Γιατί πεινάτε συνέχεια;

Σας έχει συμβεί ποτέ να πεινάτε συνεχώς; Αναγνωρίζετε κάτι από τα παρακάτω σε εσάς;

Το αίσθημα της πείνας μπορεί να οφείλεται στο άδειο στομάχι αλλά όχι πάντα. Διάφορες καταστάσεις μπορεί να οδηγήσουν σε μια ανεξέλεγκτη και ασταμάτητη πείνα και καλό είναι να μάθουμε να αναγνωρίζουμε τα σημάδια έτσι ώστε να τα αντιμετωπίζουμε σωστά.

Κάποιες από τις κυριότερες αιτίες της συνεχούς πείνας ίσως είναι:

1 Αρρύθμιστος διαβήτης: Η αυξημένη πείνα αποτελεί ένα από τα συμπτώματα του.

2 Αρρύθμιστος υπερθυρεοειδισμός, όπου ενώ παρατηρείται απώλεια βάρους υπάρχει αυξημένη όρεξη.

3 Λήψη φαρμακευτικής αγωγής: Συνήθως η λήψη αντικαταθλιπτικών, αντιισταμινικών όπως και ινσουλίνης.

4 Εμμηνόπαυση: Οι ορμονικές αλλαγές που λαμβάνουν χώρα στην συγκεκριμένη φάση της ζωής μπορεί να προκαλούν συχνά πείνα.

5 Αυξημένη κατανάλωση αλκοόλ: Είναι γνωστό ότι είμαστε προς αναζήτηση τροφής και ιδίως λιπαρών και αλμυρών γεύσεων καθώς με τη λήψη αλκοόλ αναστέλλεται η έκκριση ορμονών που μειώνουν την όρεξη όπως η λεπτίνη, αλλά χάνεται και ο αυτοέλεγχος και η σωστή κρίση ως προς την ποσότητα που χρειαζόμαστε για να χορτάσουμε. Τέλος, η αφυδάτωση που προκαλείται μπορεί να δημιουργήσει λιγούρες.

6 Στρες και αϋπνίες: Η έλλειψη ύπνου μπορεί να επηρεάσει τις ορμόνες που σχετίζονται με το αίσθημα του κορεσμού και της όρεξης (λεπτίνη-γκρελίνη) αλλά και η αυξημένη κορτιζόλη (ορμόνη του στρες) αυξάνει την όρεξη.

7 Διατροφή πλούσια σε επεξεργασμένους υδατάνθρακες: Όπως για παράδειγμα γλυκά, αναψυκτικά, σφολιατοειδή που προκαλούν απότομες αυξομειώσεις του σακχάρου του αίματος, έτσι μετά από λίγο πεινάμε πάλι. Επιπλέον, η χαμηλή πρωτεϊνική πρόσληψη, πρόσληψη φυτικών ινών και καλών λιπαρών μας στερούν το αίσθημα κορεσμού.

8 Πλήξη αλλά και συναισθηματική φόρτιση: Πολλές φορές θεωρούμε ότι με το φαγητό θα γεμίσουμε τις ώρες μας αλλά και θα βελτιώσουμε τη διάθεση μας.

Εδώ μπορούμε να προσθέσουμε και άλλα αίτια όπως η έντονη άσκηση, το προεμμηνορρυσιακό σύνδρομο, η αφυδάτωση, η εγκυμοσύνη κ.ά.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ