Πόσο μας παχαίνουν τα καλοκαιρινά κοκτέιλς; Τι απαντά ο διαιτολόγος;

Το αλκοόλ και τα καλοκαιρινά κοκτέιλς είναι άμεσα συνδεδεμένα με την κοινωνική μας ζωή και τη διασκέδαση! Πόσο αλκοόλ όμως μπορούμε να πίνουμε, πως επηρεάζει τη διάθεση μας και γιατί κάποιοι μεθούν πιο εύκολα από κάποιους άλλους; Ο dr Αναστάσιος Παπαλαζάρου, κλινικός διαιτολόγος – διατροφολόγος μας απαντά.

Πόσες θερμίδες έχουν τα ποτά και τα καλοκαιρινά κοκτέιλς;

Μια μερίδα αλκοόλ, δηλαδή:

  • 1 κουτάκι μπύρα
  • 45 ml ούζο
  • ουίσκι
  • βότκα
  • 125 ml κρασί

περιέχουν περίπου 11-14 γρ αλκοόλ. Το αλκοόλ έρχεται δεύτερο μετά από το λίπος σε θερμίδες, αφού 1 γραμμάριο αλκοόλ αποδίδει 7 θερμίδες, συγκριτικά με το λίπος που περιέχει 9 θερμίδες ανά γραμμάριο.

Όσο περισσότερο αλκοόλ περιέχουν τα καλοκαιρινά κοκτέιλς, τόσες περισσότερες είναι οι θερμίδες που αποδίδουν. Έτσι το ουίσκι, η βότκα ή το τζιν και το ούζο και το τσίπουρο περιέχουν περισσότερες θερμίδες από το κρασί ή τη μπύρα. Στα καλοκαιρινά κοκτέιλς οι θερμίδες αυξάνονται όταν περιέχουν χυμούς, ζάχαρη, σιρόπια, αναψυκτικά ή άλλα συστατικά.

Όμως, δεν είναι μόνο οι κενές θερμίδες που περιέχει το αλκοόλ. Παχαίνει γιατί επηρεάζει το μεταβολισμό και επειδή αυξάνει τη διάθεση, αυξάνει έτσι και τις πιθανότητες υπερφαγίας.

Η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ αντιστοιχεί σε:

1 ποτό / ημέρα για τις γυναίκες και τα άτομα άνω των 60 ετών (ή 15 γρ. αλκοόλ).

2 ποτά / ημέρα για τους άνδρες (ή 25-30 γρ.).

Είναι ευεργετικό για την υγεία μας;

Δυστυχώς εδώ η απάντηση δεν είναι μονολεκτική. Τα αντιοξειδωτικά συστατικά που υπάρχουν κυρίως στο κρασί και στη μπύρα δείχνουν ότι συμβάλλουν, στα πλαίσια της μέτριας κατανάλωσης, στην πρόληψή καρδιοαγγειακών παθήσεων. Ωστόσο, ακόμα και η μικρή κατανάλωση αλκοολ, έχει φανεί ότι σχετίζεται με την εμφάνιση διαφόρων μορφών καρκίνου, όπως του στήθους και του στομάχου.

Γιατί κάποιοι πίνουν… βαρέλια και δεν καταλαβαίνουν τίποτα, ενώ κάποιοι μεθούν πίνοντας από το καπάκι;

Έχει να κάνει κυρίως με την έκφραση ενός γονιδίου που μετέχει στο μεταβολισμό της αιθυλικής αλκοόλης στον οργανισμό μας.

Συμπερασματικά, στα πλαίσια ενός υγιεινού τρόπου ζωής, δεν αποκλείεται η κατανάλωση αλκοόλ, αρκεί να γίνεται με μέτρο.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ