clean

Ένα μυστικό αδυνατίσματος που καίει λίπος!

Το ξέρατε ότι το μυστικό αδυνατίσματος βρίσκεται στο καθάρισμα του σπιτιού;

Καθαρίστε και αποφύγετε την “κοιλίτσα”
Η σαβούρα αυξάνει την αίσθηση απογοήτευσης (μα που βρίσκεται η άλλη κάλτσα;) και μειώνει τις δυνατότητες χαλάρωσης. Γι’ αυτό δεν είναι περίεργο που οι γυναίκες οι οποίες περιέργραφαν το σπίτι τους ως ακατάστατο και γεμάτο από πράγματα είχαν υψηλότερα επίπεδα κορτιζόλης, της ορμόνης του στρες, σύμφωνα με έρευνα από το Παενπιστήμιο της Καλιφόρνιας. Μια λιγότερο προφανής συνέπεια είναι ότι, επειδή το κοιλιακό λίπος περιέχει περισσότερους υποδοχείς κορτιζόλης, το σώμα σας αντιδρά στο χρόνιο στρες αποθηκεύοντας λίπος στην περιοχή της μέσης.

Πώς η κορτιζόλη μας παχαίνει
Η κύρια ορμόνη του στρες, η κορτιζόλη, ευθύνεται για την αύξηση του σωματικού μας βάρους. Η κορτζόλη παράγεται στα επινεφρίδια και έχει τρεις κύριες εργασίες: αυξάνει το σάκχαρο, αυξάνει την αρτηριακή πίεση και ρυθμίζει την ανοσοποιητική λειτουργία. Είναι μια “παρορμητική” ορμόνη που μας κάνει να αισθανόμαστε έξυπνοι και ετοιμοπόλεμοι! Ωστόσο, χρειάζεται προσοχή. Ο «διακόπτης» αυτός μπορεί ξαφνικά να γυρίσει στο κόκκινο και τότε μετατρέπεται σε πρόβλημα.

Η υψηλή κορτιζόλη φαίνεται πως αυξάνει το βάρος, ενώ τρώμε ελάχιστα και γυμναζόμαστε έντονα σχεδόν καθημερινά. Μειώνει εγκεφαλικές χημικές ουσίες, όπως σεροτονίνη και ντοπαμίνη και μας κάνει να τρώμε λόγω εκνευρισμού.

Όταν παραμένει συνέχεια υψηλή, το σώμα πιστεύει λανθασμένα ότι λιμοκτονεί και αρχίζει να αποθηκεύει περισσότερο λίπος για περιόδους «ασιτίας» δηλαδή στρες. Αυτό με τη σειρά του οδηγεί σε αύξηση της ινσουλίνης που ως γνωστό είναι η ορμόνη αποθήκευσης λίπους. Η υψηλή κορτιζόλη αυξάνει το σάκχαρο για να μας βοηθήσει να αντέξουμε τις στρεσσογόνες καταστάσεις, αλλά το υψηλό σάκχαρο ισοδυναμεί με αυξημένη επιθυμία για ζάχαρη. Το αποτέλεσμα είναι η φυσιολογία του σώματος μας λειτουργεί εναντίον μας – υψηλή κορτιζόλη = υψηλή ινσουλίνη = υψηλό σάκχαρο, που όλα αυτά μαζί έχουν ως αποτέλεσμα αυξημένη εναπόθεση λίπους. Όταν η κορτιζόλη παραμένει υψηλή τη νύχτα, ενώ θα πρέπει να είναι πολύ χαμηλή, δεν μπορούμε να κοιμηθούμε ή ο ύπνος δεν είναι ξεκούραστος. Το σώμα αυτό το ερμηνεύει ως στρες και ο φαύλος κύκλος συνεχίζεται: η έλλειψη ύπνου = στρες = υψηλή κορτιζόλη = υψηλό σάκχαρο = λιγούρες.

Χρόνια υψηλή κορτιζόλη, μπορεί να προκαλέσει, διατροφή πλούσια σε σάκχαρα, υδατάνθρακες, καφέ και αλκοόλ, συναισθηματικό στρες, έλλειψη ύπνου, φλεγμονή, αλλαγές στη ζωή μας που προκαλούν άγχος (απόλυση, μετακόμιση, νέα δουλειά, γάμος ή διαζύγιο). Τα προβλήματα που συνδέονται με την υψηλή κορτιζόλη είναι αύξηση σπλαχνικού λίπους, αντίσταση στην ινσουλίνη, κακή διάθεση, κακή ποιότητα ύπνου, αργή επούλωση πληγών.

Πώς να χαλαρώσετε

Ευτυχώς, δεν χρειάζεται να έχετε όλο το σπίτι σε άψογη κατάσταση για να ηρεμήσετε. Το μυστικό αδυνατίσματος και καθαρίσματος είναι να ξεκινήσετε τακτοποιώντας μια περιοχή που έχετε στο οπτικό σας πεδίο, όπως το μπουντουάρ σας.

Μία συνήθεια που πρέπει να αποβάλλετε αφού θα σας γλιτώσει από περιττές δουλειές και σπατάλη χρόνου είναι να αφήνετε τα πράγματα διάσπαρτα μέσα στο σπίτι. Φροντίστε κάθε φορά που χρησιμοποιείτε κάτι να το επιστρέφετε στη θέση του. Όσο τα αφήνετε ξεχασμένα σε διάφορα σημεία αυτά θα μαζεύονται.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ