Πόσο λίπος έχει το τυρί που τρώτε;

Έχετε αναρωτηθεί πόσα λιπαρά έχει το τυρί που καταναλώνετε; Δείτε τον παρακάτω πίνακα!

Τα τυριά ανήκουν στα γαλακτοκομικά προϊόντα με τη μόνη διαφορά ότι δεν περιέχουν υδατάνθρακες, όπως το γάλα και το γιαούρτι, αλλά πρωτεΐνη και λίπος, όπως το κρέας. Είναι από τις αγαπημένες τροφές και τα περισσότερα άτομα επιλέγουν να το συνοδεύουν με σχεδόν όλα τους τα γεύματα.

Τα διάφορα είδη τυριών διαφέρουν ως προς την περιεκτικότητά τους σε λιπαρά, νάτριο και ασβέστιο. Τα ημιαποβουτυρωμένα ή με χαμηλά λιπαρά τυριά περιέχουν λιγότερη ποσότητα λίπους και θερμίδων, όπως και μικρότερες ποσότητες λιποδιαλυτών βιατμινών (A, D, E, K), αλλά την ίδια ποσότητα ασβεστίου σε σύγκριση με τα πλήρη σε λιπαρά τυριά. Όπως το ίδιο συμβαίνει και με όλα τα γαλακτοκομικά προϊόντα. Βέβαια, τα γαλακτοκομικά προϊόντα δεν αποτελούν την κύρια πηγή πρόσληψης των λιποδιαλυτών βιταμινών αλλά αποτελούν την κυριότερη πηγή ασβεστίου. Επιπλέον, τα σκληρά τυριά έχουν κατά βάση περισσότερο ασβέστιο συγκριτικά με τα μαλακά.

Οι συστάσεις προτείνουν να καταναλώνουμε 2 μερίδες γαλακτοκομικών την ημέρα. Στον πίνακα συνοψίζονται τα λιπαρά-νάτριο και ασβέστιο των ελληνικών και ξένων τυριών.

 

Χρήσιμες συμβουλές

Επιλέξτε γαλακτοκομικά προϊόντα που δεν περιέχουν πολύ αλάτι.

Ξαλμυρίστε τα τυριά που διατηρούνται σε άλμη πριν τα καταναλώσετε.

Αποφύγετε την κρέμα γάλακτος στο φαγητό ή στον καφέ. Μπορείτε να φτιάξετε σάλτσες με γιαούρτι ελαιόλαδο και μπαχαρικά.

Αποφύγετε την κατανάλωση σακχαρούχου γάλακτος.

Το μυστικό

Είναι σημαντικό να γνωρίζετε την περιεκτικότητα των διάφορων τυριών σε λιπαρά, ειδικά όταν υπάρχει πρόβλημα υψηλής χοληστερόλης ή καρδιαγγειακό, σε νάτριο όταν υπάρχει υψηλή πίεση ή λαμβάνετε κάποια αγωγή που να μην επιτρέπει την πρόσληψη αλατιού (π.χ πρόσληψη κορτιζόνης) ή για την αποφυγή κατακράτησης υγρών, σε ασβέστιο όταν υπάρχει έλλειψη ασβεστίου ή υπάρχει οστεοπενία ή οστεοπόρωση ή όταν οι ανάγκες σε ασβέστιο είναι υψηλές (π.χ εγκυμοσύνη, θηλασμός, εμμηνόπαυση, παιδιά στην ανάπτυξη αλλά και άτομα ηλικίας 65 ετών και άνω).

Πηγή: @nutri.roots

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ