diet

Πριν ξεκινήσετε δίαιτα μετρηθείτε σωστά!

Όταν ξεκινάτε μια δίαιτα αδυνατίσματος, στόχος πρέπει να είναι όχι να χάσετε βάρος, γενικά κι αόριστα, ούτε να χάσετε μυικό ιστό, μαλλιά, δέρμα, αλλά κυρίως λιπώδη ιστό. Για να συμβεί αυτό πρέπει να κάνετε ένα σωστό προσδιορισμό της σύστασης του σώματός σας.

Τι μετράμε για να προσδιορίσουμε τη σύσταση του σώματος

Το βάρος
Μας δίνει μια ένδειξη, αλλά δεν είναι πάντα αντιπροσωπευτικό της κατάστασης μας. Για παράδειγμα, ένα πολύ γυμνασμένο άτομο, μπορεί να ζυγίζει πολύ περισσότερο, αλλά να μη χρειάζεται να χάσει βάρος.

Το ποσοστό λίπους
Η γνωστή λιπομέτρηση. Μας δινει μια πολύ καλή εικόνα της σύστασης σώματος, ωστε να γνωρίζουμε το ποσoστό λιπώδους ιστού που έχουμε, αλλά και χάνουμε κατά τη διάρκεια της προσπάθειας.

Τον λόγο περιφέρειας μέσης προς γλουτούς
Με μια απλή μεζούρα προσδιορίζουμε το λόγο αυτό κι έχουμε μια ακριβή εικόνα της τοπικής κατανομής λιπώδους ιστού, προσδιορίζοντας σωστότερα τόσο τις προσδοκίες απώλειας, όσο και τη σύσταση της δίαιτας.

metrisi

Αποφεύγετε να κάνετε μετρήσεις αμέσως μετά:

  • από έντονη σωματική άσκηση, γυμναστική ή έντονη εργασία,
  • το μπάνιο ή/και την σάουνα,
  • το γεύμα ή/και την κατανάλωση αλκοόλ,
  • από κατανάλωση μεγάλης ποσότητας νερού,
  • τη λήψης φαρμάκων και ορμονών.

Αν πραγματοποιηθεί μια μέτρηση κάτω από αυτές τις φυσικές συνθήκες, η υπολογιζόμενη σύνθεση του σώματος μπορεί να διαφέρει σημαντικά από την πραγματικότητα διότι η συνολική περιεκτικότητα του σώματος σε νερό μεταβάλλεται σημαντικά.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ