Αδυνατίζουμε με χρονοδιατροφή;

Σύμφωνα με την χρονοδιατροφή ακούμε το σώμα μας και σεβόμαστε το βιολογικό μας ρολόι. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να τρώμε τη σωστή στιγμή. Είναι ωφέλιμο για τον μεταβολισμό να τρώμε συγκεκριμένες ώρες;

Τι είναι ο κιρκάδιος ρυθμός;

Το κιρκάδιο σύστημα είναι το βιολογικό ρολόι που οργανώνει το μεταβολισμό, τη φυσιολογία και όλες τις βιολογικές διαδικασίες του οργανισμού σε 24ωρους κύκλους. Αυτοί οι κύκλοι ρυθμίζουν συγκεκριμένες συμπεριφορές και δραστηριότητες κατά τη διάρκεια της ημέρας (π.χ. σωματική δραστηριότητα, διέγερση και μεταβολισμός) ή της νύχτας (π.χ. ύπνος και νηστεία) και είναι απαραίτητοι για την υγιή φυσιολογική μας λειτουργία.

Ο αποσυγχρονισμός αυτών των κύκλων (ακατάστατες ώρες ύπνου και λήψης τροφής) επηρεάζουν αρνητικά τον μεταβολισμό της γλυκόζης, των λιπιδίων, ορμονών όπως η κορτιζόλη, την όρεξη και την αρτηριακή πίεση.

Τι είναι η χρονοδιατροφή;

Η χρονικά περιορισμένη σίτιση (Time-restricted feeding), ή πιο απλουστευμένα χρονοδιατροφή είναι ο περιορισμός στο χρονοδιάγραμμα των γευμάτων. Έ ει αναδειχθεί ως μια πολλά υποσχόμενη διατροφική προσέγγιση για τη διαχείριση της παχυσαρκίας και μεταβολικών νοσημάτων.

Πρόσφατες μελέτες υποστηρίζουν ότι η ακατάστατη κατανάλωση τροφής τις ώρες που ο μεταβολισμός επιβραδύνεται (βραδινές ώρες) έχει επιβλαβείς επιπτώσεις στον μεταβολισμό και επηρεάζουν την παθογένεση των μεταβολικών ασθενειών.

Αντίθετα, η κατανάλωση τροφής κατά τη διάρκεια της ημέρας μειώνει τις μεταβολικές διαταραχές και είναι οι βέλτιστες ώρες για την πρόσληψη τροφής.

Τα αποτελέσματα μιας πρόσφατης μετα-ανάλυσης 11 πειραματικών και μη-πειραματικών μελετών, υποστηρίζουν ότι οι συμμετέχοντες που ακολούθησαν μια διατροφή με χρονικά περιορισμένη σίτιση πέτυχαν καλύτερα αποτελέσματα στην απώλεια βάρους και στη μείωση της γλυκόζης νηστείας σε σύγκριση με του συμμετέχοντες που ακολούθησαν μια διατροφή χωρίς περιορισμό στον χρόνο κατανάλωσης των γευμάτων.

Οι ερευνητές καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι ένα πρόγραμμα βασισμένο στη χρονικά περιορισμένη σίτιση το οποίο ευθυγραμμίζεται με τον κιρκάδιο ρυθμό μας πιθανώς να έχει ευεργετικά μεταβολικά αποτελέσματα, αλλά η απώλεια βάρους είναι αποτέλεσμα της συνολικής μείωσης των προσλαμβανόμενων θερμίδων.

Χρονοδιατροφή: Σεβασμός στο βιολογικό ρολόι

Παίρνουμε κάτι για πρωινό, 1 ώρα αφότου ξυπνήσουμε

4-6 ώρες αργότερα, παίρνουμε ένα γεύμα πλούσιο σε πρωτείνες

5 ώρες αργότερα τρώμε ένα φρούτο

Τρώμε βραδυνό μόνο αν πεινάμε

Αυτή η διανομή γευμάτων μέσα στην ημέρα επιτρέπει στον οργανισμό να χωνέψει τις τροφές, χωρίς ποτέ να είναι υπερχορτάτος.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ