Ψυχολογική πείνα: Πώς να τη νικήσω

Γιατί τρώτε; Ο Ιωσήφ Αλεξανδρίδης MmedSci Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος εξετάζει τις πιο συχνές καταστάσεις που προκαλούν ψυχολογική πείνα και δίνει τις συμβουλές του για το πώς να τις αντιμετωπίστε.

Κατάσταση 1η “Τρέχω συνέχεια στη δουλειά. Δε προλαβαίνω να πάρω ανάσα. Παραλείπω γεύματα.”

Αρκετά συχνό φαινόμενο. Έχει σαν αποτέλεσμα να φτάνει το βράδυ και να πέφτετε με τα μούτρα στο φαγητό, λόγω ψυχολογικής φόρτισης αλλά και από την μεγάλη πείνα. Πολλές φορές μάλιστα σκέφτεστε ότι αφού δεν φάγατε κάποιο γεύμα, μπορείτε να φάτε πολύ περισσότερο το βράδυ.

Τι να κάνετε: Ξέρετε το πρόγραμμά στη δουλειά σας. Κάθε μέρα είναι πιεστική. Προγραμματίστε λοιπόν από την προηγούμενη μέρα. Πάρτε μαζί σας φρούτα και φάτε τα με τη φλούδα. Αν παραλείψετε κάποιο γεύμα και νοιώθετε ότι θα πέσετε με τα μούτρα στο φαγητό, φάτε 15-20 λεπτά πιο πριν ένα φρούτο και πιείτε 1 ποτήρι νερό. Θα δείτε ότι η πείνα σας θα μειωθεί αρκετά και θα φάτε λιγότερο.

Κατάσταση 2η: “Είμαι σε μια εκδήλωση και δεν ξέρω σχεδόν κανένα. Τρώω όχι γιατί πεινάω αλλά από αμηχανία”

Τι να κάνετε: Πάρτε ένα αναψυκτικό και απομακρυνθείτε από τον μπουφέ. Βρείτε κάποιον άλλο που βρίσκεται στην ίδια θέση και πιάστε κουβέντα. Θα δείτε ότι σε λίγο θα νοιώσετε διαφορετικά και θα ξεχάσετε το φαγητό.

Κατάσταση 3η: “Κάποιος γιορτάζει στο γραφείο και κερνάει γλυκά. Να τον προσβάλω;”

Τι να κάνετε: Γιορτές υπάρχουν σχεδόν κάθε μέρα. Τι θα γίνει λοιπόν. Θα καταναλώνετε ένα ζαχαροπλαστείο την εβδομάδα; Πρέπει να μάθετε να αντιστέκεστε. Δεν είναι ντροπή. Αν θέλετε μπορείτε να μοιραστείτε το γλυκό με ένα συνάδελφο ή να το χαρίσετε σε κάποιον που το έχει πιο πολύ ανάγκη.

Κατάσταση 4η: “Χώρισα. Πίνω και τσιμπολογάω για να ξεχνιέμαι”

Τι να κάνετε: Συμβαίνουν αυτά. Το αλκοόλ δεν είναι φίλος σας. Ένας φίλος ποτέ δε θα σας κέρναγε 300 θερμίδες σε ένα μόνο ποτήρι. Η καλύτερη εκτόνωση σε αυτές τις περιπτώσεις είναι η επαφή με τη φύση. Βγείτε έξω. Κινηθείτε. Πάρτε ένα φίλο/η και πηγαίνετε βόλτα στο βουνό ή τη θάλασσα. Μιλήστε σε κάποιον. Μη κλείνεστε. Κάντε κάτι δημιουργικό και μη τιμωρείτε τον εαυτό σας. Η άσκηση είναι διέξοδος και όχι το φαγητό

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ