Παγωτό: Ποιο να προτιμήσετε, παρφέ ή σορμπέ;

Τους καλοκαιρινούς μήνες το παγωτό είναι αυτό που κατέχει μια εξέχουσα θέση στο διαιτολόγιο μας, αφού είναι δροσερό και ικανοποιεί τους γευστικούς μας κάλυκες με τη γλυκιά του γεύση. Ο dr Αναστάσιος Παπαλαζάρου, κλινικός διαιτολόγος διατροφολόγος, μας εξηγεί τις διαφορές σε παρφέ και σορμπέ παγωτό.

Το παγωτό παρέχει αρκετές θερμίδες και πολλοί το αποκλείουν από τη διατροφή τους. Καμία γεύση δεν πρέπει όμως να λείπει από το διαιτολόγιό μας, αρκεί να υπάρχει σε ισορροπία!

Το παγωτό παρφέ αλλά και το σορμπέ, ή η κλασική γρανίτα, είναι δύο από τα πιο αγαπημένα μας παγωτά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Ποια είναι όμως η καλύτερη επιλογή;

Το παγωτό παρφέ

  • Το παγωτό παρφέ, με το χαρακτηριστικό σερβίρισμα στο ψηλό ποτήρι, αποδίδει ανά 100 γρ, 220-240 θερμίδες.
  • Περιέχει 33 γρ υδατανθράκων, εκ των οποίων τα 22 γρ είναι σάκχαρα.
  • Περιέχει επιπλέον 2,7 γρ πρωτεϊνών, 9,5 γρ λιπαρών, ενώ είναι πλούσιο σε κορεσμένο λίπος και χοληστερόλη, λόγω της περιεκτικότητάς του σε βούτυρο, κρέμα γάλακτος και αβγά.
  • Παρέχει πληθώρα θρεπτικών συστατικών, όπως μαγνήσιο, φώσφορο, βιταμίνη C, βιταμίνες Α, D, E, βιταμίνες του συμπλέγματος B, καζεΐνη, λακτόζη και πολύ ασβέστιο.

Το παγωτό σορμπέ

  • Το παγωτό σορμπέ από την άλλη, έχει ως βασικά συστατικά του, τα φρούτα, το νερό και τη ζάχαρη, ενώ δεν χρησιμοποιούνται καθόλου γαλακτοκομικά προϊόντα, βούτυρο ή κακάο για την παρασκευή του.
  • Τα 100 γρ παγωτού σορμπέ, αποδίδουν 110-120 θερμίδες, περίπου τις μισές από το αντίστοιχο παρφέ.
  • Περιέχει 27 γρ υδατανθράκων, εκ των οποίων το 95% είναι σάκχαρα.
  • Περιέχει επίσης ελάχιστες πρωτεΐνες και σχεδόν καθόλου λιπαρά.
  • Είναι κατάλληλο για ανθρώπους που εμφανίζουν δυσανεξία στη λακτόζη, λόγω της έλλειψης των γαλακτοκομικών προϊόντων.

Συμπερασματικά: Αν ενδιαφέρεστε να χάσετε βάρος, το σορμπέ είναι η επιλογή σας. Παρ’ όλα αυτά, επειδή κι αυτό περιέχει αρκετή ζάχαρη θα πρέπει να καταναλώνεται με μέτρο.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ