Πώς να μειώσετε την όρεξη σας

Το ότι είμαστε σε καραντίνα δεν σημαίνει ότι είμαστε αναγκασμένοι να τρώμε ασταμάτητα. Δοκιμάστε αυτά τα κόλπα για να μειώσετε την όρεξη σας και σε λίγο καιρό η κοιλιά σας θα είναι πιο επίπεδη.

Επιλέξτε πρωτεΐνη
Οι διατροφολόγοι μιλούν με ενθουσιασμό για την άπαχη πρωτεΐνη, και δεν έχουν άδικο: σε κρατά περισσότερο χορτάτη από άλλα θρεπτικά στοιχεία, ενώ ο οργανισμός σας χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να την αφομοιώσει. Αυτό που ίσως δεν γνωρίζετε είναι ότι παίζει ρόλο και το πότε την τρώτε. Μια μελέτη του Πανεπιστημίου του Περντιού διαπίστωσε ότι η κατανάλωση άπαχης πρωτεΐνης (όπως άπαχο ζαμπόν, ασπράδια αβγών ή ημιάπαχο γιαούρτι) στο πρωινό σας κρατά περισσότερο χορτάτες απ’ ό,τι αν την καταναλώνατε άλλη ώρα της ημέρας.

Μπορείτε να φάτε πατάτες
Η μανία με τον αποκλεισμό των υδατανθράκων κατέταξε τις πατάτες στις «απαγορευμένες» τροφές της δίαιτα, αλλά αυτή η αμυλούχα τροφή έχει στην πραγματικότητα ιδιότητες που κόβουν την πείνα. Περιέχουν έναν ειδικό τύπο άμυλου που ανθίσταται στα πεπτικά ένζυμα. Έτσι, επειδή οι πατάτες παίρνουν χρόνο για να διασπαστούν, παραμένουν στο έντερο περισσότερο, καθυστερώντας τις κρίσεις πείνας. Φάτε μια ψητή πατάτα (μία μέτρια περιέχει μόλις 100 θερμίδες) ή ακόμα καλύτερα φτιάξτε πατατοσαλάτα με ξύδι αντί για παχυντική μαγιονέζα. Όταν οι μαγειρεμένες πατάτες είναι κρύες, αυξάνεται η ικανότητά τους να μειώνουν την πείνα.

Βάλτε λίγα λιπαρά
Αν κόψετε όλα τα λιπαρά από τη διατροφή σας, η προσπάθεια μπορεί να αποτύχει. Το ολεϊκό οξύ, ένα ακόρεστο λιπαρό οξύ που βρίσκεται στο ελαιόλαδο, τους ξηρούς καρπούς και τα αβοκάντο και βοηθά στη μείωση της πείνας, σύμφωνα με μια μελέτη στην επιθεώρηση Cell Metabolism. Κατά την πέψη, μετατρέπεται σε μια ένωση που ενεργοποιεί εμμέσως στον εγκέφαλο σήματα μείωσης της πείνας. Προσέξτε απλώς τις ποσότητες. Τα ακόρεστα λιπαρά πρέπει να αποτελούν το 20% περίπου της συνολικής πρόσληψης θερμίδων. Η Γκριβς προτείνει να τρως για σνακ δύο κουταλιές της σούπας φιστικοβούτυρο, 30 γρ. ξηρούς καρπούς ή ¼ αβοκάντο.

Μασήστε
Μια μελέτη του Πανεπιστημίου του Ρόουντ Άιλαντ διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι που μασούσαν τσίχλα για μία ώρα το πρωί κατανάλωναν 67 λιγότερες θερμίδες και δεν το αντιστάθμιζαν αυτό τρώγοντας περισσότερα αργότερα μες στην ημέρα. Μια θεωρία είναι ότι το μάσημα ενεργοποιεί νεύρα στη γνάθο που συνδέονται με την περιοχή του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνη για τον κορεσμό». Μασήστε, λοιπόν, μια τσίχλα χωρίς ζάχαρη, το μάσημα μπορεί να αποτρέψει τις λιγούρες, ενώ καίει 11 θερμίδες την ώρα (καλύτερο απ’ το τίποτα!)

Μυρίστε
Η οσμή του φαγητού μπορεί να ξεγελάσει τον εγκέφαλο ώστε να νομίζει ότι έχετε φάει. Μια μελέτη διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι που μύριζαν άρωμα μέντας κάθε δύο ώρες έτρωγαν 2.700 λιγότερες θερμίδες τη βδομάδα απ’ όσο συνήθως – ποσότητα που αντιστοιχεί σε απώλεια μισού κιλού περίπου! Η μπανάνα, το πράσινο μήλο και η βανίλια είχαν παρόμοια επίδραση σε άλλες μελέτες. Κι όσο πιο συχνά μυρίζετε αυτές τις οσμές, τόσο πιο πολύ βάρος θα χάσετε.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ