Μας αδυνατίζουν τα γλυκαντικά;

Τα ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά, που συχνά αναφέρονται ως υποκατάστατα ζάχαρης, κερδίζουν ολοένα έδαφος στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Ιδιαίτερα σε εκείνους που επιθυμούν να μειώσουν ή να διατηρήσουν το βάρος τους χωρίς να στερηθούν τη γλυκιά γεύση.

Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι η κίνηση με σίγουρη αποτελεσματικότητα για πετυχημένο αδυνάτισμα είναι ο γενικότερος περιορισμός της ζάχαρης και των τροφίμων με σάκχαρα, επιλέγοντας την πόση νερού και την επιλογή τροφίμων με λίγα ή χωρίς σάκχαρα.

Παρόλα αυτά τα υποκατάστατα ζάχαρης μπορούν σε ορισμένες περιπτώσεις να μειώσουν τις θερμίδες που προσλαμβάνετε οπότε καλό είναι να ξέρετε ορισμένα πράγματα γι’ αυτά ούτως ώστε να τα επιλέγετε έξυπνα.

Τα τεχνητά γλυκαντικά μπορεί να είναι ακόμη και εκατό φορές πιο γλυκά από τη γνωστή μας ζάχαρη δίνοντας λίγες έως καθόλου θερμίδες. Σ’ αυτά ανήκουν η σακχαρίνη, η ασπαρτάμη, η σουκραλόζη, η νεοτάμη και το ακεσουλφαμικό κάλιο και η αντβαντάμη.

Στα φυσικά υποκατάστατα ζάχαρης ανήκουν η σορβιτόλη, ξυλιτόλη, μαννιτόλη, ισομαλτόζη και λακτιτόλη. Συνήθως προστίθενται σε τυποποιημένα προϊόντα. Η υπερβολική κατανάλωσή τους μπορεί να έχει δυσάρεστες επιπτώσεις στο γαστρεντερικό (διάρροιες, φουσκώματα).

Ανάμεσα στα νεότερα γλυκαντικά το πιο δημοφιλές είναι η στέβια, ένα θαμνώδες φυτό. Ανάμεσα στις διάφορες ουσίες που παράγει είναι η στεβιοσίδη, φυσική γλυκαντική ουσία 300 φορές πιο γλυκιά από τη ζάχαρη και, χωρίς θερμίδες. Τα γλυκαντικά που χρησιμοποιούνται σήμερα είναι επεξεργασμένες μορφές του φυτού σε υγρή μορφή ή σκόνη που περιέχει συγκεκριμένα συστατικά του φυτού. Ορισμένες μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωσή της μπορεί να έχει οφέλη για την υγεία όπως η μείωση της αρτηριακής πίεσης και της γλυκόζης του αίματος, γεγονός που την καθιστά δημοφιλή επιλογή για τους πάσχοντες από διαβήτη.

Το μυστικό

Ανεξαρτήτως πάντως του γλυκαντικού που θα προτιμήσετε φροντίστε να τηρείτε το μέτρο όσον αφορά την κατανάλωση των προϊόντων που το περιέχουν.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ