Μπορείτε να αποκτήσετε ταχύτερο μεταβολισμό τρώγοντας;

Ακούγονται πολλά για το μεταβολισμό. Εξετάσαμε τέσσερις τακτικές για να δούμε αν λειτουργούν.

1 Φάτε αρκετές πρωτεΐνες και υδατάνθρακες
Το σώμα σας καταναλώνει περισσότερο ενέργεια όταν χωνεύει πρωτεΐνες παρά λιπαρά ή υδατάνθρακες. Όταν τρώτε λιπαρά, μόνο το 5% των θερμίδων χρησιμοποιείται για να διασπαστεί η τροφή, ενώ όταν τρώτε σύνθετους υδατάνθρακες, όπως δημητριακά ολικής αλέσεως, χρησιμοποιείται μέχρι και το 20%. Για τις πρωτεΐνες, είναι μεταξύ 20 και 30%. Για να μεγιστοποιήσετε τις θερμίδες που καίγονται με την πέψη και να ελέγξετε την πείνα σας, φάτε αρκετούς σύνθετους υδατάνθρακες για να τροφοδοτήσετε το σώμα με ενέργεια όλη μέρα και λίγες πρωτεΐνες με κάθε γεύμα. Δε χρειάζεται να είναι κρέας. Οι ξηροί καρποί, τα γαλακτοκομικά, το τόφου και τα φασόλια είναι όλες καλές χορτοφαγικές πηγές πρωτεϊνών.

2 Προγραμματίστε τα γεύματα σας την ίδια ώρα κάθε μέρα
Σύμφωνα με μία μελέτη τα ζώα στα οποία επιβλήθηκε μια προγραμματισμένη διατροφή, έτσι ώστε να γνωρίζουν πότε θα έτρωγαν, υφίσταντο ορμονικές αλλαγές που τα βοήθησαν να επεξεργάζονται και να καίνε καλύτερα τις θερμίδες που κατανάλωναν. Τα ζώα που δε γνώριζαν πότε θα είναι το επόμενο γεύμα τους ήταν πιο πιθανό να αποθηκεύουν τις θερμίδες ως λίπος.

3 Πίνετε περισσότερο νερό
Σε μια μικρή γερμανική έρευνα, οι συμμετέχοντες που έπιναν 500 ml νερό κάθε φορά είχαν αύξηση του μεταβολικού ρυθμού κατά 30% την ώρα που ακολουθούσε, καίγοντας επιπλέον 24 θερμίδες. Οι ερευνητές συνέστησαν το κρύο νερό, γιατί το σώμα καίει περισσότερες θερμίδες για να το φέρει σε θερμοκρασία σώματος. Αυτή ήταν μια έρευνα σε 14 μόνο άτομα, οπότε δεν είναι βέβαιο πόσο αποτελεσματική είναι αυτή η στρατηγική. Ωστόσο, το να μένετε ενυδατωμένοι θα σας κρατήσει υγιείς έτσι κι αλλιώς.

4 Φτιάξτε έναν καφέ
Επιστημονικές μελέτες δείχνουν ότι ο καφές μπορεί να αυξήσει το μεταβολισμό σε ποσοστό 3-11%. Μάλιστα, είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα η παρατήρηση ότι η τόνωση του μεταβολισμού προκύπτει κυρίως από τον αυξημένο ρυθμό καύσης του λίπους, σύμφωνα με μελέτη στην επιθεώρηση American Journal of Clinical Nutrition. Βέβαια, ο βαθμός στον οποίο θα ωφελήσει ο καφές τον μεταβολισμό εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως το σωματικό βάρος και η ηλικία. Μια αύξηση του μεταβολισμού κατά 4% υπολογίζεται ότι μπορεί να οδηγήσει στην καύση έως και 100 επιπλέον θερμίδων την ημέρα.

Το μυστικό

Ο καλύτερος τρόπος για να προστατευτείτε από τους παράγοντες που επιβραδύνουν το μεταβολισμό σας είναι να αποφύγετε την γρήγορη απώλεια βάρους και την εκτεταμένη δίαιτα νηστείας ή πολύ χαμηλών θερμίδων.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ