύρω από το τετράγωνο του σπιτιού σας, μπορεί να είναι μία ωραία άσκηση χαλάρωσης. Απλά καθώς περπατάτε φέρτε την προσοχή σας στο σώμα σας, στο πως κινούνται τα πόδια σας, πως έρχονται σε επαφή με την γη. Παρατηρείστε τα κτίρια, τα σπίτια, τα δέντρα και μπορεί να ανακαλύψετε πράγματα, που δεν έχετε ξαναδεί. Αυτή η εμπειρία ηρεμεί και αναζωογονεί.

5. Αναλύστε, το πρόγραμμα της ημέρας. Γράψτε πόσες ώρες απασχολείστε στην δουλειά, πόσες ώρες κοιμάστε, πόση ώρα ασχολείστε με το σπίτι, πόση ώρα έχετε ελύθερο χρόνο, για σας (για άσκηση, hobby, κάτι που σας αρέσει κλπ.). Δεν χρειάζεται να αλλάξετε κάτι, αλλά να παρατηρήσετε, αν υπάρχει κάποιο εναλλακτικό και εφικτό πρόγραμμα, που θα σας ικανοποιεί περισσότερο.

Με την πρακτική της Ενσυνειδητότητας (Mindfulness), ζείτε πιο πολύ στην παρούσα στιγμή, διαχειρίζεστε πιο αποτελεσματικά και ψύχραιμα, τις δυσκολίες, τρώτε πιο θρεπτικά και λιγότερο, αλλά και απολαμβάνετε πολύ περισσότερο.

Το άρθρο είναι ενημερωτικό. Δεν κάνει διάγνωση και δεν υποκαθιστά τις δίαιτες ή/και την παρακολούθηση από Επαγγελματία Υγείας ή Διαιτολόγο/Διατροφολόγο ή Ενναλακτικό Θεραπευτή.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ